Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Søger fakta om ministerpension?
Fra : Gennemsnitsdansker

Dato : 23-11-03 19:59

Er der nogen der kan fortælle detaljeret
om ministerpension?

Jeg er nysgerrig efter at vide hvor meget
en tidligere minister får i pension samt
om det er efter 1 eller 4 år som minister
at en person kan få denne ydelse.

Er det opfattet som en acceptabel tak for
en stor arbejdsindsats, eller ser man det
som pamperi?

Selv er jeg funktionær, og skal spare op
i 25-30 år til min pension. Så jeg er
naturligvis interesseret i at vide hvor let
en minister, der er med til at lave love
der har indflydelse på min økonomi kommer
til deres egen pension.

Mvh.
En gennemsnitsdansker

Fra : Nielsen

Dato : 23-11-03 20:16

"Gennemsnitsdansker" <void@mail.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> naturligvis interesseret i at vide hvor let
> en minister, der er med til at lave love
> der har indflydelse på min økonomi kommer

Her er lidt via google

http://nr-djurs.net/red11/artikler/2001/11-22/012.html

http://www.folketinget.dk/Samling/19991/lovforslag_som_fremsat/L140.htm

En rimelig god forretning IMHO