IBM ( flere ram )
Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 22-11-03 16:51

Hej..

Sidder her med en IBM NetVista som jeg gerne ville have flere ram i så den
kunne bruges til bare lidt. Der er 128mb i nu og det holder ikke.

Har prøvet at smide en lille klods i og der brokkede den sig straks og sagde
at de ikke var registrerede...?

Hvad betyder det.
Kan IBM kun køre med ram fra IBM ?

Mvh

Jan V

Fra : Seth

Dato : 22-11-03 17:15

"Jan Vilhelmsen" <jan-v@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne bruges til bare lidt. Der er 128mb i nu og det holder ikke.
>
> Har prøvet at smide en lille klods i og der brokkede den sig straks og

1) Sandsynligvis skal du bruge certificerede ram.
Når det er ældre pc'ere, så er det oftest pc100

Men slå maskinen op på nettet og find ud af hvilken type ram du skal bruge.
Evt. prøv at gå ind på http://www.kingston.com/ og slå din model op, der
burde du også kunne finde den type ram du skal bruge.

Mvh
Bo

Fra : Jan Vilhelmsen

Dato : 22-11-03 17:23

Hmm det ser ud til at det er nogen specielle ibm ram den bruger.
Nægter at smide penge i sådan en gammel maskine så den må bare stå og samle
støv :)

Mvh

Jan V

Fra : Leony

Dato : 22-11-03 17:21

In news:3fbf85ec$0$9824$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Jan Vilhelmsen <jan-v@tdcadsl.dk> typed:

> Har prøvet at smide en lille klods i og der brokkede den sig straks
> og sagde at de ikke var registrerede...?

Du kan læse om registreret/ECC RAM her:
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1016

> Kan IBM kun køre med ram fra IBM ?

Generelt så er de rimelig kræsne.