gem data i access db
Fra : high

Dato : 24-11-03 22:56

hvorfor kommer bliver navnetikke gemt i min db

jeg har følgende
form

<title>Indsætte data i databasen</title>
<head>
</head>

<form action="modtag.asp" method="post">

Skriv dit navn
<input type="text" name="fornavn">

<input type="submit" value="Gem">
</form>

og et asp dok der siger

<title>Indsætte data i databasen</title>
<head>
</head>
<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/data.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" &
Request.Form("Fornavn") & "')"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-11-03 00:05

On Mon, 24 Nov 2003 21:55:44 +0000 (UTC), high <highlander@vich.dk>
wrote:

>hvorfor kommer bliver navnetikke gemt i min db
<snip>

Formentlig fordi du mangler en linie efter denne:
>strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" &
>Request.Form("Fornavn") & "')"

Conn.Execute(strSql)

<snip resten>

Må jeg foreslå:
1) at du venter med at åbne forbindelsen til databasen til *efter* du
har dannet SQL-strengen
Generelt bør man åbne så sent som muligt og lukke så hurtigt som
muligt igen.
2) At du validerer dit input - se:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=95>

Good luck!