Motherboard ?
Fra : René Bartholdi

Dato : 22-11-03 20:52

Er ved at samle en ny Pc. har fået skaffet nogle dele bla. thermaltake kasse
og raptor harddisk.
Men jeg ville meget gerne høre om der var nogle forslag til et godt
motherboard til under 2000,- kr. Krav der skal være mange tilslutnings
muligheder til boardet ??

eller evt nogle links til nogle test af mothersboards

Vil gerne køre med min 3 harddiske, og vil gerne kunne arbejde med mange
programmer åben samtidig. Når jeg er på nettet har jeg brug for at have
12-15 vinduer åbne samtidig. Samtidig med dette vil gerne kunne scanne og
brænde. Alle så en masse på en gang og samtidig. Og det uden at maskinen
styrter ned hele tiden. Hvor meget skal jeg smide i en maskine som jeg
stiller disse krav er en Giga nok ? Hvilket grafik kort skal jeg bruge,
maskinen vil ikke blive brugt retmeget til spil, mere til bla.
billedbehandling.
--
Med venlig Hilsen

Rene

Fra : lacrimosa

Dato : 22-11-03 22:35

"René Bartholdi" <bartholdiX----X@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stiller disse krav er en Giga nok ? Hvilket grafik kort skal jeg bruge,
> maskinen vil ikke blive brugt retmeget til spil, mere til bla.

Køb et bundkort med Dual Channel og mange ram.
Har selv et Abit ic7-g og 2x 512Mb DDR433 pc3500 ram moduler, og det kører
lækkert:)
Jeg ved ikke om du skal have flere ram end det men du skal nok ikke have
mindre end 1024Mb

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-11-03 00:02

René Bartholdi wrote:
> [...]
> Men jeg ville meget gerne høre om der var nogle forslag til et godt
> motherboard til under 2000,- kr. Krav der skal være mange tilslutnings

Nu ved jeg ikke om du er til Intel eller AMD, da du intet kriver herom.
Derfor antager jeg at du er til AMD, så jeg anbefaler uden videre blusel et
Abit NF7-S...

--
Martin K (der selv har et Abit NF7)

Fra : iggibuh

Dato : 23-11-03 11:07

abit's ic7-max3 klippestabilt bundkort der efterhånden er nede i en ok
pris. 1600kr ifølge edbpriser. 4* ide understøttes samt 6* SATA, usb 2.0 er
der 8 stik af samt 3 firewire

som en anden skriver kommer det and på om det er intel eller amd du kigger
efter og hvorvidt du er interesseret i OC af systemet. kan af erfaring sige
Max3 kortet er fantastisk til OC, selv kører jeg 3.4OC på min 2.8 P4-800

MVH iggibuh

Fra : Leony

Dato : 23-11-03 13:42

In news:bpof6o$s0g$1@news.net.uni-c.dk,
René Bartholdi <bartholdiX----X@danbonet.dk> typed:

> Men jeg ville meget gerne høre om der var nogle forslag til et godt
> motherboard til under 2000,- kr. Krav der skal være mange tilslutnings
> muligheder til boardet ??

Hvis jeg skulle købe et nyt board, så ville jeg helt klart kigge efter
Abit's IC7 serie.
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_type.php?fMTYPE=Socket+478

Deri skulle så sidde en P4 med HT.

> eller evt nogle links til nogle test af mothersboards

http://www.tomshardware.com/motherboard/index.html
http://www.tomshardware.com/cpu/index.html
Links til motherboard og processortests.

> Når jeg er på nettet har jeg brug for
> at have 12-15 vinduer åbne samtidig.

Skift browser: http://www.opera.com
Det vil du blive glad for