anskydning
Fra : Kenn Andersen

Dato : 24-11-03 16:58

jeg vil mene at der er støre chance med et haglgevær til at lave
anskydninger.
rifflel .det er mere sikkert at bruge.
hvis man skudder med hagl til Råvildt vil jeg sige at man skal bruge hagl 3.
knæk & Bræk
med venlig hilsen
jæger.
Kenn andersen

Fra : Brian Laursen

Dato : 26-11-03 16:51

"Kenn Andersen" <wt@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rifflel .det er mere sikkert at bruge.
> hvis man skudder med hagl til Råvildt vil jeg sige at man skal bruge hagl

Hmm haglstørrelse 3 er sku nok lidt i underkanten. Jeg bruger altid 1´er. Så
bruger jeg ihvertfald ikke nogen der er for små.
Med vinterpels kan 3´er nok godt blive for små.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Tobester

Dato : 26-11-03 20:27

Vinterpels eller ej, så vil 1´er hagl på afstande mindre end 10 m. og et
velplaceret kerneskud nedsætte kødindholdet i et rålam en anelse...

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 26-11-03 22:18

Du har nok ret, men det er fordi der skydes på for stor afstand, holder man
sig inden for den anbefalede afstand, skulde der ikke være de store
problemer, og man undgår anskydninger.
Hilsen
Jørgen Folkmann Sommer