MS Windows
briani 27239
Afslut Win Messenger-HVORDAN?
Fra : Jens Andersen

Dato : 23-11-03 20:53

Hej til gruppen
Jeg har just instal. win XP. I den forbindelse har jeg læst, i Windows Tips
og Triks, at man kan slippe af med windows Messenger, så langt så godt.Når
jeg h.klikker på Messenger, for at afslutte denne, får jeg besked om at det
ikke kan lade sig gøre, da andre progarmmer (Outlook, Explorer m.m) benytter
denne, jeg får besked på at afslutte disse først for at lukke Messenger, men
jeg har ingen aktive programmer, da jeg prøver at afslutte Mess. umidelbart
efter opstart af XP.
Hvem har de vise sten??

På forhånd TAK

Hilsen til gruppen
Jens

Fra : Kim

Dato : 23-11-03 21:05

"Jens Andersen" <gogjand@hotmail.com> skrev
> Hvem har de vise sten??

Afinstaller og deaktiver Windows Messenger.

DL og installer MSN Messenger.

Mvh Kim

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-11-03 21:13

Jens Andersen wrote:
> Hvem har de vise sten??

Start >> Kør >> Skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

--
Martin K

Fra : J A

Dato : 23-11-03 23:08

Tak for hjælpen, det ser let ud... ;-o.
Jeg kunne "blot" være gået ind i Regedit, men da jeg ikke føler mig så
skrab ud i disse ting, spurget jeg her i håbet om en lettere, og mindre
"farlig", måde at slippe af med Messenger på!!

Jens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-11-03 00:47

"J A" <gogjand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrab ud i disse ting, spurget jeg her i håbet om en lettere, og mindre
> "farlig", måde at slippe af med Messenger på!!

Hvis dette er den 'rigtige' Messenger, så gå ind i kontrolpanel -
administration- tjenester og dobbeltklik den fra listen og deaktiver.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-03 11:54

J A skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> så skrab ud i disse ting, spurget jeg her i håbet om en lettere, og
> mindre "farlig", måde at slippe af med Messenger på!!

Jeps - Martins metode er helt klart den bedste og mest effektive.

Den fjerner Messenger fuldstændigt - ganske rart

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : N I E L S

Dato : 24-11-03 01:07

Jeg har osse prøver alt det eder bøvl med at åbne i msconfig i 'Kør', og så
fjerne hakket udfra messanger, men tilsyneladende virker følgende metode
fortrinligt:
Indstillinger for programmet - Fjern flueben i 'Start med windows' og i
'yillad at køre i baggrunden'.
N I E L S

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-11-03 10:29

> [...]
> jeg har ingen aktive programmer, da jeg prøver at afslutte Mess. umidelbart

Min løsning er måske ikke så pæn, men den virker:

Gå til mappen 'Programmer'
Omdøb mappen 'Messenger' til '_Messenger'
Så hører du aldrig mere noget til den.

mvh. Torben

Fra : Klaus

Dato : 24-11-03 17:00

"Jens Andersen" <gogjand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej til gruppen
> Jeg har just instal. win XP. I den forbindelse har jeg læst, i Windows
Tips
> og Triks, at man kan slippe af med windows Messenger,
cut

Husk lige, at der er forskel på om det er tjenesten Windows Messenger
eller programmet Windows Messenger.
Klaus

Fra : J A

Dato : 24-11-03 22:48

Tak for de gode råd, jeg fik en ufarlig løsning på mit "problem", nu er XP
som jeg ønsker det!
Hilsen
Jens