Popop side på en bestemt dato
Fra : Nederbasse

Dato : 25-11-03 08:16

Hej Gruppe

Da jeg ikke gider tage på arbejde på en søndag men har en side der skal
vises fra søndag kl 00:00 kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan lave
en popop side der 'starter' på en bestemt dato og klokkeslet ?

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-03 09:03

Bare check dato og tid og kør popup funktionen hvis det er rette tid
ellers ikke.

Fra : Nederbasse

Dato : 25-11-03 14:50

| Bare check dato og tid og kør popup funktionen hvis det er rette tid
| ellers ikke.
|
| Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Øh hvordan jeg er ikke særlig stiv i javascript

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-03 19:45

Bare find et standard dato tid script af den type der bruges til at
skrive dato og tid på siden og et popup script. Så er det ganske
enkelt at kombinere de to.

On Tue, 25 Nov 2003 14:50:23 +0100, "Nederbasse"

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-11-03 23:34

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Bare find et standard dato tid script af den type der bruges til at
> skrive dato og tid på siden og et popup script. Så er det ganske
> enkelt at kombinere de to.

Du skal dog bare være opmærksom på at datoen tages fra brugerens computer og
ikke fra serveren, så hvis brugeren har indstillet datoen forkert bliver
popup'en heller ikke vist den rigtige dato.

--
Benny

Fra : Nederbasse

Dato : 26-11-03 15:00

> [...]
| enkelt at kombinere de to.
|
| Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Forklar lige enkelt, her er det jeg har bøvlet sammen nu uden det virker
Som skrevet: har ingen forstand på js

<script language="JAVASCRIPT">
var poptid = GetDate();
If (poptid == "26/11/03" )

function loadpopup(){
popupwin =
window.open("vinder.htm","width=250,height=350,location=no,toolbar=no,menuba
r=no,scrollbars=no,resizable=no");
}
End If
</script>
</head>
Her popper der et vindue op måske

Lars

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-03 15:20

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> writes:

> Forklar lige enkelt, her er det jeg har bøvlet sammen nu uden det virker
> Som skrevet: har ingen forstand på js

Det ses :)

> <script language="JAVASCRIPT">

<script type="text/javascript">
type-attributten er påkrævet i HTML 4, og tilstrækkelig i alle
versioner af HTML og XHTML.

> var poptid = GetDate();

var poptid = new Date(); // laver et date-objekt med den nuværende tid.

> If (poptid == "26/11/03" )

if (poptid.getMonth() == 10 && poptid.getDate()==26 &&
poptid.getFullYear()==2003) {

"if" er med lille. Javascript gør forskel på store og små bogstaver.
Måneder regnes fra 0=januar.

Jeg anbefaler at sætte { og } omkring kroppen af en if, også når det
ikke er nødvendigt.

> function loadpopup(){

Teknisk set forkert, men browsere accepterer det. Skriv i stedet:
var loadpopup = function(){
Det har også den fordel, at det virker :)
Funktions-declarationer bliver udført før resten af koden, så funktionen
bliver defineret ligegyldigt om datoen passer eller ej.

> popupwin =
> window.open("vinder.htm","width=250,height=350,location=no,toolbar=no,menuba
> r=no,scrollbars=no,resizable=no");

Der skal et ekstra argument ind mellem de to; navnet på vinduet. Brug
bar "_blank" hvis det skal være et nyt vindue hver gang.

Lad vinduet være resizable (resizable=yes). Der er ingen grund til at
lade være, og hvis noget uforudset går galt så indholdet fylder mere
end 250x360, så kan brugeren komme til at se hele siden alligevel.
Ellers rører han nok ikke ved vinduets størrelse.

Der er ikke grund til at skrive de ting der er "=no". Det er default
hvis man har et tredje argument til window.open.

> }
> End If

Ingen "End If" i javascript, bare en "}" der matcher den jeg indsatte
efter betingelsen.

> </script>
> </head>

Det giver en fejl hvis loadpopup ikke er definieret. IE viser som standard
ikke fejl, men kan sættes til det. Derfor anbefaler jeg at bruge:

Samlet (med lidt flytten om):
---
<script type="text/javascript">
var loadpopup;
var poptid = new Date();
if (poptid.getMonth() == 10 && poptid.getDate()==26 &&
poptid.getFullYear()==2003) {
loadpopup = function(){
popupwin = window.open("vinder.htm","_blank",
"width=250,height=350,resizable=yes");
};
}
</script>
---
og
---
---

Her er lidt om Javascript (hvor det dog hjælper at kende et andet
sprog med C-lignende syntax):
<URL:http://www.crockford.com/javascript/survey.html>
og om at åbne vinduer
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html>

/L

Fra : Nederbasse

Dato : 26-11-03 23:59

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Det ses :)
SNIP
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jeg vidste det ville skinne igennem jeg ikke kendte noget til javascript
Tak for det. får først tid til at prøve det på fredag og virker det kan du
se din kode i action på www.universitarium.dk søndag kl. 00:01

Lars