MS Windows
briani 27239
Init-string i XP - hvorhenne? ;-)
Fra : Hans Paulin

Dato : 23-11-03 01:29

....jeg har før sat en initstring i ved modemet på min XP Home - men nu
kan jeg ikke finde stedet igen, hvor det skal ind - nogen, der kan
guide?
Hans

Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 23-11-03 01:41

Enhedshåndtering -> Egenskaber for dit modem -> Fanebladet Avanceret ->
Yderligere initialiseringskommandoer

/NRB

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-11-03 10:41

Niels Rune Brandt wrote:
> Enhedshåndtering -> Egenskaber for dit modem -> Fanebladet Avanceret
> -> Yderligere initialiseringskommandoer

....der var den!

Tak skal du ha'!
Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-11-03 02:09

Hans Paulin skrev:

> ...jeg har før sat en initstring i ved modemet på min XP Home -
> men nu kan jeg ikke finde stedet igen, hvor det skal ind - nogen,
> der kan guide?

Noterede du det ikke ned sidste gang? :)

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-11-03 10:41

Thomas Madsen wrote:

> Noterede du det ikke ned sidste gang? :)

....rødme...

....nej, jeg har ikke gemt det nogen steder, kan jeg se - og jeg kan
overhovedet ikke huske, at jeg har spurgt for en måned siden [1] - jeg
har sikkert syntes, at det var så let at finde ud fra dine anvisninger -
og da jeg så efterfølgende brugte "AT+MS=V34" som string bragede min XP
ned, hvilket gav mig et mindre chock, som sikkert har givet mig et
permanent hukommelsestab...

....i 98 går man bare ind i indstillinger ved "Opkaldsforbindelse" -
piece of cake - i XP skal man være mere snedig...

....nu er Rudi så i mellemtiden kommet med en ny string
(AT+MS=56,38000,44000) som jeg kan hygge mig med (Sandberg er der vist
ikke så mange strings til), så nu vover jeg et øje igen...

[1]...men jeg har en diskette fuld af dine anvisninger til opsætning af
98SE, så den bliver lige spiselig for alle brugere på usenettet; efter
for anden gang at have fået hjælp fra dig til opsætningen af détte
syntes jeg det blev for pinligt at spørge hele tiden - jeg formaterede
vist hvert halve år, indtil jeg kapitulerede og konverterede til XP...

Thanks!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-11-03 11:06

Hans Paulin wrote:

> ...nu er Rudi så i mellemtiden kommet med en ny string
> (AT+MS=56,38000,44000) som jeg kan hygge mig med (Sandberg er der vist
> ikke så mange strings til), så nu vover jeg et øje igen...

....bruger jeg ovennævnte string, kan XP "...ikke finde mit modem" - har
prøvet at fjerne den igen igen og sætte den ind igen...

....og bruger jeg "AT+MS=V34" brager den - som tidligere nævnt - ned...

....kan man bare glemme Sandberg modems?
Hans

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-11-03 11:45

Hans Paulin, du skrev:

> ...kan man bare glemme Sandberg modems?

Efter at have bøvlet rundt med mit opasia modem, lod jeg XP
installere det som et standardmodem 56000, og det har virket fint
siden.

--
Henrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-11-03 15:00

Henrik K Hansen wrote:

> Efter at have bøvlet rundt med mit opasia modem, lod jeg XP
> installere det som et standardmodem 56000, og det har virket fint
> siden.

....nå, okay...

....jeg er måske for krævende...det er bare 1 gang ud af 10, hvor jeg får
timeout e.l. ...
Hans