Godt keyboard?
Fra : Hoox

Dato : 16-04-01 08:37

Dette er måske et mærkeligt spørgsmål, men er der nogen der kan anbefale et
godt keyboard?
Med et godt keyboard mener jeg et der ikke larmer for meget når man taster,
og hvor tasterne er gode at trykke på. Det er fuldstændig ligemeget om det
har div. web knapper o.s.v. da jeg ikke tror at jeg vil komme til at bruge
det alligevel.
På forhånd tak!

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-04-01 11:15

On Mon, 16 Apr 2001 09:36:58 +0200, "Hoox" <hoox66@yahoo.com> wrote:

> [...]
>har div. web knapper o.s.v. da jeg ikke tror at jeg vil komme til at bruge

Logitech laver udemærkede keyboard, de har webknapper men de sidder
ikke i vejen for mig

--
Jens oz1kiw

Fine day to work off excess energy. Steal something heavy.

Fra : SilentHunter

Dato : 16-04-01 14:14

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Hejsa
Hejsa Jeg vil helt klart anbefale et Cherry keyboard,knapperne er utrolig
gode at trykke på,og kvaliteten er en af de bedste.Du kan købe Cherry
keyboard's hos Zitech computer.

Fra : Gunnar Holse

Dato : 16-04-01 14:57

"Hoox" <hoox66@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har div. web knapper o.s.v. da jeg ikke tror at jeg vil komme til at bruge

De keyboards som Compaq leverer med deres DeskPro-serier er efter min mening
helt i top - dvs. typen uden "omvejstaster". Jeg har set at Toshiba bruger
den samme slags til deres systemer, men her er kvaliteten af en eller anden
grund ikke helt den samme.

Tastaturet er først og fremmest kompakt og lille. Dernæst er der indlagt en
2 mm metalplade for at give det stabilitet og tyngde, og man kan skrue de
bevægelige dele helt af og vaske det, så man med mellemrum kan få det rent
helt i bund. Jeg har kun set dem til løssalg hos restlageret.dk, men uden
Windows-taster. IBM's "Preferred Keyboard" er heller ikke værst. Det kan i
princippet købes overalt.

/GH

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 16-04-01 17:51

On Mon, 16 Apr 2001 15:57:27 +0200, Gunnar Holse wrote:
> [...]
>helt i bund. Jeg har kun set dem til løssalg hos restlageret.dk, men uden

Øv, jeg kan ikke se Compaq-tastaturet på restlageret.dk,
men kun nogle dyre Logitech.

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 16-04-01 15:41

On Mon, 16 Apr 2001 09:36:58 +0200, Hoox wrote:
>Dette er måske et mærkeligt spørgsmål, men er der nogen der kan anbefale et
>godt keyboard?

Jeg har et godt, gammelt Keytronic og det er virkelig godt.
Dels har det holdt rigtigt længe, knapperne er lækre og så
er det uden de skide irriterende Windows-taster.

Er der nogen der ved, om de stadig kan købes nogen steder?

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Darth

Dato : 16-04-01 16:40

Hejsa.
Hvad med at prøve et brugt IBM tastatur. Det er det bedste du kan få, og er
helt uden de irriterende Windows taster. Hvis du arbejder meget med computer
har du vel også en gang i mellem brug for at "afreagere" - det kan
tastaturet også modstå!

Jeg har selv en "klik" udgave (plus en i reserve i skabet...). På arbejde
har jeg og flere af kollegerne nogle uden det høje "klik", dvs. næste
støjfrit

Hvis du spørger hvor du kan købe det: prøb dk.marked.privat.edb - eller
deromkring. Regn med at det koster omkring 150 kroner (billigt).

Og så holder det helt sikkert til den dag man ikke længere skal bruge
tastaturer til kommunikere med computeren.