Randers Fjord
Fra : T.Rout

Dato : 22-11-03 18:07

Hejsa grp.

Jeg har med store interesse læst indlægget på Sportsfiskeren om den gode
skrubbedag forrige weekend.
Er der nogen der kan( vil ) fortælle mig om det er muligt at komme fange
nogle af disse gode skrubber, når man ikke er i besiddelse af en båd, og
dermed ikke kan sejle ud til øen ?

Der er måske andre gode skrubbesteder i Randers Fjord, der er værd at besøge
?

På forhånd tak.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 23-11-03 00:54

"T.Rout" <grobut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fange
> nogle af disse gode skrubber, når man ikke er i besiddelse af en båd, og

Når man fisker ved kanaløen bruger man normalt ikke båd. Derimod fisker man
fra bolværket nord for Voer Havn. Kanaløen er såmænd bare resterne af gammel
landjord, som kom til at ligge ude i fjorden, da man i tidernes morgen
gravede en helt lige sejlrende til større fragtskibe. Sejlrenden er ikke
bredere end at de fleste øvede kastere kan kaste en bundsnøre hele vejen
over (ikke fordi det er nødvendigt, men man kan altså....!)

> Der er måske andre gode skrubbesteder i Randers Fjord, der er værd at
besøge
> ?

Fjorden er fuld af steder. Det er mere et spørgsmål om, hvor magelig man er.
Ved Voer og kanaløen kan man sidde under bagklappen af sin bil og fiske,
hvis man har lyst. Ved Støvringdæmningen på Mellerup-siden kan man også stå
på kanten af sejlrenden og fiske. Her kan man dog ikke få bilen med ud til
kanten.....

Et populært sted er også Stenrevet ved Udbyhøj Syd. Her skal man dog gå og
ikke mindst vade et stykke for at komme ud til øen.

Men i praksis er der skrubber over det hele i fjorden. Det kan dog variere
lidt, om de bedste fangster gøres på dybt vand i sejlrenden eller på det
lave vand.

mvh

Steen