Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Online revisor?
Fra : Dennis

Dato : 21-11-03 22:42

Jeg skal have udfyldt min forskuds opgørelse for 2004 og har i den
forbindelse nogle spørgsmål. Jeg ved ikke ret meget om økonomi, da det
tidligere ikke har interesseret mig så meget, men det begynder så småt at
være spændende synes jeg så i den forbindelse, vil jeg gerne sætte mig lidt
mere ind i det.

Jeg vil dog gerne have kvalificeret hjælp, så jeg overvejer en online
revisor? Jeg har en formodning om at når det er online, kan det være
billigere men stadigt lige så kvalificeret og så foregår det hele via email
og det fungere godt for mig. Er der nogen der har nogle erfaringer med
sådanne steder?

Helt konkret drejer det sig lige p.t. om rubrik 61 på forskudsopg.:
61. Bidrag og præmier til arbejdsgiveradministreret kapitalpensioner osv...

Jeg har en arb.pension, men aner ikke hvilken type. Jeg har et tal stående
på min lønseddel hver måned (hvad jég giver i pension hver måned) samt det
samlede pensionsbeløb. Men er det det samlede pensionsbeløb jeg skal skrive
ind i rubrik 61 eller skal jeg slet ikke skrive noget ind? Jeg har ikke
tidligere gjort det og ved ikke hvad det vil sige at jeg gør det (får jeg
mere eller mindre udbetalt hver måned så!?).

Håber nogen kan hjælpe eller henvise til hjælp?

Dennis

Fra : Hans²°³°

Dato : 21-11-03 23:33

"Dennis" <spam@snudske.dk> skrev i en meddelelse

> Helt konkret drejer det sig lige p.t. om rubrik 61 på forskudsopg.:
> 61. Bidrag og præmier til arbejdsgiveradministreret kapitalpensioner osv...

Spar de penge - Det er din arbejdsgiver der indberetter til Told&Skat - din del af
pensionsbidraget, som du får fradrag for automatisk !
Du må vide hvilken pensionsselskab der er tale om ?
Du kan spørge en af løndamerne på lønkontoret i virksomheden
Du må som alle andre have fået en police, der skal gemmes indtil du skal pensioneres, og
du kan følge din pensionskonto på nettet eller
du får en årlig opgørelse af indeståendet, så du hele tiden kan se hvad en pension vil
være på en given alder eks. 60 år osv.

Fra : Dennis

Dato : 22-11-03 12:31

> Spar de penge - Det er din arbejdsgiver der indberetter til Told&Skat -
din del af
> pensionsbidraget, som du får fradrag for automatisk !
> Du må vide hvilken pensionsselskab der er tale om ?

Jeg har lige fået et brev her dag, så jeg er helt med på hvad jeg har
Det er en Codan kapital pension.

> Du kan spørge en af løndamerne på lønkontoret i virksomheden

Er jeg nu ikke så sikker på - de ved ikke ret meget om det!

> [...]
> du kan følge din pensionskonto på nettet eller
> du får en årlig opgørelse af indeståendet, så du hele tiden kan se hvad en

Det vil jeg lige undersøge.

En anden ting er, at min bank anbefaler mig at spare noget op selv til en
privat rate pension. Nu ved jeg ikke lige hvad der ersmartest (rate eller
kapital pension), men kan/må jeg overhovedet sætte mere af til pension, nu
hvor jeg i forvejen har den pension fra min arbejdsgiver og den nærmer sig
loftet og er cirka på kr.36.000 om året - så kan jeg vel ikke sætte f.eks.
12.000 mere ind selv som en rate pension i banken?

Dennis

Fra : alexbo

Dato : 22-11-03 00:07

"Dennis" skrev

> Helt konkret drejer det sig lige p.t. om rubrik 61 på forskudsopg.:
> 61. Bidrag og præmier til arbejdsgiveradministreret kapitalpensioner
osv...

En online revisor kan jeg ikke hjælpe med, men en lille start til selvhjælp.
Se på selvangivelsen fra 2002, hvad står der i rubikkerne der.
Og hvordan passer det med de opgørelser du har fået fra pensionsselskabet.
Dit pensionsselskab kan uden tvivl også hjælpe, de har måske oven i købet en
hjemmeside med en FAQ

mvh
Alex Christensen