Hurra for GVD net !
Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-04-01 00:18

Hurra endnu engang, lørdag eftermiddag skete det ENDNU engang ........
nettet gik ned med et brag. Support , driftsstatus .....Nhhhheeeej ikke
engang en telefon svarrer der kunne fortælle om problemer på deres support !
! Det er fandme uhyggeligt du og snart slut for mit vedkommende , hurra for
min modem forbindelse. Nå men hørte af omveje at de skulle få deres net op
at køre igen iaften ...... Og ja sørme, skal man så juble over at være
kommen på igen ? Nej vel det er såmænd bare et spil i lotteriet om det
virker eller ej !

Piiv vil ha' mit gamle Stofa tilbage

Janner

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-04-01 00:23

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote Mon, 16 Apr 2001 01:17:34 +0200 :

>Piiv vil ha' mit gamle Stofa tilbage

så skift ?

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-04-01 00:49

Det kan man ikke ! ! !

Det var slet slet ikke frivilligt at vi i nogen områder skulle overgå fra
Stofa til en flok komplette amatører suuk

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:1abkdt0mne8kiqdmd1q6ris5qpfrn63ril@news.worldonline.dk...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-04-01 01:14

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote Mon, 16 Apr 2001 01:49:21 +0200 :

>Det kan man ikke ! ! !

Det står da vel dig frit for at få leveret en forbindelse andet
steds fra.

>Det var slet slet ikke frivilligt at vi i nogen områder skulle overgå fra
>Stofa til en flok komplette amatører suuk

Så brok jer til jeres antenne forening.

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-04-01 01:28

Suk Morten ,,, du har virkeligt nogen gode svar herinde ! ! LOL

Mvh.

Janner

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-04-01 01:55

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote Mon, 16 Apr 2001 02:28:02 +0200 :

>Suk Morten ,,, du har virkeligt nogen gode svar herinde ! ! LOL

Ja, kvaliteten af svar hænger oftest sammen med det øvrige indhold.

Jeg forstår ikke hvorfor folk brokker sig over at deres
Antenneforenings har et lokalnetværk og derigennem en adgang til
Internettet her i gruppen.

Jeg forstår ikke hvordan et lokalnetværk kan optage så meget plads i
denne gruppe.

Det er muligt at jeg misforstået noget med GVD og at det ikke er et
lokalnetværk forbundet til Internettet.
(http://www.gvdnet.dk ?)

Fra : Sephyr

Dato : 16-04-01 08:55

Hej Morten

Du har ikke misforstået noget, men det har Janner han hverken kan eller vil
forstå noget.

MVH. Sephyr

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:9rfkdto8eigdvuasqmv6ltqaui61jsv9fl@news.worldonline.dk...

Fra : Mogens

Dato : 16-04-01 10:25

On Mon, 16 Apr 2001 01:17:34 +0200, ":-:Janner®:-:" <ask@me.com>
wrote:

> [...]
>at køre igen iaften ...... Og ja sørme, skal man så juble over at være
>kommen på igen ? Nej vel det er såmænd bare et spil i lotteriet om det

Hej

Hvis du havde ringet til GVD, hvilket jeg gjorde,
så ville du have fået en telefonsvarer der gav dig
nummeret til den vagthavende. Ringede du så til
ham ville han have fortalt dig at der var gået en
forstærker og at teknikerne var igang med at
skifte den og at forbindelsen ville komme igen i
løbet af eftermiddagen, hvilket det også gjorde.

Det synes jeg da er en udemærket support.
GVD kan da ikke gøre for at et stykke elektronik
brænder af.

Mvh Mogens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 10:45

On Mon, 16 Apr 2001 11:25:13 +0200, Mogens wrote:

> [...]
>løbet af eftermiddagen, hvilket det også gjorde.
>
>Det synes jeg da er en udemærket support.
>GVD kan da ikke gøre for at et stykke elektronik

Nej, men man kan lave redundans ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Sephyr

Dato : 16-04-01 12:10

Hvis du dermed mener at man skal opbygge et alternativt net, er det så ikke
at gøre lidt for meget ud af det ?
Og hvem skal betale det ?

MVH. Sephyr

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 12:16

"Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du dermed mener at man skal opbygge et alternativt net, er det så
ikke
> at gøre lidt for meget ud af det ?

Det tror jeg ikke han gør. Derimod kunne man godt have en ekstra forstærker
stående klar...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-04-01 13:07

Yak Yak ja tak nummeret på vagthavende , endnu et fjols fra GVD der ikke
tager sin telefon.

På bundlinien ender man vel op med at man ikke får hvad man betaler for ! !
Eller ? En forstærker der brænder af ja et hændligt uheld , men det oven i
rækken af alt det andet pis der har været med dem. Det er ikke iorden.

Om jeg og andre der er uheldige GVD medlemmer er brokrøve `? Næppe vi
betaler for en ydelse vi ikke får.'

Fra : Mogens

Dato : 16-04-01 19:20

On Mon, 16 Apr 2001 14:07:23 +0200, ":-:Janner®:-:" <ask@me.com>
wrote:

>Yak Yak ja tak nummeret på vagthavende , endnu et fjols fra GVD der ikke
>tager sin telefon.

Måske du skulle have ladet den ringe mere end 1 gang.
Der blev da svaret med det samme da jeg ringede til ham.

>Om jeg og andre der er uheldige GVD medlemmer er brokrøve `?

Hmmm

>Næppe vi betaler for en ydelse vi ikke får.'

Tjae, jeg vil snarere sige at du får hvad du har betalt for og endda
lidt mere end det. Hvis du kan finde en tilsvarende forbindelse i
samme dækningsområde, med bedre service og til samme pris, så
må du da meget gerne sige til. Jeg er altid interreseret i et godt
tilbud.

Mvh Mogens

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-04-01 20:09

Tror du jeg er født igår .......... Ringede 117 gange ! !

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-01 20:52

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Tror du jeg er født igår .......... Ringede 117 gange ! !

Ja, det tror jeg, for du har endnu ikke lært at man placerer det man
skriver UNDER det indlæg man svarer på, og man klipper alt det væk fra
foregående indlæg som man ikke direkte svarer på!

Med venlig hilsen Andreas falck - ICQ 108 480 093
--
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : JRJ

Dato : 16-04-01 21:45

> Ja, det tror jeg, for du har endnu ikke lært at man placerer det man
> skriver UNDER det indlæg man svarer på, og man klipper alt det væk fra
> foregående indlæg som man ikke direkte svarer på!

Sig mig er det dig der ta'r telefonen der nede.

Jeg har forsøgt at ringe mange gange, og det er næsten
umuligt at komme til at snakke med nogen og når der endelig er nogen der
tager den, ja så kan jeg lige så
godt tale til en dør, for der sker det samme.

Download på 30 Kbyte/sek.
Første gang jeg gjorde dem opmærksom på det var
midt i januar 3 måneder og der er ikke sket en skid.

Johnny Jensen

Fra : Jens

Dato : 16-04-01 21:48

"JRJ" <jrj@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Download på 30 Kbyte/sek.
> Første gang jeg gjorde dem opmærksom på det var
> midt i januar 3 måneder og der er ikke sket en skid.

Har du overvejet at det kunne være måden hvorpå du snakker til folk på ?
Hvis du starter med at brokke dig, så gider folk jo ikke svare og så bliver
resultatet at man snakker med en dør.......

Jens

Fra : JRJ

Dato : 17-04-01 16:27

> [...]
bliver
> resultatet at man snakker med en dør.......

Jeg har ikke for vane bare at brokke mig.
MEN Skal vi vente flere måneder
på at der sker noget. ??????
Hven ville så ikke brokke sig.
Regningen er den samme som hvor det kører godt
det er der jo nogen steder det gør.

Vi får jo kun ca 15 - 20 % af hvad de har lovet.
Vi burde også kun betale 15 - 20 % af regningen ind til
vi har et net der virker.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 16:44

"JRJ" <jrj@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi får jo kun ca 15 - 20 % af hvad de har lovet.
> Vi burde også kun betale 15 - 20 % af regningen ind til
> vi har et net der virker.

Jeg har på fornemmelsen at bor hos dine forældre - I så fald - snak med dem
om problemet, da *de* er medlemmer af antenneforeningen.

mvh
Bjørn

Fra : JRJ

Dato : 17-04-01 20:52

> [...]
dem
> om problemet, da *de* er medlemmer af antenneforeningen.

Og jeg har på fornemmelsen at du skal have nogle af dine
skolepenge igen, prøv at læs hvad du selv skriver.

Jeg tror at du skal lede længe for at finde en der er villig til at
betale for en vare som vedkommende ikke får.
Går du til bageren og køber et helt franskbrød men kun får en skive
men alligevel skal betale for et helt, ville du så ikke også brokke dig.
Det er jo stort set hvad der sker her.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-04-01 20:08

In article <B81D6.399$Zd1.40002@news.get2net.dk>, JRJ wrote:

>Jeg tror at du skal lede længe for at finde en der er villig til at
>betale for en vare som vedkommende ikke får.

Men GVDnet handler så vidt jeg har forstået netop ikke om at betale en
vare, men at GVDnet er en _forening_ og foreninger plejer så vidt jeg
også ved at skulle arbejde ud fra, hvad deres medlemmer ønsker, og ikke
om at være en god forretning.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Feminists just want the human race to be a tie.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 21:22

"JRJ" <jrj@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Jeg fatter simpelhen ikke dit brok i denne NG - som beregnet for *udbydere*.

Du er medlem af en Antenneforening - denne er *ikke* at regne som en
udbyder.

Henvend dig *direkte* til din bestyrelse med dit brok - her har den *intet*
at gøre.

mvh
Bjørn

Fra : Sephyr

Dato : 16-04-01 22:48

Hej. Så tror da pokker de har travlt, men hvad med at du tilbyder at tage
telefonen du har jo alligevel ikke andet at lave.

Mvh. Sephyr.

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-04-01 00:05

On Mon, 16 Apr 2001 21:08:43 +0200, ":-:Janner®:-:" <ask@me.com>
wrote:

>Tror du jeg er født igår .......... Ringede 117 gange ! !

JA
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 17-04-01 17:51

Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

> [...]
>samme dækningsområde, med bedre service og til samme pris, så
>må du da meget gerne sige til. Jeg er altid interreseret i et godt

Tjah, Stofanet var bedre! Det kostede godtnok 25 kr. ekstra om
måneden, hvis man som de fleste kunne holde sig inden for 4 Gb
FlexRate grænsen.
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Peter T.

Dato : 17-04-01 08:01

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote in message

> Om jeg og andre der er uheldige GVD medlemmer er brokrøve `? Næppe vi
> betaler for en ydelse vi ikke får.'

Jeg betaler også for at gå i netto. Dvs. lange kassekøer, halvdårlig
service og få ansatte. Men det er til gengæld billigt. :)

Mvh. Peter T.

Fra : Lars B Jensen

Dato : 16-04-01 13:18

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bek84$2vk3$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> ikke
>
> Det tror jeg ikke han gør. Derimod kunne man godt have en ekstra

Det havde de jo også, men det tager altså tid at rulle ud, finde stedet i
strengen hvor forstærkeren er gået, og udskifte den... helt normalt at det
tager nogle timer...

> Med Venlig Hilsen
> Martin Højriis Kristensen

Lars B

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 14:29

"Lars B Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> Det havde de jo også, men det tager altså tid at rulle ud, finde stedet i
> strengen hvor forstærkeren er gået, og udskifte den... helt normalt at det
> tager nogle timer...

Det er derfor man har den stående som hot-spare således at overskiftningen
kører automatisk indenfor et par sekunder eller minutter.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 15:52

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bes1i$dlo$1@tnews.inet.tele.dk...

KLIP

> Det er derfor man har den stående som hot-spare således at overskiftningen
> kører automatisk indenfor et par sekunder eller minutter.

Hvad er det man har stående som hot-spare (smart ord Martin)?

En D1 - D2 eller for den sags skyld D3 -forstærker?

Hvor står sådan een henne i et antaenneanlæg?

Har lignende Kabel(TV)Net udbydere sådan nogen siddende dobbelt i deres
forstærkerskabe?

Hvis så - Hvem har det?

mvh
Bjørn

Fra : Lars B Jensen

Dato : 20-04-01 13:42

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
> meddelelse news:9bes1i$dlo$1@tnews.inet.tele.dk...
>
> KLIP

> Hvad er det man har stående som hot-spare (smart ord Martin)?

Meeeget smart.... endnu mere smart ville "hot-swap-spare" være :)

> En D1 - D2 eller for den sags skyld D3 -forstærker?
>
> Hvor står sådan een henne i et antaenneanlæg?
>
> Har lignende Kabel(TV)Net udbydere sådan nogen siddende dobbelt i deres
> forstærkerskabe?

Ingen

> Hvis så - Hvem har det?

Ehhh..... ingen :)

> mvh
> Bjørn

Lars B.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 21:23

On Mon, 16 Apr 2001 13:10:06 +0200, Sephyr wrote:
>Hvis du dermed mener at man skal opbygge et alternativt net, er det så ikke
>at gøre lidt for meget ud af det ?

Tja - det er en måde at lave redundans på, afhængigt af detaljerne
er der flere måder at gøre det på.

Men det er hvad seriøse udbydere gør.

>Og hvem skal betale det ?

Kunderne, det er den med at man får hvad man betaler for ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Sephyr

Dato : 16-04-01 22:28

Nu er det jo stadigvæk en antenneforening som køber en internetforbindelse
til deres medlemmer ved Sonofon, det burde snart være slået fast.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 22:31

On Mon, 16 Apr 2001 23:28:26 +0200, Sephyr wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Nu er det jo stadigvæk en antenneforening som køber en internetforbindelse
>til deres medlemmer ved Sonofon, det burde snart være slået fast.

Men derfor kunne de jo godt lave redunans, eller ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-04-01 22:48

> Men derfor kunne de jo godt lave redunans, eller ?

Jo, det kunne de sikkert godt.

Men et-eller-andet sted må redundansen stoppe.

Hvis nogen/noget ødelægger kablet ind til brugeren...så skal vi have 2
kabler ind....med hver sin føringsvej.
Og hvis pc'n går i udu...så skal man også have en spare-pc stående.
Og hvis strømmen går, så skal man have en fuldtanket generator klar.
Og hvis brugeren bliver syg...osv....

Jo...det kan sagtens lade sig gøre....

Mvh HAA.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 23:14

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Men et-eller-andet sted må redundansen stoppe.

Ja, når vi er ude ved enkelt-tilslutninger er redundansen noget man køber
som et tillægsprodukt

> Hvis nogen/noget ødelægger kablet ind til brugeren...så skal vi have 2
> kabler ind....med hver sin føringsvej.

Hvis kuden betaler.

> Og hvis strømmen går, så skal man have en fuldtanket generator klar.

Enhver seriøs ISP har sådan en stående.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-04-01 16:36

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bfqov$22rh$1@tnews.inet.tele.dk...

> Enhver seriøs ISP har sådan en stående.

Jamen, det er da glædeligt.

Dvs når strømen hjemme hos mig går, så ringer jeg bare til f.eks TDC ( som
er en seriøs ISP'er ) og så kan de levere en generator til mig ?
Flot service

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-01 17:04

> Dvs når strømen hjemme hos mig går, så ringer jeg bare til f.eks TDC ( som
> er en seriøs ISP'er ) og så kan de levere en generator til mig ?

Forventer du et seriøst svar på denne?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-04-01 19:41

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bhphi$11pq$1@tnews.inet.tele.dk...

> Forventer du et seriøst svar på denne?

Næ, men det var dig selv der svarede "mystisk" på mit indlæg.

Mvh HAA:

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 16-04-01 22:43

On Mon, 16 Apr 2001 23:28:26 +0200, "Sephyr" <hokus@gvdnet.dk> wrote:

>Nu er det jo stadigvæk en antenneforening som køber en internetforbindelse
>til deres medlemmer ved Sonofon, det burde snart være slået fast.

så hvis man er "en antenneforening som køber en internetforbindelse
til deres medlemmer ved Sonofon" så behøver man ikke gøre som andre
der sælger en kommerciel ydelse på seriøs vis gør?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 22:47

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> så hvis man er "en antenneforening som køber en internetforbindelse
> til deres medlemmer ved Sonofon" så behøver man ikke gøre som andre
> der sælger en kommerciel ydelse på seriøs vis gør?

Kære Thomas.

Du har selvfølgelig læst hele tråden.

Derfor har du også indprentet dig at fejlen lå i en *forstærker*

Ved du hvor sådan een sidder?

Ved du hvem der har ansvaret for den?

Ved du overhovedet noget om Kabel(TV)Net og deres opbygning?

mvh
Bjørn

-- som ikke kunne drømme om at "komme i form".

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-04-01 22:54

On Tue, 17 Apr 2001 23:46:30 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Kære Thomas.
>
>Du har selvfølgelig læst hele tråden.

nope... jeg rev blot en sentens ud af en sammenhæng. I nuet var jeg
givetvis emotionelt påvirket af at en antenneforening(?) m. en anslået
samlet kundeskare[1] på størrelse m. antallet af samtidige brugere på
en af de større udbyderes POP's kan generere flere indlæg i denne
gruppe end alt muligt andet tilsammen.

Det skal jeg beklage.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 22:58

> [...]
> samlet kundeskare[1] på størrelse m. antallet af samtidige brugere på
> en af de større udbyderes POP's kan generere flere indlæg i denne

<FNIS>

> Det skal jeg beklage.

Ingen lunde - ingen lunde.

mvh
Bjørn

Sig. til lejligheden:
http://www.tratec.net

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:03

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja - det er en måde at lave redundans på, afhængigt af detaljerne
> er der flere måder at gøre det på.

Det må du gerne uddybe nærmere.

> Men det er hvad seriøse udbydere gør.

Vil du dermed påstå, der er udbydere af Kabel(TV)Net som har *fuld*
redundans ud til hver enkelt abonnent (abonnentfordeleren i skel)?

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:17

On Tue, 17 Apr 2001 00:03:14 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det må du gerne uddybe nærmere.

Giver ikke mening uden at kende de tekniske detaljer i hvad man ønsker
skal være redundant.

>Vil du dermed påstå, der er udbydere af Kabel(TV)Net som har *fuld*
>redundans ud til hver enkelt abonnent (abonnentfordeleren i skel)?

Jeg taler ikke om kabel-tv udbydere specifikt, faktisk ved jeg ikke
ret meget om kabel-tv net.

Men jeg taler om Internet udbydere, og der har seriøse udbydere et
fuldt redundant bære net.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:24

> On Tue, 17 Apr 2001 00:03:14 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

KLIP

> Jeg taler ikke om kabel-tv udbydere specifikt, faktisk ved jeg ikke
> ret meget om kabel-tv net.

Ok - Det er da ærlig snak.

> Men jeg taler om Internet udbydere, og der har seriøse udbydere et
> fuldt redundant bære net.

Så kan jeg blot konstatere at *alle* Kabel(TV)Net-udbydere er useriøse (ved
anvendelse af din definition).

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:37

On Tue, 17 Apr 2001 00:23:30 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Ok - Det er da ærlig snak.

Ja, det går jeg ind for ...

>Så kan jeg blot konstatere at *alle* Kabel(TV)Net-udbydere er useriøse (ved
>anvendelse af din definition).

Tja - personligt mener jeg også at kabel-tv net som Internet access, er at
betragte som et lav kvalitets produkt, denne snak har blot bekræftiget mig
i den holdning ...

Men derudover så er distributions nettet, hos mindst en dansk kabel-tv udbyder
redundant (vha. SDH protection).

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:43

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja - personligt mener jeg også at kabel-tv net som Internet access, er at
> betragte som et lav kvalitets produkt, denne snak har blot bekræftiget mig
> i den holdning ...

Produktet er IMHO også beregnet til private og *ikke* til
professionelle/erhverv. Dette afspejles også i markeds-prisen/priserne

> Men derudover så er distributions nettet, hos mindst en dansk kabel-tv
udbyder
> redundant (vha. SDH protection).

Helt ud til abonnentfordeleren - *Det* tror jeg ikke.

Dette ville betyde at alle forstærkere i D1 og D2 nettet skulle være
dubleret.

Dette vil *måske* kunne ske ud i fremtiden (det findes ikke engang i Holland
hos "Holl-ænderne").

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:51

On Tue, 17 Apr 2001 00:42:41 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

> [...]
>
>Produktet er IMHO også beregnet til private og *ikke* til
>professionelle/erhverv. Dette afspejles også i markeds-prisen/priserne

Priserne er stort set identiske med de priser som ses på ADSL, hvor der heller
ikke redundans fra DSLAM'en ud til brugerne, men *KAN* være det resten af vejen,
og hos mindst en leverandør er der dette.

>Helt ud til abonnentfordeleren - *Det* tror jeg ikke.

Nej.

>Dette ville betyde at alle forstærkere i D1 og D2 nettet skulle være
>dubleret.

Ved ikke hvad D1 eller D2 net er ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:55

> [...]
vejen,
> og hos mindst en leverandør er der dette.

Priserne - Endnu jaee.

"Indgangsbønden" var *ikke* ADSL/DSLAMér; men GVD Net som svjv *ikke* er
ADSL, men et Kabel(TV)Net.

> Nej.

> Ved ikke hvad D1 eller D2 net er ...

Så er der ingen mening i at fortsætte diskutionen (og dit oprindelige
indlæg - med al respekt omkring din øvrige viden).

mvh
Bjørn

Fra : Jens

Dato : 17-04-01 16:31

Alle glemmer stadig den vigtige detalje at GVDnet er en forening, og derfor
er ejet af brugerne......

Der er en verden til forskel fra en forening til et firma. Foreningen har
højst sandsynligt som et af sine formål at skaffe medlemmerne TV/Internet
til en billig penge. Det er lidt svært for firmaet eftersom de skal tjene
penge på det.

Hvis man er så utilfreds med foreningen, så kan man jo bare selv gøre en
indsats. Det er sådan at foreninger fungerer !

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 16:42

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Alle glemmer stadig den vigtige detalje at GVDnet er en forening, og
derfor
> er ejet af brugerne......

Ikke alle

> [...]
> til en billig penge. Det er lidt svært for firmaet eftersom de skal tjene

Du har ganske ret og de fleste Antenneforeninger eller Laug *ikke* må tjene
penge (læs: være kommercielle).

> Hvis man er så utilfreds med foreningen, så kan man jo bare selv gøre en
> indsats. Det er sådan at foreninger fungerer !

Igen har du også helt ret.

Problemet er så bare at nogle af GVD´s *egne* brugere (læs: medlemmer) ikke
har forstået "demokratiets spilleregler".

mvh
Bjørn

Fra : Hr. Petersen

Dato : 17-04-01 18:51

Hvis man er så utilfreds med foreningen, så kan man jo bare selv gøre en
indsats. Det er sådan at foreninger fungerer !

Hvad skulle den indsats bestå i ??

Problemet er så bare at nogle af GVD´s *egne* brugere (læs: medlemmer) ikke
har forstået "demokratiets spilleregler".

Vil du venligst oplyse os om dem ??

Med venlig hilsen
Hr. Petersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 21:18

"Hr. Petersen" <petersen@petersen.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vil du venligst oplyse os om dem ??

1) Start med at læse din forenings vedtægter.

2) Gå til den årlige generalforsamling.

3) Gør her din indflydelse gældende ved at afgive din stemme.

4) Lær at respektere flertallets afgørelse.

5) Ved klager eller fejlmeldinger - henvend dig til bestyrelsen eller dennes
stedfortræder/ere.

Kan du ikke følge ovennævnte, så meld dig ud (såfremt du ikke er tinglyst
medlem).

mvh
Bjørn

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-04-01 21:26

Den 16 Apr 2001 22:16:45 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) skrev:

>Men jeg taler om Internet udbydere, og der har seriøse udbydere et
>fuldt redundant bære net.

Dig og så din redundans. Jeg mindes engang da din daværende arbejdsgiver
havde masser af problemer med nettet og dengang forsvarede Hr. Skriver
det altid med at "man kan jo ikke regne med at udbyderen bare kan købe
vildt ind af hardware, der er jo kun kunderne til at betale".

Så stik lige piben ind med hensyn til dine "seriøse udbydere", alle skal
jo starte et sted og GVD-Net/Sonofon er jo nybegyndere i branchen og er
i fuld gang med at få bygget et net der er værd at tilslutte sig.
Samtlige kunder har, på den relevante webside, kunnet læse om at f.eks.
hastigheden øges i takt med udbygningen af nettet og at der, som altid
ved nye net, kan ske afbrydelser af og til. Nøjagtigt som engang ved det
daværende TD@.
--
mvh JP

Lottokupon med ikke udbetalt milliongevinst købes. Max. pris 50.-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-04-01 21:44

Jan Petersen <janpeter@post4.tele.dk> writes:

> Så stik lige piben ind med hensyn til dine "seriøse udbydere", alle skal
> jo starte et sted og GVD-Net/Sonofon er jo nybegyndere i branchen og er
> i fuld gang med at få bygget et net der er værd at tilslutte sig.

"Danbil er jo nybegyndere i branchen og er i fuld gang med at udvikle
en bil, der ikke kræver håndsving for at starte."

Helt ærligt: At man starter nu i stedet for for fire år siden er altså
ikke en undskyldning for at levere et sup-par produkt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-04-01 22:18

Den 17 Apr 2001 22:44:14 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
skrev:

>"Danbil er jo nybegyndere i branchen og er i fuld gang med at udvikle
>en bil, der ikke kræver håndsving for at starte."

Hvad er det nu man plejer at sige om diverse sammenligninger?

Hint: De plejer at passe ad helvede til.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-04-01 22:33

> Hvad er det nu man plejer at sige om diverse sammenligninger?
>
> Hint: De plejer at passe ad helvede til.

Du er særdeles velkommen til at forklare mig, hvorfor kunderne skal
tage til takke med et sup-par produkt, når det drejer sig om internet
i stedet for biler.
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 22:49

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er særdeles velkommen til at forklare mig, hvorfor kunderne skal
> tage til takke med et sup-par produkt, når det drejer sig om internet
> i stedet for biler.

Jeg vil også være med - Kan du så ikke lige forklare mig, hvad der er for
nogle suppe-produkter, du taler om - er det dem fra Fåborg Middagsretter?

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-04-01 22:56

On Tue, 17 Apr 2001 22:25:43 +0200, Jan Petersen wrote:

> [...]
>det altid med at "man kan jo ikke regne med at udbyderen bare kan købe
>vildt ind af hardware, der er jo kun kunderne til at betale".

URL ? Jeg har ikke sagt det om TDC's (IP)net, da det er redundant indtil
sidste access router.

Men uanset hvor meget redundans der er, så vil der stadigt være fejl.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jan Petersen

Dato : 21-04-01 06:48

Den 17 Apr 2001 21:56:20 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) skrev:

>URL ? Jeg har ikke sagt det om TDC's (IP)net, da det er redundant indtil
>sidste access router.

Prøv lige at huske mere end en uge tilbage. Da jeg i 96 "huserede" i
TD@´s interne grupper, var der sjældent en dag uden diverse nedbrud og
en Hr. Skriver brugte megen tid på at forklare for alverden "at man jo
ikke kan få en Jaguar når man betaler for en Skoda" (ikke ordret
citeret).

>Men uanset hvor meget redundans der er, så vil der stadigt være fejl.

Og i opstarten flere end ellers.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-04-01 09:17

On Sat, 21 Apr 2001 07:47:57 +0200, Jan Petersen wrote:

>Prøv lige at huske mere end en uge tilbage. Da jeg i 96 "huserede" i
>TD@´s interne grupper,

Der er alså også løbet vand gennem åen de sidste 5 år, og som jeg har
skrevet i den tråd, så ville en udbyder som i dag havde et net som TD@
havde i 94/95/96 ikke være at betragte som en seriøs udbyder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-04-01 23:10

<janpeter@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>det altid med at "man kan jo ikke regne med at udbyderen bare kan købe
>vildt ind af hardware, der er jo kun kunderne til at betale".

Var det ikke det der hed Danadata, som vist blev opkøbt af Tele
Danmark ?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 23:21

Hej U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>

>Var det ikke det der hed Danadata, som vist blev opkøbt af Tele
>Danmark ?

Jeg ved ikke om Hr. Skriver har været ansat i Danadata, men
historikken er ikke helt rigtig.

Danadata var et søsterselskab til Tele Danmark, der flyttede bokse og
solgte konsulentydelser. Firmaet blev dog blev solgt til
Merkantildata, kort tid efter statsmonopolet blev solgt til Ameritech.

Merkantildata opkøbte en del andre firmer, og Getronics lige så, og de
to endte med at fusionere de nordiske (eller var det europæsiske)
aktiviteter.

Merkantildata er sidenhen blevet opdelt, nogle firmaer er skilt helt
fra, og kernen i Merkantildata hedder nu eTerra og eMentor.

Nej, det er ikke spor forvirrende.

FUT

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-04-01 23:28

On Wed, 18 Apr 2001 00:10:20 +0200, U. Pedersen wrote:

>Var det ikke det der hed Danadata, som vist blev opkøbt af Tele
>Danmark ?

Så taler vi for 5-6 år siden, nettet så ganske rigtigt anderledes ud
dengang, og dengang var der ikke fuld redundans, og nej, jeg vil ikke
betrage DanaData Internet som en seriøs udbyder når man sammenligner
med nutidens udbydere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-04-01 02:41

On 17 Apr 2001 22:27:58 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

> [...]
>dengang, og dengang var der ikke fuld redundans, og nej, jeg vil ikke
>betrage DanaData Internet som en seriøs udbyder når man sammenligner

Men vi skal jo alle lærer at kravle før end vi kan gå

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-01 10:11

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> writes:

> Men vi skal jo alle lærer at kravle før end vi kan gå

Det lyder jo smukt, men virkeligheden er, at hvis man kun kan kravle,
når andre kan gå, så får man svært ved at følge med.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-04-01 10:33

On 18 Apr 2001 11:11:28 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det lyder jo smukt, men virkeligheden er, at hvis man kun kan kravle,
>når andre kan gå, så får man svært ved at følge med.

Prisen taget i betragtning vil jeg gerne nøjes med kun at kravle

Der er jo stadig stor forskel på om jeg skal give 4740,- (384/128) +
1360,- (telefon abonnement) når jeg, hvis GVD var tilgængelig i mit
område, kunne nøjes med at betale 2100,- årligt for en 1MB/1MB +
telefon.

Så giver jeg gerne afkald på meget, det er jo stadig en besparelse på
333,33 hver måned som jeg kunne ha anden fornøjelse af.

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-04-01 12:22

"U. Pedersen" wrote...

> Prisen taget i betragtning vil jeg gerne nøjes med kun at kravle

Hvad er pointen så i at brokke sig når det ikke er nok at kunne kravle ?

/Peter

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-04-01 12:36

On Wed, 18 Apr 2001 13:22:17 +0200, "Peter Juhl"
<dev-null@list.inet.tele.dk> wrote:

>Hvad er pointen så i at brokke sig når det ikke er nok at kunne kravle ?

Det er da vist kun dig der brokker, som jeg skriver, ville jeg værer
tilfreds med at kravle hvis jeg kan sparer 333,33 hver måned, men du
kan vel ikke se skoven for bare træer ?

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-04-01 12:59

"U. Pedersen" wrote...

> Det er da vist kun dig der brokker, som jeg skriver, ville jeg værer
> tilfreds med at kravle hvis jeg kan sparer 333,33 hver måned, men
> du kan vel ikke se skoven for bare træer ?

Bortset fra at det er mit første indlæg i denne tråd ... men det var det
med skoven ikke ?

Men det er et definitionsspørgsmål - på en professionel ydelse kan
man forlange en meget høj oppetid og en god service, den er ikke
nødvendigvis kun tilgængelig for erhvervskunder men den er
sandsynligvis dyrere end en amatør/discount ydelse, som har en
lavere pris, men har det fordi man har valgt at tage en driftsmæssig
risiko (ingen redundans etc) - jeg har intet imod at der findes firma'er
i begge lejre og at kunder bevidst vælger udbyder efter pris, men de
samme kunder bør i det mindste forstå at det man sparer på prisen
sandsynligvis vil være det du mister i kvalitet og service - det er faktisk
så simpelt.

/Peter

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-04-01 13:03

On Wed, 18 Apr 2001 13:58:48 +0200, "Peter Juhl"
<dev-null@list.inet.tele.dk> wrote:

>Bortset fra at det er mit første indlæg i denne tråd ... men det var det
>med skoven ikke ?

øh, var det så ikke en ide, om du læste nogle af de øvrige indlæg, så
vil du også kunne se hvem som fremkommer med redudans eller hvad det
går ud, for mig lydder det som noget man bruger i en vaskemaskine

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-04-01 13:13

"U. Pedersen" wrote...

> øh, var det så ikke en ide, om du læste nogle af de øvrige indlæg, så
> vil du også kunne se hvem som fremkommer med redudans eller hvad det
> går ud, for mig lydder det som noget man bruger i en vaskemaskine

Hvorfor er det mit problem at du ikke forstår konceptet ?

/Peter

Fra : Lars B Jensen

Dato : 20-04-01 13:45

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Tja - det er en måde at lave redundans på, afhængigt af detaljerne
> er der flere måder at gøre det på.
>
> Men det er hvad seriøse udbydere gør.

Hmmm... vel ikke på kabeltv-siden? Jeg tror ikke OnCable har redundans i
deres kabeltv-anlæg, heller ikke de anlæg hvor de har bygget returvej....
men det ved du sikkert :)

> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Lars B.
--------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-04-01 15:17

On Fri, 20 Apr 2001 14:44:54 +0200, Lars B Jensen wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>ikke

>Hmmm... vel ikke på kabeltv-siden?

Hvad ved jeg - men hvis der ikke er, så vil jeg ikke betragte internet
over kabel-tv net udbyderne som seriøse udbydere.

>Jeg tror ikke OnCable har redundans i deres kabeltv-anlæg, heller ikke
>de anlæg hvor de har bygget returvej....
>men det ved du sikkert :)

Nej, det ved jeg intet om.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 16:04

> On Mon, 16 Apr 2001 11:25:13 +0200, Mogens wrote:

KLIP

> Nej, men man kan lave redundans ...

Når du nævner redundans - mener du hermed et "ringnet" eller hyr?

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 21:24

On Mon, 16 Apr 2001 17:04:22 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Når du nævner redundans - mener du hermed et "ringnet" eller hyr?

Det var en oplagt mulighed, kombineret med dublerede aktive enheder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:07

> Det var en oplagt mulighed, kombineret med dublerede aktive enheder.

Ringnet er *ikke* noget nyt (det ved du også godt); men det sikrer *ikke*
fuld redundans.

PS: Har du for sjov, prøvet at forelægge f.eks. Gert P. ideen med dublerede
aktive enheder? (du skal samtidig have Niels B. i nærheden og så iagttage
deres ansigtsudtryk).

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:15

On Tue, 17 Apr 2001 00:07:19 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Ringnet er *ikke* noget nyt (det ved du også godt); men det sikrer *ikke*
>fuld redundans.

Nej, men det hjælper, og det kombineret med at alle aktive enheder er dubleret,
dubleret strøm etc. så er man kommet langt ...

>PS: Har du for sjov, prøvet at forelægge f.eks. Gert P. ideen med dublerede
>aktive enheder? (du skal samtidig have Niels B. i nærheden og så iagttage
>deres ansigtsudtryk).

Tror ikke jeg kender hverken Niels B. eller Gert P.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:25

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror ikke jeg kender hverken Niels B. eller Gert P.

Det har jeg meget svært ved at tro på..... og du får mig ikke til at opgive
deres AO-numre her i NGén; men vi kan da tage en uforpligtende snak en dag
jeg er i Århus.

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:34

On Tue, 17 Apr 2001 00:25:24 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det har jeg meget svært ved at tro på.....

Nå, men det tror jeg alså ikke at jeg gør, måske du kan fortælle
hvilken afdeling de arbejder i (antager at det er TDC du taler om,
siden AO numre er på tale ...)

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:38

KLIP

> Nå, men det tror jeg alså ikke at jeg gør, måske du kan fortælle
> hvilken afdeling de arbejder i (antager at det er TDC du taler om,
> siden AO numre er på tale ...)

En naturlig tanke (eftersom du har talt om Kabel(TV)Net) - så kunne det jo
være TDC Kabel TV....

mvh
Bjørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-04-01 23:48

On Tue, 17 Apr 2001 00:38:02 +0200, Bjørn Jørvad wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>En naturlig tanke (eftersom du har talt om Kabel(TV)Net) - så kunne det jo
>være TDC Kabel TV....

Kender ikke en eneste sjæl hos TDC Kabel TV ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-04-01 23:51

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kender ikke en eneste sjæl hos TDC Kabel TV ...

Nå ...

mvh
Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-04-01 09:19

Bjørn Jørvad taught me all about sex, drugs and this:

Jesper Skriver:

>Nå ...

Fedt.

Har du tænkt dig at indvie Jesper i hvem de famøse personer er eller
har du bare tænkt dig at læne dig tilbage og sige "æv bæv, jeg ved
noget du ikke ved!"?

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-04-01 10:15

"Christian Andersen" <nfgj3l001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Bjørn Jørvad taught me all about sex, drugs and this:
>
> Jesper Skriver:

> Fedt.

Okayyyyy...

> Har du tænkt dig at indvie Jesper i hvem de famøse personer er eller
> har du bare tænkt dig at læne dig tilbage og sige "æv bæv, jeg ved
> noget du ikke ved!"?

Det er da ikke utænkeligt - Men du havde da ikke troet, jeg ville gøre det i
NGén - vel?

mvh
Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-04-01 14:07

Bjørn Jørvad taught me all about sex, drugs and this:

>Det er da ikke utænkeligt - Men du havde da ikke troet, jeg ville gøre det i
>NGén - vel?

Næh, jeg bliver bare så uendeligt pissed over folk der siger de ved et
eller andet og så ikke siger hvad de ved.

Men hey, jeg forstår godt du ikke vil fortælle det i NG'en.

Hygge!

Fra : Per Trilling Lassen

Dato : 18-04-01 00:14

Hej i gruppen

Ja jeg har længe haft lyst til at give min mening tilkende, men jeg kan se,
at jeg ikke rigtig kan følge med tråden

Jeg har lavet en lille side, hvor jeg vil samle utilfredse kunder/medlemmer
af GVD-antenneforening/internetdelen.
Det vil jeg så bruge på generalforsamlingen til november - ja det er lang
tid.
Her er siden www.sitecenter.dk/trilling

Per Trilling Lassen
trilling@c.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-01 01:10

Wed, 18 Apr 2001 01:13:42 +0200, skrev "Per Trilling Lassen"
<trilling@c.dk>:

>Det vil jeg så bruge på generalforsamlingen til november - ja det er lang
>tid.

Hvis I er nok, så kan i jo forlange en ekstraordinær.

Jeg kender ikke vedtægterne, men det må fremgå af dem, hvor mange
medlemmer, der skal til for at I kan forlange en sådan.

Opslag hører ellers hjemme i news:dk.opslag.internet, men lad det
forhåbentlig være slut på GVD-net her i gruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.