MS Windows
briani 27239
Hurtig NTFS defragmentering
Fra : Bach|DK|

Dato : 23-11-03 13:33

Kan det passe at under NTFS filsystemet der er det hurtigere at
defragmentere den samme mængde data end under FAT32.

Det er hvad jeg har oplevet efter at have skiftet system.

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 13:54

In article <bpq970$ioe$1@news.net.uni-c.dk>,
m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com says...
> Kan det passe at under NTFS filsystemet der er det hurtigere at
> defragmentere den samme mængde data end under FAT32.

NTFS fragmenterer ikke i samme grad som FAT.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Snuden

Dato : 23-11-03 18:09

On Sun, 23 Nov 2003 13:54:05 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In article <bpq970$ioe$1@news.net.uni-c.dk>,
>m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com says...
>
>NTFS fragmenterer ikke i samme grad som FAT.

Nej, men det _bliver_ fragmenteret. jeg checkede mit Frev i går
(120 gig i én partition, ca halvt fyldt), og der var
fragmenteringsgraden på 65%; samt mit Crev (10 gig partition på et
30 gig drev, ca. 70% fyldt), hvor fragmenteringsgraden var ca. 30%.
Det kunne tydeligt mærkes.

Diskeeper v. 8 ordnede det dog på ca. 3 timer, så alt er godt igen.

PS: Glem alt om det indbyggede diskdefragmenteringsprogram - det er
elendigt.
--
Snuden

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 18:51

In article <v2q1sv8aus63l4gm4vbnbkc8m934hpo018@4ax.com>,
snudie@hotmail.com says...
> Nej, men det _bliver_ fragmenteret. jeg checkede mit Frev i går
> (120 gig i én partition, ca halvt fyldt), og der var
> fragmenteringsgraden på 65%; samt mit Crev (10 gig partition på et

Hvad bruger du dog den disk til?

Min er 80% fyldt og 11% fragmenteret.

> PS: Glem alt om det indbyggede diskdefragmenteringsprogram - det er
> elendigt.

Det er bedre end Diskeeper. Det eneste der er rigtigt effektiv er O&O
Defrag.

Fra : Snuden

Dato : 23-11-03 21:28

On Sun, 23 Nov 2003 18:51:17 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In article <v2q1sv8aus63l4gm4vbnbkc8m934hpo018@4ax.com>,
>snudie@hotmail.com says...
>
>Hvad bruger du dog den disk til?

lad os bare sige der ryger mange filer både ind og ud af den i løbet
af en dag.

>Min er 80% fyldt og 11% fragmenteret.

>Det er bedre end Diskeeper. Det eneste der er rigtigt effektiv er O&O
>Defrag.

Diskeeper havde ellers ingen problemer med at defragmentere min 120 -
Windows' egen endte med at give op
--
Snuden

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 23:05

In article <j062svg3lfb60enujds17oncnku8s8kn0k@4ax.com>,
snudie@hotmail.com says...
> Diskeeper havde ellers ingen problemer med at defragmentere min 120 -
> Windows' egen endte med at give op

Diskeeper er prøvet og skrottet her på stedet. 2000's indbyggede virker
upåklageligt, selv med 120GB i ét stykke.

O&O Defrag har jeg desværre ikke mere, der eksisterer ikke længere en
gratis version...

Fra : Snuden

Dato : 23-11-03 23:58

On Sun, 23 Nov 2003 23:05:26 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In article <j062svg3lfb60enujds17oncnku8s8kn0k@4ax.com>,
>snudie@hotmail.com says...
>
>Diskeeper er prøvet og skrottet her på stedet. 2000's indbyggede virker
>upåklageligt, selv med 120GB i ét stykke.

Tjah - mine erfaringer er de stik modsatte.

>O&O Defrag har jeg desværre ikke mere, der eksisterer ikke længere en
>gratis version...

Jeg klarer mig uden :)
--
Snuden

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-11-03 00:02

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> O&O Defrag har jeg desværre ikke mere, der eksisterer ikke længere en
> gratis version...

Det ligger stadig på
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=234 hvis
det har interesse.....

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 07:43

In article <3fc13c78$0$27430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
ivanklattrupnospamming@webspeed.dk says...
> Det ligger stadig på
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=234 hvis
> det har interesse.....

1000 tak

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 23-11-03 21:32

In news:MPG.1a2b1201a13ef0bd98aa28@news.tele.dk ,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> typed:

> Det er bedre end Diskeeper. Det eneste der er rigtigt effektiv er O&O
> Defrag.

Må man spørge hvad du bygger det på ?
--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 23:06

In article <3fc11947$0$27339$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
usenet@mandril.dk says...
> Må man spørge hvad du bygger det på ?

Egne grundige tests.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-11-03 01:55

Nope. Perfectdisk 6.
http://www.raxco.com/products/perfectdisk2k/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-11-03 02:09

Jens Peter Karlsen skrev:

> Perfectdisk 6.

Også min foretrukne, men sådan er der jo så meget.
Det er jo nok et spørgsmål om smag og behag. :)

Madsen.