Re: Bortgives haster!
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-03 16:55

"jette rasmussen" <jette.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc0cb85$0$17603$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej gruppe,det kan da godt være det er dejligt,
> at nogen sørger for den for et godt hjem,men burde ejeren
> ikke gøre det,har de ikke haft den i 2 år.Fortjener den så ikke at man ser
> den nye ejer an,eller er det bare som at bytte glansbilleder,en hund er
alså
> også et barn,man kunne jo evt havde brugt nogle små hånsøre og ringet en
> hunde
> formidler ikke,stor kærlighed for hunden kan der da ikke havde været,hvis
> man bare putter den i en bil og så farvel
> god rejse,jeg spørger bare hvor er blev kærlighedden af til meneskets
> [...]

Mon ikke de fleste ville ha' hunden ud af klappen hurtigst muligt hvis den
havde bidt deres spædbarn?? (Uanset om det så er selvforskyldt eller ej...)

Jeg synes bare vi skal prise os lykkelige for at de ikke aflivede hunden og
i øvrigt kan jeg stå inde for at hunden er kommet et rigtig rigtig godt sted
hen!

Det er så rygende nemt at stå og lege klog når man ikke selv står i
situationen!!!!

X-FUT news:dk.fritid.dyr.hund hvor debatten hører hjemme!!
(Svar og svar på denne ender i nævnte gruppe!)

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 18:01

Sun, 23 Nov 2003 16:54:51 +0100, Rinnie Ilsøe wrote:
>"jette rasmussen" <jette.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev...

Nej DET er den ikke! Og skal så sandeligt heller ikke behandles sådan!
Det er sådan, man får adfærdsvanskelige hunde!

Ja, menneskets bedste ven, men den må ALDRIG komme forud for et lille barn!
Hvis barnet er for lille til at forstå, ta'r man det væk fra dyret. Hvis barnet
er stort nok til at forstå, la'r man dyret markere sig!

Og se DET skal du ha' lov til.

>Mon ikke de fleste ville ha' hunden ud af klappen hurtigst muligt hvis den
>havde bidt deres spædbarn?? (Uanset om det så er selvforskyldt eller ej...)

Selv jeg ville nok bli've noget bitter på "køteren"...

>Jeg synes bare vi skal prise os lykkelige for at de ikke aflivede hunden
>og i øvrigt kan jeg stå inde for at hunden er kommet et rigtig rigtig godt
>sted hen!

Jo, og det tror jeg på!

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-11-03 18:14

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en meddelelse >
> Mon ikke de fleste ville ha' hunden ud af klappen hurtigst muligt hvis den
> havde bidt deres spædbarn?? (Uanset om det så er selvforskyldt eller ej...)

Hvordan kan et spædbarn være skyld i, at en hund bider det???

Du skrev godtnok i et andet indlæg, at du godt kunne forstå
at hunden bed barnet - her er det, jeg IKKE forstår noget.
Et større barn ja, men et spædbarn?
Hvordan kan et så lille barn være skyld i at hunden bider det?
Jeg er absolut ikke tilhænger af, at hunden bare skal finde sig i alt,
men hvis den overfalder et helt lille barn, så vil jeg mene, at der er noget galt.
Og jeg skal ærligt tilstå, at jeg ikke forstod, hvorfor denne hund var
så vigtig at redde - der var jo andre hunde, hvor ejerne søgte nye hjem
- men dem var der ikke interesse for at hjælpe!
Og jeg mener ikke, at hunden skulle have været aflivet,
slet ikke, men jeg vil da bare gerne vide, hvorfor lige denne
hund var vigtigere end de andre, der blev skrevet om!
Til slut vil jeg sige, at jeg synes det er alle tiders,
at hunden har fået et nyt hjem - alle dyr fortjener et hjem, hvor de er værdsat!

mvh Eva

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-03 20:12

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan et spædbarn være skyld i, at en hund bider det???

Må jeg lige spørge hvor jeg har skrevet at det var spædbarnets skyld??

Det er forældrenes skyld, men jeg har aldrig skrevet at det var spædbarnets
skyld!!

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 20:48

Sun, 23 Nov 2003 20:12:09 +0100, Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]

>Det er forældrenes skyld, men jeg har aldrig skrevet at det var spædbarnets

Nej nu vil jeg altså mene, vi har krav på en nærmere forklaring!
Jeg kan ikke stå inde for, hvad jeg tidligere har skrevet angående
denne hund, hvis det er forældrenes skyld!

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 23-11-03 22:07

Måske hun er inde på noget med at forældrene har forsømt hunden - således
den måske er blevet lettere adfærdsvanskelig eller hvad ved jeg.. har ingen
forstand på hunde.... (det er mig der har formidlet den) Jeg havde jo ikke
noget forhold til hunden så jeg havde intet problem med bare at "sende den
afsted" i bilen...

Fra : Anja Bjerke

Dato : 24-11-03 01:34

kaninfisker@ofir.dk wrote:
> Måske hun er inde på noget med at forældrene har forsømt hunden -
> således den måske er blevet lettere adfærdsvanskelig eller hvad ved
> jeg.. har ingen forstand på hunde....

Da vi fikk vår mellomste dreng, Kristian, hadde vi en macho hannschäfer. Da
vi kom hjem fra sykehuset satte vi Kristian ned på gulvet, hunden snuste
lenge og vel, slikket litt. Vi passet på å gi hunden masse oppmerksomhet. I
en link ovenfor ble det sagt at hunder ikke er barn - dette er riktig, men
når man kommer hjem fra sykehuset med et nytt familiemedlem må man behandle
hunden som om den var en storesøster eller storebror. De blir sjalu om
babyen får all oppmerksomhet - og dette gjelder hunden også! Alle våre
gjester ble bedt om å snakke med hunden og ikke løpe rett inn for å snakke
med Kristian.

Senere lot vi hunden få slikke Kristian når han ville. Da Kristian var noen
måneder gammel fikk han tak i schäferens tunge og hang fast der. Hunden så
litt fortvilet ut der han satt med et barn hengende fra tungen, men hunden
gjorde ingen verdens ting. Bare satt der med store forundrete øyne... (Denne
hunden forsvant på mystisk vis, så nå har vi bare dachsen som vi anskaffet
da Kristian var 4 måneder gammel.)

Vår gravhund reagerer ikke i det hele tatt på at ungene (3 drenge) løper
rundt i huset. Hun legger seg faktisk midt i veien for dem, og synes visst
det er et ypperlig sted å være! Noen ganger leker hun med dem. Noen ganger
stjeler hun mat som "går forbi snuten hennes", og da er hun så forsiktig, så
forsiktig, og aldri hender det at tennene treffer barnas fingre.

Jeg tror at en hund som er trygg på seg selv tåler uventede handlinger fra
barn. Vår schäfer så ut til å forstå at barn er utilregnelige, og slik er
det med gravhunden nå. Våre barn (8, 3 og 2 år) er imidlertid svært flinke
med hunder, men det hender jo at de faller eller noe sånt - uten at hunden
reagerer utover å måske løfte hodet.

--
Hilsen Anja

anjagtb att online dot no

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 03:57

Mon, 24 Nov 2003 01:33:47 +0100, Anja Bjerke wrote:

> [...]
>babyen får all oppmerksomhet - og dette gjelder hunden også! Alle våre
>gjester ble bedt om å snakke med hunden og ikke løpe rett inn for å snakke

Det var mig, der skrev det.
Sådan gjorde jeg også, da min yngste blev født, og vi havde en stor
collie. Han var hendes fra den dag af. Det mente han ihvertfald!
Det er ikke jalousi fra hundens side. Hunde SKAL ha' opmærksomhed
uanset, om man har børn eller ikke.

> [...]
>litt fortvilet ut der han satt med et barn hengende fra tungen, men hunden
>gjorde ingen verdens ting. Bare satt der med store forundrete øyne...

Jeg lod nu ikke hunden slikke babyen, men hun sad også en dag i sin skråstol,
hvor han så plejede at stille sig, så hun kunne sparke lidt på ham. pludselig
hørte jeg et hyl fra hunden, og jeg skyndte mig ind i stuen. Der stod en ynkelig
vaps med øjne, der tiggede mig om hjælp. Hun havde fat i en håndfuld knurhår!
Hun havde da også revet 3 af. Det har gjort MEGET ondt, men han gjorde hende
skam ikke noget og var stadig hendes.

Nej jeg forstår ikke, hvordan hunden kan ha' bidt babyen. Den har måske
markeret,og de har troet, den har bidt... Ja man kan tro så meget, når
man ikke kan få en forklaring!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-11-03 23:50

<x Vuf x> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg kan ikke stå inde for, hvad jeg tidligere har skrevet angående
> denne hund, hvis det er forældrenes skyld!

Nej, jeg har forstået på kaninfisker at han ikke er interesseret i at
historien kommer videre og siger folk det, så giver jeg ikke historien
videre. Han/hun kan komme med den hvis han/hun vil, men det skal ikke komme
fra mig.

At jeg så ikke kan se hvorfor det skal holdes så hemmeligt er en anden sag,
for kaninfisker var bare formidler, så vi aner jo altså ikke hvem der bliver
talt om hvis historien kommer ud her...

....Men jeg kan ikke fortælle det hvis kaninfisker ønsker det ikke kommer ud.
Længere er den ikke. Desværre.

Desværre...

Rinnie

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 24-11-03 01:48

Vi kan da godt løfte sløret lidt.

Hunden var forsømt og trissede tundt i en hundegård dagen lang.

Ejerne have ganske enkelt for meget at se til for at have hund.

Jeg ved ikke meget om hunde, men måske den er blevet "lettere retarderet"
eller hvad ved jeg.

Jeg har ikke selv fået de nøjagtige omstændigheder omkring "uheldet" - det
var blot den årsag jeg fik oplyst da jeg spurgte hvorfor de ville af med
den...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-03 02:17

Hej Alle

Lad os bare slå fast, at vi slipper ikke godt afsted, med at opdrage en hund
som et barn. Det vil gå meget bedre, at opdrage barnet som man opdrager sin
hund.

Det kan vel være svært umiddelbart at se, at et spædbarn selvforskyldt
bliver bidt ... Det ville jo nok vise sig, at barnet måske ikke var så
spædt endda.

Men uanset om barnet var spædt, eller det selv havde sin andel af skylden,
så forhindrer det ikke mennesker i at blive forskrækket, og er de af den
mening at deres barn blev bidt, så bliver de utrygge ved hunden, og bange
for det sker igen.
De har måske heller ikke den store erfaring med hunde, og hvem ved, måske
heller ikke med børn.... Så at stå som rimelig nybegynder på to fronter
samtidigt, er måske lidt mere, end de kan klare. Så syntes jeg det virker
rimeligt fornuftigt, at skille sig af med hunden. Det ville jeg i hvert
fald aldrig bebrejde dem. Når der så tillige er fundet et forhåbentligt
godt hjem til hunden, så er der da kommet det for tiden bedst tænkelige
resultat ud af en dårlig situation.

Men lige for at komme jer i forkøbet. DCH træner ikke hunde af Homo Sapiens
racen. I hvert fald kun uden halsbånd.

M.V.H......Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 03:28

Tue, 25 Nov 2003 02:16:58 +0100, "Benny Mortensen" wrote:

>Men lige for at komme jer i forkøbet. DCH træner ikke hunde
>af Homo Sapiens racen. I hvert fald kun uden halsbånd.

Ej hvor ærgerligt! ;-D