Formatnumber og replace er ikke gode venne~
Fra : Kasper Christensen

Dato : 22-11-03 16:12

Jeg har nogle tal som jeg vil have opdelt med et punktum for at lette
læsningen, men jeg ved ikke lige hvad der sker

<%=replace(Formatnumber(Rec("rutetrafik_udenrigs_sidsteaar"),3),",",".")%>

Ovenstående får talle 43 til at blive til 43.000 og det er jo ikek meningen
med mindre vi snakker om min bankbog

Hvad sker der?

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-11-03 19:38

On Sat, 22 Nov 2003 16:12:16 +0100, "Kasper Christensen"
<news@REMOVEkasperc.dk> wrote:

> [...]
>
>Ovenstående får talle 43 til at blive til 43.000 og det er jo ikek meningen

Hvis vi går ud fra at:
Rec("rutetrafik_udenrigs_sidsteaar") indeholder værdien 43,

- så siger du:
Formatnumber(43, 3)
hvilket betyder, at der skal være 3 decimaler i tallet.

Resultatet er altså: "43,000" (datatype: tekst)

Herefter Replace'r du:
Replace("43,000", ",", ".")
- og resultatet bliver "43.000"

Syntaksen for FormatNumber er:
FormatNumber(Expression [,NumDigitsAfterDecimal [,IncludeLeadingDigit
[,UseParensForNegativeNumbers [,GroupDigits]]]])

Spørgsmålet er, hvad du egentlig ville opnå?

Hvis det er 1.000-adskiller, kan du fx:
Formatnumber(Rec("rutetrafik_udenrigs_sidsteaar"), 3, True, False,
True)

Det vil formentlig give:
0.7777 -> 0,778
0.7 -> 0,700
7 -> 7,000
77 -> 77,000
777 -> 777,000
7777 -> 7.777,000
- hvis din server/script er indstillet til dansk.

Spørg igen, hvis det forvirrer mere, end det afklarer

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper Christensen

Dato : 22-11-03 20:26

> [...]
> 7777 -> 7.777,000
> - hvis din server/script er indstillet til dansk.
>
> Spørg igen, hvis det forvirrer mere, end det afklarer

Tak for dit svar, men den driller lidt endnu. f.eks. kommer 43 til at være
43,000. Den sætter altså stadig 3 nuller bagved. Det er heltal jeg arbejder
med (Det er antal passagerer, så jeg håber det er hele tal ). Jeg
forstår det ikke

Mvh

Kasper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-11-03 00:21

On Sat, 22 Nov 2003 20:25:56 +0100, "Kasper Christensen"

<snip>

> [...]
>43,000. Den sætter altså stadig 3 nuller bagved. Det er heltal jeg arbejder
>med (Det er antal passagerer, så jeg håber det er hele tal ). Jeg

Så skal du jo ikke sætte antal decimaler til tre men til 0:
Formatnumber(43, 0)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-11-03 00:30

> Så skal du jo ikke sætte antal decimaler til tre men til 0:
> Formatnumber(43, 0)

Ahh, du er min helt

Jeg troede at 3 betød den gik 3 cifre fra højre mod venstre

Mvh

Kasper