Børne DVDfilm hvorhenne m.m
Fra : René Hansen

Dato : 21-11-03 16:57

Hej forældre
Jeg søger lidt info vedr hvem der har det bedste børne DVD udvalg herhjemme.
Specifikt søger jeg Tele tubies men også andre af de kendte favoritter.
Knægten er kun lige knapt et år gammel så det skal ikke være til for store
børn endnu. Link modtages gerne

God weekend

Mvh René

Fra : pizza

Dato : 21-11-03 18:42

Lej dem i Blockbuster og rip dem hjemme...processen tager halvanden time
inkl. brænding og den totale pris på leje + brænde-dvd kommer op på hele
40,-

Ups

Fra : René Hansen

Dato : 21-11-03 22:29

Jeg må erkende at mit spørgsmål ikke går i retning af ulovligheder.
Jeg har stadig behov for at vide lidt mere om hvem i kan anbefale som gode
børnedvd forhandlere. Jeg søger først og fremmest Tele tubies på dvd

Mvh René

Fra : Lhs

Dato : 22-11-03 00:37

Hej

Føtex, min lokale føtex havde i forgårs mange astrid lindgren dvder,
pipppi, karlson, emil, bdr.løvehjerte, ronja i nye remastered udgaver. de
havde 3 for en hund så hvis dit barn ikke er gammel nok endnu, så køb dem
aligevel... its a must...

lars hs

Fra : Ditte Rod

Dato : 22-11-03 07:50

Hej René,
Jeg har googlet lidt for at se om jeg kunne finde nogle danske online
butikker med Teletubbies...jeg fandt 2 butikker,
http://www.dvdengros.dk/DK/velkommen.htm og www.dvdskiven.dk ...de har et
godt udvalg i børnefilm, men desværre ikke Teletubbies lige nu.

--
Mvh. Ditte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-11-03 07:54

Hej

René Hansen wrote:
> [...]
> Knægten er kun lige knapt et år gammel så det skal ikke være til for store

http://www.dvdoo.dk og http://www.softexchange.dk kan jeg normalt få
stillet børnenes behov med hensyn til DVD'er.

Ellers må du i Fætter BR. De er lidt mere børnevenlige end de fleste
onlinebutikker.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : pizza

Dato : 22-11-03 09:19

Nånånå....

http://www.laserdisken.dk/html/search.dna?DO=sog&sogfelt=teletubbies

http://www.videonetto.dk/?vis=11012&a=1&b=teletubbies (VHS)

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/search-handle-form/026-8717548-5839663
(muligvis på engelsk)

Fra : Ivar

Dato : 22-11-03 23:04

René Hansen skrev:

> Jeg søger lidt info vedr hvem der har det bedste børne DVD udvalg herhjemme.

Jeg vil anbefale dig at købe børnefilm på VHS. Barnet skal ikke
være ret gammelt før end det selv kan betjene en video-maskine.
Det er selvfølgeligt et valg man skal gøre som forældre, om man
ønsker at barnet selv skal vælge sine film.

Min søn startede også med Teletubbies. Deres evindige gentagelser
(som små børn elsker) var dog ved at drive mig til vandvid.
Da jeg opdagede at han godt kunne lide at se tv-programmet
Det er Leth, købte jeg en video med Leth. Den film så han
på skift med Teletubbies. Han elskede at se Leth bruge værktøj,
bore, slå søm i osv. Tro mig - det er meget mere udholdeligt
at høre en Leth-film 10 gange i træk end en med Teletubbies.

Ivar

Fra : Kevin

Dato : 23-11-03 14:21

22/11/03 23:03Ivar Skrev

> Han elskede at se Leth bruge værktøj,
> bore, slå søm i osv. Tro mig - det er meget mere udholdeligt
> at høre en Leth-film 10 gange i træk end en med Teletubbies.
>

> Ivar

Et barn på et år?
Interresant valg.
Leth filmen vare ca hvor længe? og så 10 ganag i træk?
Man kan jo være sammen med sine børn på mange måder, dette er nu ikke en jeg
vælger.

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : René Hansen

Dato : 23-11-03 22:42

Tusind tak for alle de gode links og forslag. Jeg må erkende Ivar VHS tiden
er smuttet og en DVD afspiller idag er nærmest billigere end en VHS maskine.
Derudover tåler dvdskiver en hårde behandling end de video bånd der skam
slides.
Jeg er sikker på at du har ret i det med Tele tubbies men nu og her ville
jeg meget gerne have fat i netop Tele tubbies på DVD da det nærmest er den
"først" til børene.

Skulle en anden sidde og havde fundet Tele tubbies på DVD giv mig da
venligst et praj
Mvh René

Fra : pizza

Dato : 24-11-03 15:44

> Skulle en anden sidde og havde fundet Tele tubbies på DVD giv mig da
> venligst et praj
> Mvh René

....det har jeg jo gjort...de er hos Laserdisken.

Fra : Ditte Rod

Dato : 24-11-03 16:15

Undskyld mig "Pizza" (?)...men jeg vil gætte på at René gerne vil have dem
med dansk tale, -og ikke engelsk som de er, dem man kan købe hos
laserdisken.dk !?

--
Mvh. Ditte

Fra : David T. Metz

Dato : 30-11-03 08:55

René Hansen wrote:
> Derudover tåler dvdskiver en hårde behandling end de
> video bånd der skam slides.

Det er rigtigt at bånd slides, men de (og afspilleren) er langt mere
hårdføre over for børns håndtering end skiver.

David