Defekt køler?
Fra : Kenneth

Dato : 24-11-03 16:29

Hej Gruppe
Jeg installerede ny køler + duron cpu på et soltek jv75kav. Da jeg skulle
starte op begyndte køleren køre men efter 1 sek. kom der et langt bip og
computeren slukker igen. Så køleren drejede rundt men kun ca 2sek. Så satte
jeg den gamle cpu på samt den 'nye' køler og igen samme problem. Så jeg
måtte sætte den gamle cpu og gamle køler tilbage og så virkede det igen.
Hvad kan der være galt med køleren når den nu drejer rundt? Kan det være
forkert volt spænding eller lign. som bundkortet 'beskytter' sig imod og
lukker ned? Jeg har ikke prøvet at vende stikket til køleren, men det kan
vel også kun sidde på en måde. På forhånd tak for svar.

Mvh Kenneth

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-11-03 17:10

Kenneth mumbled his insignificant opinion in:
3fc222e6$0$27391$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> lign. som bundkortet 'beskytter' sig imod og lukker ned? Jeg har ikke
> prøvet at vende stikket til køleren, men det kan vel også kun sidde

Prøv at se i bios om du har slået overvågning af køler omdrejninger til .
Det er lavet så smart at hvis køleren ikke kører rundt, ved et vist antal
omdrejninger, så starter pc'en ikke.. Det kan være din nye køler kører under
det antal omdr/min som den gamle stod til .

Fra : Kenneth

Dato : 25-11-03 19:17

Jeg prøver det. Evt. at teste køleren efter at have ændret i bios. Tak for
svaret.

Mvh Kenneth