Udbyder der tilbyder at fjerne spam mails
Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 11:34

Jeg har i dag en række domæner hvor fra jeg forwarder mails til en
central konto (så jeg slipper for at have et hav af mail konti i mit
mailprogram), men ind imellem de reelle mails kommer der rigtig mange
spammails - jeg vil skyde på lidt over 100 pr dag. Og da flere af dem
indeholder "sikkerheds updates" så bliver min mailboks ret hurtig
belastet (jeg kan ikke være en dag væk fra min konto uden at den er
fyldt op og jeg har ikke altid min stationære PC tændt hele tiden,
hvor jeg har spamihilator til at fungere som pop3 proxyserver).

Nu til spørgsmålet: Er der nogen steder hvor jeg, uden for store
omkostninger, kan oprette en mailkonto (uden at jeg skal flytte
domæner eller lignende) hvor der er spam/virusfilter på?

Jeg overvejer lidt om jeg skal købe Mail Plus ved Yahoo mail, men jeg
er ikke helt vild med deres webmail interface...

/Peter

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 12:49

Peter Binderup wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer lidt om jeg skal købe Mail Plus ved Yahoo mail, men jeg
> er ikke helt vild med deres webmail interface...

du kan bare installere spampal (www.spampal.org) som er et program der
automatisk fjerner spam, ved at sammenligne med mange databaser.
det tar 99% af spammen, uden du skal røre en finger

--
Calle

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 14:04

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> du kan bare installere spampal (www.spampal.org)

Jeg tror ikke han får lov til at installere noget på hans udbyders server...

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 15:35

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror ikke han får lov til at installere noget på hans udbyders
> server...

han skal jo også kun installere det i det mailprogram han tjekker fra på sin
private PC

--
Calle

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 14:55

Calle. wrote:
> du kan bare installere spampal (www.spampal.org) som er et program der
> automatisk fjerner spam, ved at sammenligne med mange databaser.
> det tar 99% af spammen, uden du skal røre en finger

Nej som Martin skriver så tror jeg at du ikke har læst mit spørgsmål
grundigt nok. Jeg _har_ installeret et spamfilter lokalt og det virker
som det skal, men kun så længe at min PC er tændt og der bliver hentet mail.

Det jeg eftersøger er at dette foregår dirkte på serveren, at det er
noget software/filter min udbyder har installeret. TDC har et meget
simpelt filter, som desværre ikke virker (det er i dag ikke nok bare at
blokere for nogle udvalgte adresser eller domæner, spammerne er lysår
foran TDC's filter)

http://www.commendo.dk/ har et filter der kan det jeg efterspørger, men
dsværre sælger de det kun i minimum 5 konti, og til en pris der er lidt
over det jeg har lyst til at betale, og desuden er det ikke ret meget
anderledes end at have spampal eller spamihilator installeret lokalt.

MVH
Peter

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 15:36

Peter Binderup wrote:

> [...]
> grundigt nok. Jeg _har_ installeret et spamfilter lokalt og det virker
> som det skal, men kun så længe at min PC er tændt og der bliver

Ja, men kan du ikke være ligeglad med, hvad der ligger på serveren indtil du
henter mails?

--
Calle

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 15:40

Calle. wrote:

> Ja, men kan du ikke være ligeglad med, hvad der ligger på serveren indtil du
> henter mails?

Jo det kunne jeg i det tilfælde at jeg fik et mindre antal MB end det
der er tilgængelig på serveren. Men nu er problemet det at jeg ofte har
fået en besked fra udbyder om at min mailboks er fyldt op og at jeg ikke
vil modtage flere mails med mindre at jeg sletter nogle mails, og dette
kan være tilfældet bare efter en nat. Derfor vil jeg gerne have at det
sker på serveren og at der kun ligger mails i indbakken som ikke er spam.

MVH
Peter

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 15:48

Peter Binderup wrote:

> [...]
> mails, og dette kan være tilfældet bare efter en nat. Derfor vil jeg
> gerne have at det sker på serveren og at der kun ligger mails i

ok, dvs. det er pladsen på serveren, der udløser dit problem

--
Calle

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 15:57

Calle. wrote:
> ok, dvs. det er pladsen på serveren, der udløser dit problem

Ja man kan godt simplificere det på den måde. Men jeg vil gerne være fri
for at skulle have de mails liggende at de simpelthen ikke kom til min
mail boks.

Det er også pisseirriterende at sidde på arbejdet og se sine private
mails i en webmail klient, og at man skal markerer 100+ mails til slet
for at sidde tilbage med de få mails der er reelle. Og om jeg så havde
flere GB plads til rådighed så vil det ikke fjerne den irritation.

/Peter

Fra : Kim

Dato : 22-11-03 18:15

"Peter Binderup" <binderup@mail.dk> skrev
> [...]
> over det jeg har lyst til at betale, og desuden er det ikke ret meget
> anderledes end at have spampal eller spamihilator installeret lokalt.

Prøv at send en forespørgsel hertil: http://www.altero.dk
og lad mig høre hvad resultatet blev.

Mvh Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-11-03 16:59

Hej Peter

"Peter Binderup" <binderup@mail.dk> wrote:

>Nu til spørgsmålet: Er der nogen steder hvor jeg, uden for store
>omkostninger, kan oprette en mailkonto (uden at jeg skal flytte
>domæner eller lignende) hvor der er spam/virusfilter på?

Hos Tiscali kan du oprette et gratis abb. mener at det for tiden hedder:
"Tiscali Net" http://www.tiscali.dk/privat/modem-isdn/net/
Forward din post dértil, hen dér istedet for din nuværende
"hovedpostkasse". - Hos Tiscali kan du oprette et særdeles effektivt
filter, som du selv administerer fuldt ud. (dog ingen virus check).

En anden 'hjælpe-mulighed' er at installere det såkaldte "Uffe´s
Spamdeleter" prg. http://www.routeware.dk/antispam.html
Ok, dette prg. er kun en 'halv løsning' i forhold til det du ønsker,
idet det install. på din lokale PC. men du kan konfig. det så det
automatisk sletter alle uønskede mail direkte på mailserveren, altså
inden det hentes hjem på din maskine, prg. kan køre i baggrund, så du
egentlig ikke bemærker det, og det fjerner _alle_ de der SWEN mail som
du tydeligvis er generet af. - Hvis du kører dette prg. når du tænder
din pc. og igen lige inden du slukker, så er du et godt stykke af vejen,
evt. kan det måske køre på din 'jobmaskine' også.

Go' jagt.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 17:07

Jeg kender godt til "Uffes program" (af omtale - desuden gør det, det
samme som spamihilator hvorfor jeg ikke ser nogen grund til at
installere det).

Mht. til din Tiscali løsning så er jeg ikke interesseret i at skulle
sidde og rode med et filter selv, for spammers er lynhurtigt til at
ændre afsender adressr så jeg vil næppe modtage spammails fra en spammer
adresse mere end én gang.

Det jeg gerne vil have er en udbyder hvor der er et Bayesian Filter på
min mail, ikke blot et almindeligt filter.

/Peter

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 17:40

Peter Binderup wrote:
> [...]
> sidde og rode med et filter selv, for spammers er lynhurtigt til at
> ændre afsender adressr så jeg vil næppe modtage spammails fra en

så har du ikke været inde for at se, det drejer sig ikke om et manuelt
filter, men derimod en service de kører automatisk, hvor man kan vælge
mellem 3 niveauer

--
Calle

Fra : Peter Binderup

Dato : 22-11-03 18:04

Men jeg kan forestille mig at man måske mister sin konto på et eller
andet tidspunkt når man ikke kobler op via modem/isdn. Jeg har ikke i
sinde at skifte TDC ud med en anden udbyder.

/Peter

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 20:43

Peter Binderup wrote:
> Men jeg kan forestille mig at man måske mister sin konto på et eller
> andet tidspunkt når man ikke kobler op via modem/isdn. Jeg har ikke i
> sinde at skifte TDC ud med en anden udbyder.

nej, nej har en tiscali konto, hvor jeg kun bruger mail delen, jeg har brugt
både TDC & TELE2 ADSL til aden uden problemer, det er flere år siden jeg har
brugt modemopkoblingen og det virker stadig

--
Calle

Fra : Michael Legart

Dato : 22-11-03 20:54

On 2003-11-22, Ole Rasmussen <newsgroup@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]
> "hovedpostkasse". - Hos Tiscali kan du oprette et særdeles effektivt
> filter, som du selv administerer fuldt ud. (dog ingen virus check).

Man kan ogsaa betale sig fra automatisk antispam og antivirus:

http://www.tiscali.dk/services/securemail/

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Calle.

Dato : 22-11-03 20:58

Michael Legart wrote:

> Man kan ogsaa betale sig fra automatisk antispam og antivirus:
>
> http://www.tiscali.dk/services/securemail/

det er jo lige netop den vi mener, læser du efter, så er det gratis til 30
juni 2004

--
Calle

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-03 20:13

Peter Binderup skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Nu til spørgsmålet: Er der nogen steder hvor jeg, uden for store
> omkostninger, kan oprette en mailkonto (uden at jeg skal flytte
> domæner eller lignende) hvor der er spam/virusfilter på?

Hvis du køre Linux, eller har adgang til en sådan maskine, så hent mailene
fra POP3 med fetchmail, og filter med spamassassin, og så kan du sortere
spam mail i en mailbox, og spamfri i en anden, eller måske ligefrem slette
spam dømt mail. (det er dog altid farligt at brutalt slette maskin filteret
mail)

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt