MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Outlook ikon
Fra : Jakob Stocholm

Dato : 22-11-03 18:18

Jeg er ved en fejl, kommet til at slette Outlook ikonet på mit skrivebord,
og kan nu kun lave en almindelig genvej. Hvordan får jeg det oprindelige
Outlook ikon tilbage?

--
Jakob Stocholm

Svar kun til gruppen og ikke til mig privat.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-11-03 20:30

Uheldigvis faldt Jakob Stocholm over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg er ved en fejl, kommet til at slette Outlook ikonet på mit
> skrivebord, og kan nu kun lave en almindelig genvej. Hvordan får jeg
> det oprindelige Outlook ikon tilbage?

Højreklikker på ikonet, vælger egenskaber og skift ikon.

Så skriver du bare: C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE

Der er dine ikoner.

Claus

--
Outlook Ekspress - Den er helt viildt frisk!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-03 21:19

Claus Tersgov wrote :

> [...]
>
> Højreklikker på ikonet, vælger egenskaber og skift ikon.
>
> Så skriver du bare: C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE

Som han skriver, så er det ikke det, der er problemet. Ved installation
af Outlook dannes et outlook ikon på skrivebordet. Dette ikon er
principielt ikke en almindelig genvej, da den giver direkte adgang til
indstillingerne af Outlook - ligesom IE-ikonet på skrivebordet giver
direkte adgang til internetindstillingerne. Det er _dette_ ikon, der
ønskes gendannet og ikke - som der står - en almindelig genvej.

Og så spørges der i øvrigt om Outlook og ikke Outlook Express.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-11-03 00:48

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> direkte adgang til internetindstillingerne. Det er _dette_ ikon, der
> ønskes gendannet og ikke - som der står - en almindelig genvej.

Så trækker han bare filen ud på skrivebordet og vælger "kopier
hertil".....

Sværere er det ikke...

Claus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-11-03 01:24

Claus Tersgov wrote :

> Så trækker han bare filen ud på skrivebordet og vælger "kopier
> hertil".....
>
> Sværere er det ikke...

Helt seriøst, så hjælper du overhovedet ikke. Dine svar har alle drejet
sig om at lave en traditionel genvej til Outlook, men for nu at gentage
mig selv (os) for tredje gang, så er det ikke det, vi ønsker. Vi ønsker
ikonet til Outlook tilbage på skrivebordet, og vel at mærke det ikon, der
ved højreklik giver mulighed for valg af "Instillinger", der direkte
giver adgang til data om de enkelte konti og generelle indstillinger i
Outlook. Dine forslag giver ikke mulighed for dette, da de blot etablerer
en almindelig genvej til Outlook.exe .

Det er muligt, at jeg ikke har formået at forklare det godt nok, men jeg
forstår simpelthen ikke, at du vedbliver med at sende forslag til
dannelse af en traditionel genvej på skrivebordet - hvilket vi indtil nu
har skrevet 3 gange, at vi ikke ønsker.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-03 01:32

Help | Detect & Repair.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-11-03 17:11

On Sat, 22 Nov 2003 18:17:47 +0100, Jakob Stocholm wrote:

>Jeg er ved en fejl, kommet til at slette Outlook ikonet på mit skrivebord,
>og kan nu kun lave en almindelig genvej. Hvordan får jeg det oprindelige
>Outlook ikon tilbage?

TweakUI kan ordne det, i hvert fald under W2000. "Desktop" fanen.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-11-03 09:41

Henrik Dissing wrote :

> TweakUI kan ordne det, i hvert fald under W2000. "Desktop" fanen.

Ved du nøjagtigt, hvad den gør ... altså hvad den ændrer i Registry? Jeg
har fundet denne artikel [1] på support.microsoft.com, men det ser ud til,
at det ikke er nok at rette noget i registry - men der skal hentes noget på
CD-ROMen også. Det er sådan set heller ikke noget problem, men hvis CD-
ROMen ikke behøves, så kan ændringen jo ordnes remote uden at skulle putte
en CD-ROM i CD-drevet.

[1] http://support.microsoft.com/?kbid=281085

Fra : Henrik Dissing

Dato : 29-11-03 17:01

On Tue, 25 Nov 2003 08:41:09 +0000 (UTC), in dk.edb.system.ms-windows you
wrote:

> [...]
>ROMen ikke behøves, så kan ændringen jo ordnes remote uden at skulle putte

Nej, jeg aner ikke hvad den gør, men det virker i hvert fald uden CD-ROM
eller noget. Jeg har lige prøvet.

Hvorfor prøver du det ikke bare? Det er da det nemmeste. TweakUI er et
officielt Microsoft program, så der er ingen grund til at tro at det er
"bedre" på nogen måde at følge proceduren i den artikel, tværtimod.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-11-03 20:05

Henrik Dissing wrote :

> Hvorfor prøver du det ikke bare? Det er da det nemmeste. TweakUI er et
> officielt Microsoft program, så der er ingen grund til at tro at det
> er "bedre" på nogen måde at følge proceduren i den artikel, tværtimod.

Årsagen til at jeg er lidt tilbageholdende med at bruge værktøjet skyldes
at jeg tidligere har haft problemer med, at den bevirkede at alle ikoner
og lignende i min XP blev vist med 16 farver.

Jeg tror dog jeg vil prøve den ad - og så huske at tage backup af min
registry inden :)