Rigsarkivet aftenforskning
Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-03 14:34

Fra torsdage den 15. januar 04 - og i alt 10 torsdage - er der
aftenslægtsforsknings-kursus kl. 17.00 - ca. 19.00 på Rigsarkivet. Dvs.de
registrerede deltagere bliver lukket ind een time før, altså kl. 16.05,
således at man kan forberede sig - og komme igang.
To erfarne instruktører (Jørgen Aasberg, Henning Jensen) giver individuel
hjælp ved forskerproblemer, kildevalg og skriftlæsning. Se hjemmesiden for
FOF-Lyngby-Søllerød-Gladsaxe, www.lsg.fof.dk - eller email: info@lsg.fof.dk
for katalog vedr. hold 1237 og 1238. For pensionister mv. er der reducerede
priser for Lyngby og Gladsaxe kommuner.
Der er også enkelte andre udbydere på andre ugedage. Tlf. 4596 0100.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 25-11-03 01:40

"Henning Jensen" <genos@worldonline.dk> skrev i melding
> [...]
> To erfarne instruktører (Jørgen Aasberg, Henning Jensen) giver individuel
> hjælp ved forskerproblemer, kildevalg og skriftlæsning.

Jeg sitter her og er litt misunnelig, og skulle ønske det hadde
vært slike tilbud i nærheten her. Nå bor jo jeg langt fra noe
arkiv uansett, men de gangene jeg har vært på Statsarkivet
i Trondheim så kunne det vært godt å ha en med erfaring å
rådføre seg med. Jeg har som oftest måttet klare meg på
egen hånd, og sist jeg var der fikk jeg ikke hjelp i det hele-
tatt av folk som arbeidet der, men av en annen som forsket
som meg. Riksarkivet i Norge har jeg aldri vært på.

Anne Lise Hovdal

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-11-03 11:59

Undskyld: Men kurset varer til ca. kl. 21.00 (ej 19.00)
Henning Jensen