Højttalere
Fra : Mikkel Kruuse-Anders~

Dato : 22-11-03 10:35

Jeg købte for nylig et 2.1 højttalersæt og da jeg satte det op, opdagede jeg
til min skræk, at subwooferen havde en brummende lyd, når den var tændt. Det
er et rimelig dyrt sæt højttalere, som jeg købte, da jeg også er
interesseret i at få en god og dynamisk, men ikke nødvendigvis høj lyd.

Har I erfaringer med højttalersæt, der er vellydende og lydløse - gerne med
digital indgang? Prisen er (næsten) underordnet...

VH...M. Kruuse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-03 11:33

In article <3fbf2dbb$0$29412$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
info@admedia.dk says...
> Jeg købte for nylig et 2.1 højttalersæt og da jeg satte det op, opdagede jeg
> til min skræk, at subwooferen havde en brummende lyd, når den var tændt. Det

Den lyd kan sagtens stamme fra lydkilden, dvs. din PC. Undersøg det
lige inden du bruger flere penge.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : kurt lund

Dato : 22-11-03 11:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> info@admedia.dk says...
Det

> Den lyd kan sagtens stamme fra lydkilden, dvs. din PC. Undersøg det

Er din pc jord forbåndet, det er som regel der fejlen ligger

Kurt

Fra : Mikkel Kruuse-Anders~

Dato : 24-11-03 04:53

Brummelyden er også til stede, når computeren er slukket!

Fra : René Jensen

Dato : 25-11-03 00:10

Mikkel Kruuse-Andersen wrote:
> Brummelyden er også til stede, når computeren er slukket!

Det kan være transformatoren enheden, der giver en svag brummen. Prøv at
slukke for subwooferen og hør om brummen ikke forsvinder. Er det
transformatoren, så kan man nok ikke gøre så meget ved det andet end at
købe en universal transformator, der kan give samme volt/ampere, som dit
højtalersæt skal bruge, for at eliminere brummen.

Med venlig hilsen,
René Jensen