MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
IE amok
Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 24-11-03 01:40

Hejsa.

Når jeg sidder og bare bruger min pc går min IE pludeselig amok. Det kommer
helt og aldeles umotiveret. Det der sker er at pludselig åbnes der internet
explorer i lange baner lige til min pc går ned af det.... Den åbner typisk
50-60 stykker inden for 3-7 sekunder!

Det er ikke popups da der ikke er noget indhold på dem....

Så er der ikke andet at gøre end at slukke på den hårde måde....

Nogen gange er der timer imellem andre gange op til en uge...?

Er det virus eller hur?

Fra : Ivan G

Dato : 24-11-03 05:23

> Er det virus eller hur?

Kunne det absolut godt være. Har du en opdateret viruskiller?

Viruskiller + firewall burde være påbudt for alle maskiner på nettet. Der
ville være langt færre problemer i verden.

Fra : arc@na

Dato : 24-11-03 23:06

"Ivan G" <nix@pille.du> wrote in news:bps0ru$4id$1@news.net.uni-c.dk:

> Viruskiller + firewall burde være påbudt for alle maskiner på nettet. Der
> ville være langt færre problemer i verden.

Prøv at fremføre den påstand i news:dk.edb.sikkerhed og/eller
news:dk.edb.sikkerhed.virus, men husk en flammesikker dragt, da du så vil
blive skældt hæder og ære fra, da det ifølge "eksperterne" dér kun er
idioter og nybegyndere, som bruger antivirus og firewall...

Mærkeligt at man ikke kan læse om dette andre steder... Jeg beholder i
hvert fald min firewall og mit virusprogram.

arc@na

Fra : Britt Malka

Dato : 24-11-03 23:11

On 24 Nov 2003 22:06:15 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

> [...]
>
>Mærkeligt at man ikke kan læse om dette andre steder... Jeg beholder i
>hvert fald min firewall og mit virusprogram.

Jeg er ikke ekspert, hverken med eller uden anførselstegn, men jeg
kører fint på syvende år på internettet uden antivirus og firewall.
Den eneste gang, jeg har fået virus, var faktisk, da jeg en meget kort
(to dage) overgang brugte MacAffee.

Jeg siger (dixi), at man kommer længere med sin sunde fornuft, en god
og sikker browser (ikke MS) og et godt og sikkert mailprogram (heller
ikke MS).
--
Britt Malka
Forkort dit link, og vælg selv forkortelsen: www.kortlink.com

Fra : arc@na

Dato : 25-11-03 01:44

news@foxladi.com (Britt Malka) wrote in news:3fcb819a.52039484
@news.free.fr:

> Jeg siger (dixi), at man kommer længere med sin sunde fornuft, en god
> og sikker browser (ikke MS) og et godt og sikkert mailprogram (heller
> ikke MS).

Det har nok mere at gøre med at holde sit OS opgraderet, så sikkerheds-
hullerne bliver lukket. Og ellers lade være med at åbne suspekte vedhæftede
filer.

PS (offtopic): Jeg får hver gang to eksemplarer af jeres glimragende
ugebrev. Kunne I ikke slette det ene? Tak...

arc@na
Forskellen på os to er, at jeg har ret og du tager fejl.
(M. Bjergstrøm i dk.politik)

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 28-11-03 21:49

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Jeg siger (dixi), at man kommer længere med sin sunde fornuft,

Man kommer altid langt med sund fornuft

Desværre er der bare mange der ikke er i besiddelse af det ;-/

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Mail-adressen er beskyttet af Norton AntiVirus 2004 og AntiSpam 2004.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-11-03 21:35

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mærkeligt at man ikke kan læse om dette andre steder... Jeg beholder i
> hvert fald min firewall og mit virusprogram.

Hej arc@na
Der er jo også stadig folk der lige glemmer at bruge et condom for det er jo
kun bøsser der får HIV ( p.s. undskyld men er træt af at modtage virus og
spam afsendt fra usikrede maskiner - for der sker jo ikke noget)
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 28-11-03 21:54

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun bøsser der får HIV ( p.s. undskyld men er træt af at modtage virus og
> spam afsendt fra usikrede maskiner - for der sker jo ikke noget)

Dejligt, at høre jeg ikke er ene om at være træt af det......

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 28-11-03 21:47

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse

Der

Enig.....

> [...]
> blive skældt hæder og ære fra, da det ifølge "eksperterne" dér kun er
> idioter og nybegyndere, som bruger antivirus og firewall...

Hvor meget "eksperter" er der så lige over dem?

Fra : arlet

Dato : 24-11-03 09:59

Det er 100% sikkert at du har masser af spyware på din computer.

Opret et spørgsmål, så skal jeg nok hjælpe dig??

http://www.kandu.dk/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-11-03 15:27

arlet wrote:
> Det er 100% sikkert at du har masser af spyware på din computer.
>
> Opret et spørgsmål, så skal jeg nok hjælpe dig??

Det er jo det han har gjort. Han har spurgt på en nyhedsgruppe.
Læs om nyhedsgrupper: www.usenet.dk

En løsning kunne være at benytte ad-aware eller spybot
som kan findes på www.spywarefri.dk som også har en del andre værktøjer
til at forhindre spy/ad-ware

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-11-03 15:34

"kaninfisker@ofir.dk" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
internet
> explorer i lange baner lige til min pc går ned af det.... Den åbner typisk

Jeg har samme problem og jeg bruger et opdateret virus program (norton). Og
jeg gennemsøger jævnligt med ad-aware, men problemet er der stadig ?

Mvh Thomas
winXP

Fra : Britt Malka

Dato : 24-11-03 16:12

On Mon, 24 Nov 2003 15:34:15 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har samme problem og jeg bruger et opdateret virus program (norton). Og
>jeg gennemsøger jævnligt med ad-aware, men problemet er der stadig ?

Det slår mig lige... Har I så ikke prøvet at bruge en anden
browser?