MS Windows
briani 27239
Skiftet skærm og nu virker det ikke
Fra : KB

Dato : 22-11-03 15:32

Hej

Jeg har opdateret en vens system med:

Duron 1000MHz
Aopen AK33 bundkort
384MB SDram 133MHz
Aopen Geforce2 MX400 64 MB ram
Western Digital 800JD 80 GB IDE100
Windows XP PRO (ENG)

Vi gjorde opdateringen hos mig for at have adgang til hurtigt internet og
derfor benyttede vi min skærm, mus og tastatur. Det kørte i olie og alle var
tilfredse.

Da min ven så kommer hjem og starter systemet op med sin egen skærm, mus og
tastatur sker der noget mærkeligt...

Systemet booter op, windows loader (den blå bar kører 4-5 gange) og så er
der kotr en blå skærm og så bliver det sort skærm indtil man slukker eller
prøver igen hvor det gentager sig.

Hans skærm er en 14" Amitech fra 1998. Hans mus og tastatur virker ok. Er
skærmen ikke kompatibel med XP eller skal systemet geninstalleres med hans
skærm tilsluttet fra starten?

Håber nogle kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Kenneth Boye

Fra : Torben

Dato : 22-11-03 15:40

"KB" <kboyeFJERN_DETTE@bjoernemosen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> skærmen ikke kompatibel med XP eller skal systemet geninstalleres med

Hej har været ude for det samme, jeg måtte starte op i fejlsikkret, og
fjerne skærmkort, maskinen koksede fordi han kørte med en 100mhz skærm
og min var en gammel sag der ikke kunne tåle det, mon det kan være til
hjælp.
--
Mvh Torben

Fra : KB

Dato : 22-11-03 15:50

Hej Torben

Det er ikke noget dumt bud. Kan du ikke lige forklare hvordan starter jeg
den op i fejlsikret?

Mvh.
Kenneth

Fra : Torben

Dato : 22-11-03 15:59

> Hej Torben
>
> Det er ikke noget dumt bud. Kan du ikke lige forklare hvordan starter
> [...]
prøv f8 når maskinen booter op
--
Mvh Torben

Fra : KB

Dato : 22-11-03 17:27

> prøv f8 når maskinen booter op
Det virkede! Tak for hurtigt og godt svar.

Mvh.
Kenneth

Fra : Torben

Dato : 22-11-03 17:34

> Hej
> Det virkede! Tak for hurtigt og godt svar.
>
> Mvh.
> Kenneth

Velbekomme
--