Kan man kombinere asp og php?
Fra : Anders Aalykke

Dato : 22-11-03 18:17

Hej....
Kan man kombinere asp og php?
Hvis man kan er der så en special måde at gøre det på og skal man
kalde sin fil eks.asp eller eks.php????

Hilsen
A. Aalykke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 18:58

Anders Aalykke skrev:

>Kan man kombinere asp og php?

Man kan kalde en vilkårlig fil fra en vilkårlig anden fil, så
hvis serveren er sat op med begge dele, kan de kalde hinanden på
kryds og tværs. Men det kan ikke lade sig gøre i samme fil fordi
det enten hedder .php eller .asp til efternavn.

Men hvad ville du dog opnå. De to sprog kan det samme hver for
sig.

--
Bertel

Fra : René Iversen

Dato : 22-11-03 20:12

Men det kan ikke lade sig gøre i samme fil fordi
> det enten hedder .php eller .asp til efternavn.

du kan vel sætte php op til at tage sig af asp filer også. Men om det vil
virke som ønsked ved jeg ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 21:30

René Iversen skrev:

>du kan vel sætte php op til at tage sig af asp filer også.

Ja, men så kan ASP jo ikke tage sig af den.

--
Bertel

Fra : René Iversen

Dato : 22-11-03 21:36

> Ja, men så kan ASP jo ikke tage sig af den.

Hvorfor ikke? asp tager sig vel stadig af asp filer...og der er jo forskel
på start og end tag'et.

Skal lige siges, jeg aldrig har brugt asp, så jeg ved ikke, hvordan det
sættes op etc.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-03 23:14

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> wrote in

> Hvorfor ikke? asp tager sig vel stadig af asp filer...og der er
> jo forskel på start og end tag'et.

Fordi PHP så tage sig af det...

> Skal lige siges, jeg aldrig har brugt asp, så jeg ved ikke,
> hvordan det sættes op etc.

Okay, hør her :)
Hvis du beder om en simpel HTML side læser serveren den fra disken og
sender den med det samme til dig.
Hvis du beder om en PHP side, og serveren er sat korrekt op, læser
den filen fra disken, sender den til PHP parseren der returnerer de
parsede data. Disse data sendes til brugeren der har bedt om siden.
Hvis det er en ASP side så er det ASP parseren filen passerer
igennem. Derfor, og fordi servere ikke er lavet sådan, kan du ikke
sende en fil gennem begge parsere.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : René Iversen

Dato : 23-11-03 10:06

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det er en ASP side så er det ASP parseren filen passerer
> igennem. Derfor, og fordi servere ikke er lavet sådan, kan du ikke

Okay, det jeg tænkte var jo at php parsede filen...og piller ikke ved asp
tags...det næst kigger asp på filen, da den ender på asp og parser asp tags.
Men sådan er det åbenbart ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 11:17

René Iversen skrev:

>Okay, det jeg tænkte var jo at php parsede filen...og piller ikke ved asp
>tags...det næst kigger asp på filen, da den ender på asp og parser asp tags.
>Men sådan er det åbenbart ikke.

Nej. PHP er et system der håndterer PHP. Det kan ikke pludselig
skifte over til ASP.

Teoretisk kunne man godt forestille sig at det blev lavet, men
det ville være idiotisk. PHP og ASP kan det samme hver for sig.

--
Bertel

Fra : René Iversen

Dato : 23-11-03 19:52

> [...]
>
> Teoretisk kunne man godt forestille sig at det blev lavet, men
> det ville være idiotisk. PHP og ASP kan det samme hver for sig.

Er ikke helt sikker på du forstår hvad jeg mener, men ligemeget.

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-03 20:30

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> wrote in message

> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> tags.

> Er ikke helt sikker på du forstår hvad jeg mener, men ligemeget.

Det tror jeg heller ikke han gør.

Som jeg læser dit forslag er det teknisk muligt, men besværligt.

Man laver en fil-endelse der hedder asphp og sætter en IIS og Apache op til
at fortolke den.
Alt imellem <% og %> fortolkes af IIS, imellem <?php og ?> af Apache.

Først læser Apache filen, hvorefter den proxies over til IIS, som fortolker
det den kan.

Vupti - Man har kombineret ASP og PHP i samme fil.

Dog skal der gode argumenter til for at lave den slags hacks!

Mvh
Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 21:01

Jimmy skrev:

>Det tror jeg heller ikke han gør.

Det tror jeg jeg gør.

>Som jeg læser dit forslag er det teknisk muligt, men besværligt.

Jeg mener at det er umuligt.

>Man laver en fil-endelse der hedder asphp og sætter en IIS og Apache op til
>at fortolke den.
>Alt imellem <% og %> fortolkes af IIS, imellem <?php og ?> af Apache.

Det kan godt lade sig gøre.

>Først læser Apache filen, hvorefter den proxies over til IIS, som fortolker
>det den kan.

>Vupti - Man har kombineret ASP og PHP i samme fil.

Har man? Hvordan går det med det her:

<? Første_linje(); ?>
<% Anden_linje() %>
<? Tredje_linje(); ?>
<% Fjerde_linje() %>

- Jamen, man skal bare lave om på rækkefølgen:

<? Første_linje(); ?>
<? Anden_linje(); ?>
<% Tredje_linje() %>
<% Fjerde_linje() %>

Hvorfor så blande det sammen i én fil?

Og stadigvæk får man ingen fordel i forhold til at lave det hele
i ren ASP eller ren PHP.

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 23-11-03 21:12

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg mener at det er umuligt.

> Har man?

Ja - Det har jeg jo lige beskrevet

> Hvordan går det med det her:
>
> <? Første_linje(); ?>
> <% Anden_linje() %>
> <? Tredje_linje(); ?>
> <% Fjerde_linje() %>

Det går fint.
Hvori skulle problemet bestå?

> - Jamen, man skal bare lave om på rækkefølgen:
>
> <? Første_linje(); ?>
> <? Anden_linje(); ?>
> <% Tredje_linje() %>
> <% Fjerde_linje() %>

Hvad vil du opnå med det?
Det er naturligvis muligt at blande rækkefølgen som man vil. Koden udføres
sekventielt.

> Hvorfor så blande det sammen i én fil?

Ingen anelse!

Mvh
Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 23:10

Jimmy skrev:

>Ja - Det har jeg jo lige beskrevet

Nej.

>Det går fint.
>Hvori skulle problemet bestå?

Det kommer til at blive skrevet
Første_linje
Tredje_linje()
Anden_linje()
Fjerde_linje()
i browseren. PHP har ingen kommando til at suspendere udførelsen
og lade ASP overtage kontrollen og omvendt.

>Det er naturligvis muligt at blande rækkefølgen som man vil. Koden udføres
>sekventielt.

Nej, det er det naturligvis ikke.

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 05:06

> [...]
> Fjerde_linje()
> i browseren. PHP har ingen kommando til at suspendere udførelsen
> og lade ASP overtage kontrollen og omvendt.

Du bør nok erkende, at din viden udi php og asp er så begrænset, at du rent
faktisk ikke ved hvad du taler om.

Tak for diskussionen.

/Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 06:18

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Nej.

Jo - Det har jeg lige beskrevet.
At du ikke forstod det betyder ikke at jeg ikke lige har beskrevet det.
Underbyg gerne dine påstande fremfor dine "Ja" og "Nej"
Du er i en teknisk gruppe.

> [...]
> Fjerde_linje()
> i browseren. PHP har ingen kommando til at suspendere udførelsen
> og lade ASP overtage kontrollen og omvendt.

Ja - Og?
Jeg forholder mig til kernen i problemet. Det *er* teknisk muligt at
kombinere ASP og PHP.
Dette opponerede du imod ved at sige: "Jeg mener at det er umuligt."

> Nej, det er det naturligvis ikke.

Du misforstod mig.
Det jeg siger er, at kode-typerne (ASP og PHP) udføres sekventielt. Først
PHP, dernæst ASP eller omvendt afhængig af ens setup.

/Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 06:29

> [...]

> Fjerde_linje()
> i browseren. PHP har ingen kommando til at suspendere udførelsen
> og lade ASP overtage kontrollen og omvendt.

Nej det gør der ikke.
Linierne kommer i rækkefølge.
Hvorfor skulle de ikke gøre det?

> Nej, det er det naturligvis ikke.

Kode-typerne (ASP og PHP) udføres sekventielt. Først PHP, dernæst ASP eller
omvendt afhængig af ens setup. Det betyder intet for rækkefølgen af den
genererede HTML-kode.
Ovenstående pseudo-kode bliver udskrevet i korrekt rækkefølge.

/Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-03 14:18

Jimmy skrev:

>Kode-typerne (ASP og PHP) udføres sekventielt.

Hvordan sørger du for det?

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 16:40

> Hvordan sørger du for det?

Hvordan sørger du for at kode-typerne PHP og HTML udføres sekventielt?

Mvh
Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-03 18:17

Jimmy skrev:

>Hvordan sørger du for at kode-typerne PHP og HTML udføres sekventielt?

Det sørger jeg ikke for (specielt). Det sørger PHP-fortolkeren
for fordi det er indbygget i den.

ASP - eller hensyntagen til ASP - er *ikke* indbygget i
PHP-fortolkeren. Derfor behandler den filen helt færdig inden en
ydre styring kan sende den videre til en ASP-fortolker (og
tilsvarende hvis man starter med ASP).

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 18:22

> Det sørger jeg ikke for (specielt). Det sørger PHP-fortolkeren
> for fordi det er indbygget i den.

Aha - Kan det tænkes det er samme princip?

> ASP - eller hensyntagen til ASP - er *ikke* indbygget i
> PHP-fortolkeren.

Det er der ingen der har påstået.

> Derfor behandler den filen helt færdig inden en
> ydre styring kan sende den videre til en ASP-fortolker (og
> tilsvarende hvis man starter med ASP).

Naturligvis.

Sæt dig ind i hvordan filen ser ud efter de forskellige stadier og du vil
erkende, at du, ligesom med muligheden af kombination af ASP og PHP, tager
fejl.

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-03 23:12

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in

> Først læser Apache filen, hvorefter den proxies over til IIS,
> som fortolker det den kan.

Hvorfor bruge to servere når en kan klare tricket ? - IIS kan køre
PHP og Apache kan også køre ASP (svjv er det muligt at få den til at
bruge samme parser som IIS hvis den kører på Windows)

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 05:08

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> PHP og Apache kan også køre ASP (svjv er det muligt at få den til at
> bruge samme parser som IIS hvis den kører på Windows)

Det er naturligvis også en mulighed.
Hvis man kan tweake en Windows til at proxie data videre lige så let som man
kan med en Apache vil det da være at foretrække.

mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-03 23:45

> Det er naturligvis også en mulighed.
> Hvis man kan tweake en Windows til at proxie data videre lige så
> let som man kan med en Apache vil det da være at foretrække.

Nej, det vil naturligvis koste en del flere resourcer på maskinen at
kører to servere og pipe data mellem dem.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-11-03 15:18

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> writes:

> Hvis du beder om en PHP side, og serveren er sat korrekt op, læser
> den filen fra disken, sender den til PHP parseren der returnerer de
> parsede data. Disse data sendes til brugeren der har bedt om siden.

Den gør forhåbentlig mere end bare at parse filen

- Jacob Atzen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-03 23:12

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> Den gør forhåbentlig mere end bare at parse filen

Hvad f.eks. ?

Fra : Kristian Thy

Dato : 24-11-03 01:32

Henrik Stidsen uttered:

> Hvad f.eks. ?

Den sender nok også noget til klienten. Ellers bliver www hurtigt et
kedeligt sted

\\kristian
--
I am in shape. ROUND is a shape.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-03 23:47

Kristian Thy <thy@it.edu> wrote in

Fra : Jacob Atzen

Dato : 24-11-03 15:58

> Hvad f.eks. ?

From Jargon File (4.3.0, 30 APR 2001) [jargon]:

parse [from linguistic terminology] vt. 1. To determine the syntactic
structure of a sentence or other utterance (close to the standard
English meaning). "That was the one I saw you." "I can't parse
that." 2. More generally, to understand or comprehend. "It's
very simple; you just kretch the glims and then aos the zotz." "I
can't parse that." 3. Of fish, to have to remove the bones
yourself. "I object to parsing fish", means "I don't want to get
a whole fish, but a sliced one is okay". A `parsed fish' has been
deboned. There is some controversy over whether `unparsed' should
mean `bony', or also mean `deboned'.

Med en stram fortolkning af ovenstående betyder parsing altså at
bestemme den syntaktiske struktur. Før man kan det må man opdele
kildeteksten i leksikale toksens. Efter parsingen (hvor man opbygger
sit syntakstræ) kan man så udføre forskellige operationer på
træet. Heriblandt at oversætte eller fortolke træet til noget maskinen
kan køre.

Man kan også argumentere for at parsing dækker bredere end beskrevet
ovenfor. Men det kan aldrig dække oversættelse eller fortolkning af
træet.

- Jacob Atzen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-03 23:47

> [...]
>
> Man kan også argumentere for at parsing dækker bredere end
> beskrevet ovenfor. Men det kan aldrig dække oversættelse eller

Hmmm, måske "fortolke" var et bedre udtryk...

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 24-11-03 09:03

Man kunne vel sagtens bede om fil.php.
fil.php bliver så fortolket og outputbuffet og output bliver, incl
uprocesserede ASP-tags gemt som fil.php.asp som det trediesidste i fil.php
Det næstsidste fil.php gør er at bede om http://....../fil.php.asp, som så
bliver fortolket af ASP og det output fil.php får fra ta bede om
fil.php.asp kan den så sende til brugeren.

Så bliver en fil behandlet af både php og asp. Ikke?

Morten

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 08:06

"Morten Winkler Jørgensen" <mwj@nospam.mip.sdu.dk> wrote in message
> [...]
> fil.php.asp kan den så sende til brugeren.
>
> Så bliver en fil behandlet af både php og asp. Ikke?

Jo - Uden problemer.

Mvh
Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-03 14:19

Jimmy skrev:

>Jo - Uden problemer.

.... bortset fra rækkefølgen.

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 16:43

> ... bortset fra rækkefølgen.

Jeg bemærker at du er gået fra at påstå at det er umuligt at have ASP og PHP
i samme fil til at mene det er muligt uden at nævne du tog fejl.

Siger du til, når du indser at du også tog fejl omkring rækkefølgen?

/Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-03 18:20

Jimmy skrev:

>Jeg bemærker at du er gået fra at påstå at det er umuligt at have ASP og PHP
>i samme fil til at mene det er muligt uden at nævne du tog fejl.

Nu er du latterlig. Enhver idiot kan blande PHP og ASP i samme
fil, og man kan krydre den med lidt Java og en knivspids C++ hvis
man vil.

>Siger du til, når du indser at du også tog fejl omkring rækkefølgen?

Hvordan får du PHP-fortolkeren til at stoppe efter Første
linje(); og afvente at ASP behandler Anden_linje()?

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 18:27

PHP

> Nu er du latterlig. Enhver idiot kan blande PHP og ASP i samme
> fil, og man kan krydre den med lidt Java og en knivspids C++ hvis
> man vil.

Aha - Men det var ikke hvad du sagde tidligere.
Citat:

Jimmy: "Som jeg læser dit forslag er det teknisk muligt, men besværligt."
Bertel: "Jeg mener at det er umuligt."

Du skrev at det ikke var teknisk muligt at få parset begge typer kode.
Det mener du ikke længere. Men jeg har ikke hørt dig trække den fejlagtige
påstnadn tilbage, hvilket jeg finder besynderligt, da man jo så ikke ved
hvad du mener et givent øjeblik.

Du bliver nok nødt til at sætte dig ud over dit personlige misbehag for min
person og læse tråden igen med nogle andre briller på.

> Hvordan får du PHP-fortolkeren til at stoppe efter Første
> linje(); og afvente at ASP behandler Anden_linje()?

Det er kun dig der snakker om at den stopper - Jeg har aldrig sagt det.
Du har *helt* galt fat i scenariet.

Prøv at søge på søgemaskinen www.google.com efter "asp basic tutorial" eller
"php basics" for at lære, hvordan filerne ser ud efter behandling.

Mvh
Jimmy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-03 18:30

Jimmy skrev:

>Prøv at søge på søgemaskinen

Jeg gider ikke mere. Lav en implementering, så vil jeg tro på
det.

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-03 18:43

> Jeg gider ikke mere. Lav en implementering, så vil jeg tro på
> det.

Er det nok, hvis en person du ikke har noget problem med forklarer dig, at
jeg (og de andre der har sagt det samme) har ret?

Dit misbehag for mig afskærer dig fra at tænke klart.

Du kunne jo lave et forsøg på dit eget webhotel med asp-tags i - F.eks. <%
Response.Write Now() %>
Hvis din udbyder ikke har sat "asp style tags"-direktivet vil du sikkert
kunne forstå sagens rette sammenhæng.

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-03 23:50

> Du kunne jo lave et forsøg på dit eget webhotel med asp-tags i -
> F.eks. <% Response.Write Now() %>
> Hvis din udbyder ikke har sat "asp style tags"-direktivet vil du
> sikkert kunne forstå sagens rette sammenhæng.

Du forstår jo overhovedet ikke hvad Bertel siger.

Problemet er faktisk at linie 1,3,4,7 og 9 bliver udført af PHP.
DEREFTER kommer ASP og udfører linie 2,5,6,8 og 10. Men hov, så
mistede vi rækkefølgen.
Når du kan få PHP og ASP til at arbejde samme og udføre linierne i
rækkefølgen 1,2,3,4,5,6,7,8,10 er jeg sikker på Bertel vil sige pæne
ord om dig igen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-11-03 00:38

On Tue, 25 Nov 2003 22:49:48 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Du forstår jo overhovedet ikke hvad Bertel siger.

Bertel tager vist forudsætning af at der skal udveksles data mellem
ASP og PHP, eller koden påvirker eksterne programmer. Det er ikke
tydeligt om det skal være tilfældet, så Bertels og Jimmys diskussion
leder ikke til det store resultat.

Hvis der blot er tale om at ASP og PHP skal generere lidt output hver
for sig, så er det ligegyldigt, at et program kigger hele scriptet
igennem. Der er med andre ord ikke behov for at PHP afventer at ASP
behandler næste linje, som i Bertels eksempel - eller omvendt.

Hvis det ene sprog skal bruge en variabel oprettet af det andet sprog,
som du selv senere nævner, så har vi ganske rigtigt problemet med
kontinuiteten. I det mest ækle tilfælde kan man måske klare sig med en
to-trins-proces, hvor PHP genererer ASP-kode med variable sat - men
det er stadigvæk langt fra den skiftevis behandling af koden, som
måske eller måske ikke er behovet.

Som altid afhænger svaret af behovet. Anders, den oprindelige poster,
har ikke kommet nærmere ind på behovet, så ethvert svar indtil videre
er blot et svar uden spørgsmål - eller med udgangspunkt i en vilkårlig
tolkning af, hvad "kombinering af ASP og PHP" rent faktisk betyder.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: skodder (og ikke skoder)

Fra : Jimmy

Dato : 26-11-03 08:08

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in

> Du forstår jo overhovedet ikke hvad Bertel siger.

Sikkert ikke - han skifter jo holdning hvert øjeblik uden at redegøre for at
han har skiftet.

> Problemet er faktisk at linie 1,3,4,7 og 9 bliver udført af PHP.
> DEREFTER kommer ASP og udfører linie 2,5,6,8 og 10. Men hov, så
> mistede vi rækkefølgen.

Nej, vi har ikke mistet rækkefølgen.
Som mange andre også har skrevet fortolker PHP det den kan. Derefter er al
php konverteret til HTML og ASP er efterladt intakt.
Nu fortolker ASP det den kan, hvorefter der kun er HTML i filen.
Rækkefølgen - som Bertel forkert skriver - af linierne vil være 1234 for den
bruger, som forespørger siden.

Som Peter korrekt skriver kan de ikke de variabler uden at man laver nogle
grimme hacks, men dette har jeg heller ikke påstået de kunne.

Jeg har udelukkende skrevet at PHP og ASP *kan* kombineres på samme side og
at de *kan* parses af hver deres fortolker.
> Når du kan få PHP og ASP til at arbejde samme og udføre linierne i
> rækkefølgen 1,2,3,4,5,6,7,8,10 er jeg sikker på Bertel vil sige pæne
> ord om dig igen.

Jeg kan ikke afvise du har ret, men erfaringen har vist mig, at han desværre
ofte har gjort hvad han kunne for at genere mig i nogle af de diskussioner
jeg har deltaget i - f.eks. .apache og tidligere i .php.
Han har ikke generet mig i denne tråd, men han er tydeligt farvet af at han
ikke kan lide mig.

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-11-03 08:52

Jimmy wrote:

> Sikkert ikke - han skifter jo holdning hvert øjeblik uden at redegøre for at
> han har skiftet.

Så vidt jeg kan læse har han slet ikke skiftet holdning. Han har derimod
hele tiden prøvet på at sige at

* det sagtens kan lade sig gøre men ikke giver mening hvis ikke det ene
af de to sprog kan udnytte det, som det andet har udført, og levere
'bolden' tilbage. Det mener han ikke kan lade sig gøre flere gange i
samme fil.

* det ikke giver så meget mening fordi der ikke er nogen af sprogene som
har den store force frem for det andet.

> Nej, vi har ikke mistet rækkefølgen.

Jo - hvis vi skal bruge den til andet end præsentation. Hvis det som PHP
finder ud af i linie 1 skal bruges af ASP i linie 2, hvorefter det nye
resultat skal tilbage til PHP i linie 7.

> Jeg kan ikke afvise du har ret, men erfaringen har vist mig, at han desværre
> ofte har gjort hvad han kunne for at genere mig i nogle af de diskussioner
> jeg har deltaget i - f.eks. .apache og tidligere i .php.

Kan du ikke henvise til hvad du konkret er forurettet over. Jeg kan kun
finde en enkelt tråd i .apache
(<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=7gn0edgxud.fsf%40serena.fsr.ku.dk>)
hvor du og Bertel optræder sammen, og (også) der har jeg svært ved at se
at han kritiserer dig som person. Han kritiserer en opførsel.

> Han har ikke generet mig i denne tråd, men han er tydeligt farvet af at han
> ikke kan lide mig.

Det er jeg absolut ikke enig i. Han forholder sig helt sagligt til
problemet, og undlader endda at svare på din ret spydige kommentar
(<http://groups.google.com/groups?safe=images&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=JFpwb.4134%24w%253.3392%40news.get2net.dk&lr=&hl=en>)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jimmy

Dato : 26-11-03 10:37

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> [...]

> af de to sprog kan udnytte det, som det andet har udført, og levere
> 'bolden' tilbage. Det mener han ikke kan lade sig gøre flere gange i

Det har først til *sidst* været et emne.
Det har *aldrig* været noget jeg hævdede.

> * det ikke giver så meget mening fordi der ikke er nogen af sprogene som
> har den store force frem for det andet.

Det har jeg ikke bestridt.

> Jo - hvis vi skal bruge den til andet end præsentation.

Dette har ikke været oppe til debat før til sidst. Se Bertels udlægning af
følgende kode:

Bertel: "

Det kommer til at blive skrevet
Første_linje
Tredje_linje()
Anden_linje()
Fjerde_linje()
"

Der har således *ikke* været tale om variabeldeling, men kun om simple
Response.Write og echo kommandoer. Ovenstående kodeudlægning er ikke
korrekt, men det er med udgangspunkt i den at vi har diskutteret.

> Kan du ikke henvise til hvad du konkret er forurettet over.

Hvis du har en personlig interesse i det kan du sende mig en mail.
Jeg mener ikke det er relevant at diskuttere i en uendelighed her.

Derimod var det relevant at nævne kort, da det er medvirkende til at denne
tråd blev så lang og latterlig.

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-11-03 12:53

Jimmy wrote:

> Jimmy: "Som jeg læser dit forslag er det teknisk muligt, men besværligt."
> Bertel: "Jeg mener at det er umuligt."

Forestil dig at Bertel allerede på det tidspunkt gik ud fra at der
skulle deles variabler for at der var noget ved en løsning.

Sådan læste jeg _også_ spørgsmålet på det tidspunkt, så jeg var noget
skeptisk overfor dine indlæg om mulighed.

> Det har først til *sidst* været et emne.

Det er jo så det vi er uenige i, og i lyset af det er Bertels udtalelser
ikke negative overfor dig, men sådan set fornuftige nok.

> Dette har ikke været oppe til debat før til sidst. Se Bertels udlægning af
> følgende kode:
>
> Bertel: "

Ja - det læser jeg som en tydeliggørelse af at der bliver et problem når
funktioner skal afløse hinanden og udnytte hinandens returnerede output.
Der står jo ikke echo og response.write på linierne - der står funktioner.

> Det kommer til at blive skrevet
> Første_linje
> Tredje_linje()
> Anden_linje()
> Fjerde_linje()

Det ville jeg nødig se på de servere jeg kører på, der skulle helst
komme en masse funktions-returneret kode ud.

> Der har således *ikke* været tale om variabeldeling, men kun om simple
> Response.Write og echo kommandoer. Ovenstående kodeudlægning er ikke
> korrekt, men det er med udgangspunkt i den at vi har diskutteret.

Igen, hvis nu du forestiller dig at det er med udgangspunkt i det, _du_
har diskuteret, mens det i Bertels kodeudlægning så en hel del
anderledes ud?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jimmy

Dato : 26-11-03 13:08

> Forestil dig at Bertel allerede på det tidspunkt gik ud fra at der
> skulle deles variabler for at der var noget ved en løsning.

Så ville det nok have været på sin plads om han havde redegjort for det.
Jeg performer skidt udi tankelæsning.

> Sådan læste jeg _også_ spørgsmålet på det tidspunkt, så jeg var noget
> skeptisk overfor dine indlæg om mulighed.

OK - hvis vi er enige nu er det jo fint.

> [...]
> Der står jo ikke echo og response.write på linierne - der står funktioner.

Korrekt - Men jeg tillægger ikke hans pseudo-kode flere egenskaber end jeg
kan læse ud af det output han siger der kommer.

> Det ville jeg nødig se på de servere jeg kører på, der skulle helst
> komme en masse funktions-returneret kode ud.

Tjah - Pseudo-kode fra Bertel. Jeg er ikke tankelæser.
Det må blive rent gætværk fra vores sider, da tingene ikke hænger sammen.

> Igen, hvis nu du forestiller dig at det er med udgangspunkt i det, _du_
> har diskuteret, mens det i Bertels kodeudlægning så en hel del
> anderledes ud?

Du vil frem til at vi har talt forbi hinanden?

Sikkert - det er vel typisk sådan lange diskussioner starter. Klassisk
kommunikationsproblem når folk, som ikke er dygtige til kommunikation
alligevel forsøger.

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-03 03:06

> Som Peter korrekt skriver kan de ikke de variabler uden at man
> laver nogle grimme hacks, men dette har jeg heller ikke påstået
> de kunne.

Jeg tror faktisk det er præcis det Bertel også mener. Der er ingen
ide i det fordi de kan lave de samme ting begge to - og det er
nærmest umuligt at få dem til at skifte mellem de to fortolkere fra
linie til linie.

> Jeg har udelukkende skrevet at PHP og ASP *kan* kombineres på
> samme side og at de *kan* parses af hver deres fortolker.

Og det er vi enige om - det tror jeg også Bertel er enig i. Det giver
bare ikke nogen mening at kombinere dem.

> [...]
> tidligere i .php. Han har ikke generet mig i denne tråd, men han
> er tydeligt farvet af at han ikke kan lide mig.

Nogen gange er Bertel lidt hård i det, man skal bare lære ikke at
lade sig gå på af det så går det hele meget nemmere :)

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-11-03 18:56

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvordan får du PHP-fortolkeren til at stoppe efter Første
> linje(); og afvente at ASP behandler Anden_linje()?

Som jeg har forstået det, skulle det da ikke være nødvendigt..

Et eksempel:

<head></head>
<? echo "<p>PHP - linie 1</p>\n"; ?>
<% response.write "<p>ASP - linie 2</p>" & vbNewLine %>
<? echo "<p>PHP - linie 4</p>\n"; ?>
<% response.write "<p>ASP - linie 5</p>" & vbNewLine %>

Når ovenstående køres igennem PHP kommer følgende ud af det:

<head></head>
<% response.write "<p>ASP - linie 2</p>" & vbNewLine %>
<% response.write "<p>ASP - linie 5</p>" & vbNewLine %>

Hvorefter det er ASP's tur, hvilket giver det endelige resultat der sendes
til browseren:

<head></head>

Hvis jeg ellers har forstået teorien korrekt, burde ovenstående være muligt
(når først serveren er opsat til det, selvfølgelig)..

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-11-03 20:18

> Hvordan får du PHP-fortolkeren til at stoppe efter Første
> linje(); og afvente at ASP behandler Anden_linje()?

Hvorfor vil du dog det?
Først parser PHP alt der har med PHP-tags at gøre. Herefter står ASP-tags
uberørt hen, og disse fortolkes så af ASP når den af-PHP-parsede fil når
ASP-fortolkeren.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre et modargument til denne forklaring,
Bertel?

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-03 00:22

Jonas Delfs skrev:

>Hvorfor vil du dog det?

Fordi der blev forlangt PHP og ASWP i én fil.

>Først parser PHP alt der har med PHP-tags at gøre. Herefter står ASP-tags
>uberørt hen, og disse fortolkes så af ASP når den af-PHP-parsede fil når
>ASP-fortolkeren.

Det forudsætter at der produceres en mellemfil af PHP-fortolkeren
og at systemet sættes op til at denne mellemfil skal ekspederes
til ASP-systemet. ASP behandler altså ikke den originale fil, og
så er det fup at snakke om at der er ASP og PHP i samme fil (det
er banalt og ligegyldigt at koder fra vilkårlige systemer kan
blandes i én fil når man bare snakker om den rene tekst).

--
Bertel

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-11-03 17:07

> [...]
> til ASP-systemet. ASP behandler altså ikke den originale fil, og
> så er det fup at snakke om at der er ASP og PHP i samme fil

Kan spørger have både PHP og ASP i samme fil, og lade det fortolke? ja.
Hvordan det rent teknisk foregår har vel ikke noget med sagen at gøre - han
kan kombinere PHP og ASP i samme fil.

> (det
> er banalt og ligegyldigt at koder fra vilkårlige systemer kan
> blandes i én fil når man bare snakker om den rene tekst).

Det er jo netop det der er pointen (hvis altså jeg forstår dig ret).
Noget helt andet er dog at det vel principielt er ganske muligt uden din
"mellemfil", men det er udenfor det oprindelige spørgsmåls interesse. Alt i
alt er der ikke meget sagligt tilbage i denne tråd og jeg ser ikke noget
formål med at fortsætte.

Sidste ord her fra.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-11-03 21:27

> [...]

> blandes i én fil når man bare snakker om den rene tekst).

Det er jo netop det der er pointen (hvis altså jeg forstår dig ret).
Noget andet er at jeg egnetlig ikke kan se problemet i at gøre det uden din

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-11-03 21:27

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-11-03 21:32

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAM.delfs.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

Beklager de mange re-posts - min news-klient er vist gået amok.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-03 23:52

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAM.delfs.dk> wrote in

> Hvorfor vil du dog det?

Hva nu hvis PHP skal bruge en variabel der bliver oprettet af ASP ?