ABIT SA6 problem med RAM ??
Fra : Henne

Dato : 24-11-03 18:41

Hej
Mener jeg engang læste om ABIT problemer med bestemt type ram men kan ikke
huske præcis hvad det var.

Har nu et SA6 der ikke vil starte.

Er der nogen der kan give et råd.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 20:14

Henne wrote:
> Mener jeg engang læste om ABIT problemer med bestemt type ram men kan ikke
> huske præcis hvad det var.
> Har nu et SA6 der ikke vil starte.

SA6 er fra omkring den årgang hvor der var dårlige kondensatorer i omløb.
Check for kondensatorer der "buler opad" eller ligefrem lækker noget
stads. især ved AGP-slot'et.

http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg

Læg mærke til at de står som fulde mænd i stormvejr.

Fra : Leony

Dato : 24-11-03 22:05

In news:3fc257a4$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]
<"[usenet]±[greylion]=[dk]"> typed:

> Læg mærke til at de står som fulde mænd i stormvejr.

Tja, fantasien fejler ikke noget

Skyldes denne "lænen" at de er dårlige eller er de blevet flyttet fysisk
af en hånd eller lignende?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 22:21

Leony wrote:

> Skyldes denne "lænen" at de er dårlige eller er de blevet flyttet fysisk
> af en hånd eller lignende?

Nej, den skyldes at elektrolytvæsken i dem er ved at koge væk (meget
langsomt) når pc'en er tændt.

Det er det som får toppen til at bule, og samtidig skubber "røret" lidt
op/væk fra den gummiprop som er i "bunden" tættest ved bundkortet.

Der er enkelte eksempler på at de har eksploderet og lavet (små) buler i
kabinettet.

Fra : Leony

Dato : 25-11-03 14:10

In news:3fc2758d$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]

> bundkortet.
> Der er enkelte eksempler på at de har eksploderet og lavet (små)

OK, tak for svar.
Det var da lige godt pokkers.