Kattetræning :-o
Fra : Dorthe Koch

Dato : 22-11-03 08:03

Efter at have læst flere artikler om at lære katte diverse tricks, gik
jeg selv i gang uden at forvente de helt store resultater. Men efter en
uge har Mikkel lært at "sitte". Wauw.....SÅ hurtigt troede jeg ikke det
gik, men okay, det er nok heller ikke den sværeste. Den næste vi skal
lære er "gi' pote", som heller ikke høre under den tunge kategori. Vi
bruger tørfoder som belønning. Mikkel ææææælsker hele manegeriet og
opmærksomheden omkring det.

Når han er ved at være skarp til de "nemme", skal vi prøve "apport". Jeg
har læst at skovkatten skulle have en eminent evne til at bære rundt på
ting, og derfor skulle være gode til at apportere. Jo, jeg fandt hurtigt
ud af, at neglefilene skulle i en skuffe, da Mikkel utallige gange er
blevet snuppet i at samle dem op og spæne afsted med dem. Er den god nok
med at skovkatte gerne vil bære rundt med ting ?

Uanset hvor mange tricks Mikkel lærer, så har jeg en mistanke om, at han
nok har lært mig flere :-}

Hvad har i andre lært de kære pelsfætre af sjove/gode/nyttige ting og
hvordan ?

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : TøSeN

Dato : 23-11-03 20:52

Min Oliver, har lært at hente en mus. :) Det lærte han faktisk uden
belønning, kun et par strøg over ryggen, og så afsted igen. Men det var nu
egentlig ikke noget jeg ville lære ham, det var noget han bare gjorde selv!
:)

Fra : Ann K

Dato : 23-11-03 21:41

Hej Dorthe.
Vil jo så nødig lyde pralende Men prøv at søge på google med mit navn
som forfatter og ordene klikkertræning og Namacoola i meddelelsesteksten...
du vil få nogle hit! og så se hvor meget man kan lære en missekat - hvis
den da ellers gider

Evt slåfejl i dette stykke skyldes indtagelse af en hel caRlberg 47 -.
efter at have spillet liverollespil i en hel weekend... farlig kombination!
Men vældig sjov ;-D

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs