Fisker Claus Ager, Thisted født ca. 1800.
Fra : Søren

Dato : 24-11-03 16:46

Claus Ager skulle være født omkring år 1800 i Thisted. Han var gift med
Kirsten Pedersdatter.

M.v.h. Søren

Fra : Bent Mortensen

Dato : 24-11-03 17:08

Hej Søren
Der er kun 1 i Thisted Amt har født omk. 1788

Husstand: Thisted, Morsø Nørre, Flade, 1834, 5, Flade Bye, Et hus

Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested,
Fødeår, Sogn, Kommentar, Nr. ægteskab, Løbenr i indtastning
Claus Ager, 46, M, Gift, , Nærer sig af fiskeri, 5, Et hus, Flade Bye, , , ,
, , 46
Kirsten Pedersdatter, 36, K, Gift, , Hans kone, 5, Et hus, Flade Bye, , , ,
, , 47
Karen Clausdatter, 13, K, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , , , ,
, 48
Johanne Clausdatter, 11, K, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , , ,
, , 49
Jens Peter Clausen, 9, M, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , , , ,
, 50
Peder Clausen, 6, M, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , , , , , 51
Peder Christian Clausen, 3, M, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, ,
, , , , 52
Christen Christensen, 34, M, Gift, , Arbejdsmand, 5, Et hus, Flade Bye, , ,
, , , 53
Lene Jensdatter, 33, K, Gift, , Hans kone, 5, Et hus, Flade Bye, , , , , ,
54
Mariane Christensdatter, 8, K, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, ,
, , , , 55
Maren Christensdatter, 4, K, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , ,
, , , 56
Christen Christensen, 1, M, Ugift, , Deres børn, 5, Et hus, Flade Bye, , , ,
, , 57

Husstand: Thisted, Morsø Nørre, Flade, 1845, 4, Flade Sogn, et Huus

Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested,
Fødeår, Sogn, Kommentar, Nr. ægteskab, Løbenr i indtastning
Claus Ager, 58, M, Gift, , lever af sin Jordlod, 4, et Huus, Flade Sogn, i
Sognet, , , , , 37
Kirsten Pedersdatter, 47, K, Gift, , hans Kone, 4, et Huus, Flade Sogn,
Faartoft, , , , , 38
Jens Clausen, 10, M, Ugift, , deres Barn, 4, et Huus, Flade Sogn, i Sognet,
, , , , 39
Peder Christian Clausen, 5, M, Ugift, , deres Barn, 4, et Huus, Flade Sogn,
i Sognet, , , , , 40

Fra : Søren

Dato : 24-11-03 17:41

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Sognet,
> , , , , 39
> Peder Christian Clausen, 5, M, Ugift, , deres Barn, 4, et Huus, Flade

Ja, det er ham. Ingen tvivl om det. Tak for oplysningerne.
Hvornår skulle han være født ? Og hvem var han søn af ?

M.v.h. Søren

Fra : Bent Mortensen

Dato : 24-11-03 18:23

Hej Søren
Her er lidt mere, men jeg kan ikke finde hans forældre og jeg kan ikke
finde ham i Folketællinge 1801

Claus Ager
Male Family

Event(s):
Birth: About 1787 Flade, Thisted, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: Kirsten Pedersdatter Family
Marriage: < 1822> <Faarloft, , Thisted, Denmark>

Kirsten Pedersdatter
Female Family

Event(s):
Birth: About 1798 Faarloft, , Thisted, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Peder Thomasen Family
Mother: Maren Christensdatter

Marriages:
Spouse: Claus Ager Family

> [...]
>
> Ja, det er ham. Ingen tvivl om det. Tak for oplysningerne.
> Hvornår skulle han være født ? Og hvem var han søn af ?

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 24-11-03 21:00

On Mon, 24 Nov 2003 17:41:11 +0100, "Søren" <luz.biblica@hotmail.com>
wrote:

> [...]

>Ja, det er ham. Ingen tvivl om det. Tak for oplysningerne.
>Hvornår skulle han være født ? Og hvem var han søn af ?

1 dec 1787 i Flade: Poul Clausen og Karen Josephsdatter [som blev gift
i Flade 1785 / BD] får en søn Claus.

Parret får desuden bl.a. børnene Mads i 1785, Joseph i 1791,
Else(1793-94) og Peder i 1796. Ved den sidstes indførsel i KB kaldes
faderen Poul Ager, så det er er sikkert de rigtige.

FT 1801 i Flade angiver:

Poul Clausen, 48, Gift, Mand, Husmand med jord og fisker,
Karen Josephsdatter, 48, Gift, Hans kone [Poul Clausen], ,
Zidsel Madsdatter, 15, Ugift, Hendes datter [Karen Josephsdatter], ,
Mads Poulsen, 13, Ugift, Deres børn [Poul Clausen, Karen
Josephsdatter], ,
Joseph Poulsen, 9, Ugift, Deres børn [Poul Clausen, Karen
Josephsdatter], ,
Peder Poulsen, 4, Ugift, Deres børn [Poul Clausen, Karen
Josephsdatter], ,

Hvor sønnen Claus var på dette tidspunkt må stå hen i det uvisse,
måske blev han glemt - men han kan ikke have været Alene Hjemme.

mvh
Bjarne Damsgaard