"Badekar" på kysten - hva menes der ???
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 13:06

Hej Gruppe.

Jeg har set flere steder nu at folk snakker om "at affiske nogle "badekar""
Hvad menes der med det. Er det fordybninger på bunden som fisken opholder
sig i eller hva og hvordan finder man sådanne "badekar"
Kan de ses når man står derude med sine waders ???
Jeg er begyndt at komme mere og mere på kysten (Horsens Fjord) og har da
også haft lidt held derude med nogle fine havørreder, men jeg vil jo
selvføldig gerne fange flere hvis det kan lade sig gøre.
--
M.V.H
Thomas Olesen

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 23-11-03 14:30

Hej Thomas

Med badekar menes der som regel fordybningen mellem kysten og første revle.

Fra : Henning

Dato : 27-11-03 20:43

Hej Stoffer

Nu da julen nærmer sig, så ønsk dig bogen "Havørred Havørred" af Kurt
Malmbak-Kjeldsen, den er rigtig god, det er den bog der har givet mig
næstmest viden og inspiration til havørredfiskeriet.

Mest viden får man kun på én måde, meld dig ind i en fiskeklub og fisk
med de garvede, det giver allermest, de kender pladserne i området,
teknikkerne, hvornår og hvor der skal fiskes når vinden, vandet, solen,
luften osv. er sådan og sådan. Og hvis Kurts forklaringer om
strømsteder, badekar, stigbord osv. ikke gav mening da du læste det, så
venter der dig en aha-oplevelse af de større, når de bliver peget ud for
dig på din fiskeplads.

Hilsen
Henning

Fra : Benny Fly

Dato : 26-11-03 20:33

Jeg snublede en gang over en sten under kystfiskeriet. Så kom der "badekar"
i mine waders.

Og så lidt seriøst: Fiskeri i "badekarret" er oftest bedst, hvis du starter
fra kysten inden vadning. Fisk på lavt vand skræmmes let. Kig også efter
revlegennembrud. (der hvor badekarret løber ud). Fisken passerer ofte her
til og fra badekarret ved skift i vandstanden. Revlegennembruddet ses som
stærkere strøm i overfladen ved skift i vandstanden, eller ved mørkere vand.
Stoffer <ttoXXXget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fc0a29d$0$24840$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...