Get2net - side mangler.
Fra : Fotografering.org

Dato : 16-04-01 09:03

Er der nogen Get2net kunder der gider checke: http://www.fotografering.org/

Når jeg ringer op (ISDN) via Get2net kan jeg nemlig ikke se siden, men godt
når jeg ringer op via TeleDanmark. Hvordan kan det være?
Siden er ikke ny, så det er ikke bare et spørgsmål om opdatering af DNS
serverne.

Mvh: Finn / Fotografering.org

Fra : Bigfoot

Dato : 16-04-01 09:48

"Fotografering.org" <use68@fotografering.org> skrev i en meddelelse
> [...]
| når jeg ringer op via TeleDanmark. Hvordan kan det være?
| Siden er ikke ny, så det er ikke bare et spørgsmål om opdatering af DNS

Kan heller ikke se siden via Get2net,
men godt via Net4you.

Vh Bigfoot

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 10:04

"Fotografering.org" <use68@fotografering.org> wrote in message
> [...]
godt
> når jeg ringer op via TeleDanmark. Hvordan kan det være?

Fordi, jeg mener eneste forbindelse ud i verdenen at GET2net har.. Er en
155 Mbit til DIX´en i Danmark....

Derfor er deres udlandforbindelse, ALTID nede...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 10:44

On Mon, 16 Apr 2001 11:04:19 +0200, Bjarke Hansen wrote:

>Fordi, jeg mener eneste forbindelse ud i verdenen at GET2net har.. Er en
>155 Mbit til DIX´en i Danmark....
>
>Derfor er deres udlandforbindelse, ALTID nede...

Du taler som du har forstand til, ikke imponerende ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 11:12

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Du taler som du har forstand til, ikke imponerende ...

Nårr, og hvad mener du så med det?

de har ivertfald, selv sagt. At de har en 155 Mbit til Dix´en.

Jeg ved så ikke hvorfor. de ikke bliver routet rigtigt videre til USA

Jeg har selv haft Get2net i rimeligt langt tid..Der var næsten altid
problemer med udlandsforbindelsen...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 11:23

On Mon, 16 Apr 2001 12:11:51 +0200, Bjarke Hansen wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Nårr, og hvad mener du så med det?
>
>de har ivertfald, selv sagt. At de har en 155 Mbit til Dix´en.

Ja, og ?

>Jeg ved så ikke hvorfor. de ikke bliver routet rigtigt videre til USA
>
>Jeg har selv haft Get2net i rimeligt langt tid..Der var næsten altid
>problemer med udlandsforbindelsen...

Det er muligt, men det har intet med deres DIX forbindelse at gøre,
ligeledes tror jeg ikke helt på din påstand, da get2net bruger samme
net som uni2, der er en af de største leverandører af faste linier
til erhvervslivet, og det ville de næppe være hvis du har ret ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 11:28

> [...]
> net som uni2, der er en af de største leverandører af faste linier
> til erhvervslivet, og det ville de næppe være hvis du har ret ...

prøv at tage en kigger på http://weather.get2net.dk

geocities og infoseek og netscape... Har været totalt døde, i over 3
uger nu.....!

Desuden, som du kan se.. er der pakketab, til de fleste
udlands-forbindelse, til USA!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 11:32

og det samme er på http://weather.uni2.dk/

Fra : Michael Legart

Dato : 16-04-01 11:47

On Mon, 16 Apr 2001 12:27:34 +0200, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:
> geocities og infoseek og netscape... Har været totalt døde, i over 3
> uger nu.....!

Mon ikke det skyldes at de paagaeldende sites har lukket for ping? Jeg kan
f.eks. heller ikke pinge www.netscape.com ... men har fin http adgang til
den

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 12:16

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> wrote in message

> Mon ikke det skyldes at de paagaeldende sites har lukket for ping? Jeg
> [...]

Højt sandsyndeligt... Men det er bare lidt mærkeligt.. Hvis man kigge en
måned tilbage. Kan man se, der har været aktivitet..

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-04-01 11:53

In article <9bek9j$a2s$1@news.inet.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

[weather.get2net.dk]

>Højt sandsyndeligt... Men det er bare lidt mærkeligt.. Hvis man kigge en
>måned tilbage. Kan man se, der har været aktivitet..

....ergo er morlille en sten?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Memory fault - where am I?

Fra : Michael Legart

Dato : 16-04-01 13:02

On Mon, 16 Apr 2001 13:16:24 +0200, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

> Højt sandsyndeligt... Men det er bare lidt mærkeligt.. Hvis man kigge en
> måned tilbage. Kan man se, der har været aktivitet..

Og du mener ikke det er sandsynligt at de har lukket for nyligt?

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 16-04-01 16:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> writes:

> prøv at tage en kigger på http://weather.get2net.dk
>
> geocities og infoseek og netscape... Har været totalt døde, i over 3
> uger nu.....!

Ja, det er problemet med et hack som den der weather side; det pinger
ting, og den er derfor ret følsom over for, at nogen findes på at
sætte et filter op eller på anden måde holder op med at svare på
ping. Det er der desværre flere og flere der gør, efterhånden som
frygten for DDoS bliver større.

Vi må set at finde en anden måde at måle mod de tre nævnte - eller
pille dem af siden. Der ser iøvrigt osse ud til at være sket noget
grimt med vores målepunkt på forskningsnettet i onsdags. Peter, hvad
har du nu lavet?

> Desuden, som du kan se.. er der pakketab, til de fleste
> udlands-forbindelse, til USA!

Ud over de tre nævnte er der pt. pakketab på 3 af 13 målepunkter i
USA. Det syn's jeg ikke er "de fleste".

/Lars
--
Verbing weirds language. -- Bill Patterson

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 16-04-01 16:36

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> writes:

> Fordi, jeg mener eneste forbindelse ud i verdenen at GET2net har.. Er en
> 155 Mbit til DIX´en i Danmark....

Øh - hvad? Get2net får backbone forbindelse fra UNI2, og UNI2 har
bestemt andre forbindelser end en DIX-linie (som iøvrigt ikke er på
155 Mbit/s, man lad det nu ligge).

> Derfor er deres udlandforbindelse, ALTID nede...

Altid? Det var ofte. Kan du være lidt mere præcis?

/Lars (UNI2 ansat)
--
Any technology distinguishable from magic is insuffuciently advanced
-- Don Marti

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 16-04-01 15:29

"Fotografering.org" <use68@fotografering.org> writes:

> Er der nogen Get2net kunder der gider checke: http://www.fotografering.org/
>
> Når jeg ringer op (ISDN) via Get2net kan jeg nemlig ikke se siden,
> men godt når jeg ringer op via TeleDanmark. Hvordan kan det være?

Der ser ud til at være et routningsproblem hos enten UUnet eller
AXXS.NET (som leverer netforbindelse til HOST4U.NET, som hoster
www.fotografering.org).

Som jeg kan se det bliver nettet 195.82.192.0/19 ikke routet af
AXXS.NET (eller UUnet router ikke det net til AXXS.NET, det er svært
at vide). Da en stor del af get2nets modem-bokse bor i 195.82.192.0/19
betyder det, at man fra en dialup hos get2net ikke kan komme igennem
til www.fotografering.org.

Jeg kan kun se problemet for det ene net. Fra andre af UNI2s net
kommer jeg fint igennem til www.fotografering.org. Der er således
ikke tale om et generelt problem med en udlandsforbindelse el.lign.
Problemet opstår på et af de sidste hop, der hvor trafikken går fra
UUnet til AXXS.NET.

Jeg har kontaktet AXXS.NET og UUnet om problemet - så må vi håbe de
reagerer lidt hurtigt her i påsken.

/Lars
--
ja, jeg er ansat hos UNI2, som bl.a. leverer backbone til get2net

Fra : Fotografering.org

Dato : 16-04-01 16:50

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev

[snip]
> betyder det, at man fra en dialup hos get2net ikke kan komme igennem
> til www.fotografering.org.

...... og en masse andre sider hos samme udbyder.

> Jeg har kontaktet AXXS.NET og UUnet om problemet - så må vi håbe de
> reagerer lidt hurtigt her i påsken.

Mange tak for det.

Jeg har selvfølgelig kontaktet Get2net flere gange ang. problemet.
Jeg har også smidt mig i sengen og under råb og skrig bokset løs i dynerne.
Ingen af delene har hjulpet synderligt.

Mvh: Finn.

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 16-04-01 17:51

"Fotografering.org" <use68@fotografering.org> writes:

> Jeg har selvfølgelig kontaktet Get2net flere gange ang. problemet.

Tjah. Problemet er ikke lige indlysende - især, fordi det faktisk
virker fint fra de IP#, get2net support sidder på. Så jeg kan faktisk
ikke klandre get2net support for ikke at ha' kunnet hjælpe med den.
Men de har forhåbentligt eskaleret til 2nd line (nej, jeg har ikke
tjekket).

Har du nogen ide om, hvor længe problemet har stået på?

/Lars (stadig fra UNI2)
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Fotografering.org

Dato : 16-04-01 18:01

> [...]
> tjekket).
> Har du nogen ide om, hvor længe problemet har stået på?

Jeg har lige fået et svar fra Lars H. Fischer fra Tele2 A/S HelpDesk.
Morsomt navnesammenfald.
Lars H. Fischer:
"Jeg har lige tjekket med en Get2net opkobling og der virker alle de sider
du nævner. Såfremt du stadig har problemer, så tjek om du har sat proxy
server til eller kører med en firewall".

Han har dog også set denne tråd og har fundet ud af hvordan tingene hænger
sammen.

Problemet opdagede jeg første gang torsdag aften. Fredag morgen virkede det
stadig ikke, men det virkede pludselig i løbet af fredagen. For så blot at
dø igen til lørdag morgen.
Jeg har været væk indtil i dag, så jeg ved ikke hvordan det har kørt de
seneste dage.

Mvh: Finn.