Ormekur...
Fra : Linnea

Dato : 24-11-03 18:03

Er der nogen af jer som har erfaring for hvor hurtigt en ormekur til børn
virker? Min søn på 2 år har fået een portion Vermox for børneorm og skal
have igen om 14 dage og så sidste portion 14 dage efter.

Han var meget plejet af det i nat og fik første omgang af medicinen her til
formiddag. Hvor hurtigt tror I jeg kan regne med at det virker? Kan jeg
imødese mange yderligere søvnløse nætter på den konto?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Mette

Dato : 24-11-03 18:52

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formiddag. Hvor hurtigt tror I jeg kan regne med at det virker? Kan jeg
> imødese mange yderligere søvnløse nætter på den konto?

Min datter er med jævne mellemrum plaget af børneorm og det er vi andre
også i dén forbindelse. Der går ca 1-2 dage (nætter) før ormene er helt væk.
Du kan være heldig at han allerede sover godt i nat.
Når min datter har orm, plejer jeg at "fange" dem én for én mens hun ligger
med numsen i vejret og de titter frem. Dette lindrer også midlertidigt.
Du vil kunne se de døde orm i afføringen de næste par dage.

Fra : Friberg

Dato : 16-12-03 21:44

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> wrote in

en ormekur virker principilt fra dag 0. Imidlertid overlever æg i i
næstenten 3 uger, hvilket giver nogle praaktiske proplemer. Derfor
anbefales endnu en kur 14 dage fra først og igen 14 dage. Det skyldes
selvfølgelig ormenes 21 dages syklus.

S Friberg

Fra : Tine Andersen

Dato : 17-12-03 17:55

"Friberg" <hushovmesteren_xxx@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> næstenten 3 uger, hvilket giver nogle praaktiske proplemer. Derfor
> anbefales endnu en kur 14 dage fra først og igen 14 dage. Det skyldes

Jeg mener, at de kan overleve op til 6 mdr - bare ikke i tarmsystemet, men i
huset i øvrigt.

Tine

Fra : Friberg

Dato : 26-12-03 21:29

"Tine Andersen" <ditmar123@hotmail.com> wrote in

> Jeg mener, at de kan overleve op til 6 mdr - bare ikke i
> tarmsystemet, men i huset i øvrigt.

Det lyder voldsomt. men jeg er slet ikke ekspert her.
Uden forbindelse i øvrigt har det undret mig at børn opvokset i helt
samme miljø, er vidt forskellig modtagelige. Det samme kan jo også
siges omkring lus.

S Friberg

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-03 08:38

"Friberg" <hushovmesteren_xxx@msn.com> wrote in message
> [...]
> Uden forbindelse i øvrigt har det undret mig at børn opvokset i helt
> samme miljø, er vidt forskellig modtagelige. Det samme kan jo også

Immunforsvaret er et uforstået mysterie

I vore dage kan vist alle indvolds-orme med fordel ignoreres. Fordi vi er
langt over sultegrænsen , er der især æstetisk ubehag og problemet løser sig
selv.

Nogle få af de mange ti-tusinder af danske børn, der årligt har eller
rammes af børneorm, har lidt kløe.

Nogle gider ikke ormekur mod disse milimeter-små natlige aktivister, og
lever problemfrit med dem i årtier. Måske ikke just som kæledyr, men - det
man ikke dør af, bliver man stærkere af, siger forskning om sekundær
immunitet, der især i ulande har påvist, at hvis man finder sig i een
parasit, er man beskyttet mod andre eller mod farligere bakterie- eller
virus-sygdomme.

Jeg fik fornylig sendt fra en overlæge på Serum-instituttet dokumentation
for hans påstand i aviserne, om at hvis man slapper af med renlighed, er man
mindre tilbøjelig til at få allergi. Også det er et eksempel på sekundær
immunitet, - og et der måske kunne redde millioner fra daglige
lidelser.Infektioner har vi jo styr på - det er kun i troperne man dør af
mæslinger og diarre. Men høfeber er landeplage.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-03 08:53

"Linnea" <linneanospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> formiddag. Hvor hurtigt tror I jeg kan regne med at det virker? Kan jeg
> imødese mange yderligere søvnløse nætter på den konto?

Søvnløse nætter gav børneorm aldrig mig, for min mor var dejlig fri for
borgerlige hæmninger og lod mig stikke en finger op i anus og grave ud hvad
kunne graves ud. Hvis en enkelt børneorm ikke var gravet ud pr. første
ulækre indstik, så kunne man mærke, at man altså skulle have pegefingeren
lidt længere ind og lidt til venstre fx.
Håndvask bagefter (insisterede HUN). Intet problem. Aldrig behov for
ormekure, hvis bivirkninger er ukendte.
Passage af "stjernen over Betlehem" klarer analerotikere ofte med
forhåndenværende fedt eller madolie som smøremiddel , men en klud med varmt
vand presset mod anus, kan også få ringmusklen til at slappe totalt af.
Rationelle bøsser presser telefonbruseren mod anus og klarer rengøring lid
ned i afløbet på et sekund(læste jeg i dk.snak.seksualitet).

Senere i denne tråd tales om orm generelt, og det bør derfor nævnes at efter
vi har fået køleskabe, behøver man ikke frygte smitte via maden med spole-
og bændel-orm og trikiner og lever-ikter

Den milde kløe af børneorm sover man let fra, hvis man er søvnig, men det er
som med en hudafskrabning-sårskorpe - det er kilde til meget pilleri, hvis
man har god tid