Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankkonto i udenlands valuta
Fra : John F.

Dato : 21-11-03 19:46

Hejsa.

Jeg står over for at skulle oprette en konto i Norske Kroner og evt en
i Svenske Kroner også. Jeg bliver boene i danmark og skal bruge dem
til at handle med nogle i norge og sverige.

Men, hvordan gør jeg det lettest? Er der nogle som har erfaring med at
snakke med deres egen bank som kunne tilbyde denne service eller
kender til en bank som kan gøre det?

Skal jeg evt kontakte en bank i norge/sverige og snakke med dem
direkte om det?

Kom glad med erfaringer :)

Mvh
John F.

Fra : Hans²°³°

Dato : 21-11-03 23:27

www.skandiabanken.dk
www.skandiabanken.se
www.skandiabanken.no

Fra : John F.

Dato : 22-11-03 16:42

On Fri, 21 Nov 2003 23:27:15 +0100, "Hans²°³°" <Hbolten@ofir.dk>
wrote:

Tak for det, men dem har jeg undersøgt og jeg kan _ikke_ blive
opretted som bruger hos skandiabanken i norge og sverige medmindre jeg
bor i det pågældende land..

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-11-03 20:52

On Fri, 21 Nov 2003 18:46:13 GMT, spam@shenobi.dk (John F.)
wrote:

> [...]
>kender til en bank som kan gøre det?
>
>Skal jeg evt kontakte en bank i norge/sverige og snakke med dem

Nu er det efterhåndet nogle år siden, men jeg har konto hos
postgirot.dk (Nordea) i Sverige og Den norske Bank i Oslo
(tidligere Postbanken).
Det var de to første udenlandske konti jeg oprettede og det
skete gennem Girobank som det hed den gang og de to var på
daværnde tidspunkt henholdsvis svensk og norsk postgiro.
Sidenhen har jeg oprettet konti i såvel Finland, Tyskland og
Østrig ved selv at finde frem til interessante banker i de
pågældende lande.
Det jeg havde som kriterie var at de stod på min ejen banks
liste over udenlandske korrespondentbanker ud fra den
betragtning at det var hurtigst at få pengene til Danmark
hvis de gjorde det...

Men altså som udgangspunkt: I danmark, Norge, Sverige,
Finland, Tyskland og Østrig har jeg fundet det ganske let
at få oprettet firmakonti. I England, Estland og Polen har
jeg fundet at det var alt for bureaukratisk.

Når du opretter en firmakonto i udlandet skal du udfylde en
K-erklæring som sendes til Told & Skat i Sønderborg.
Hvis du udfylder den med dit CPR-nummer skal du have den
attesteret af den udenlandske bank men hvis du benytter dit
CVR-nummer er det ikke et krav.

Mvh
Knud