slette en fil
Fra : Mette

Dato : 21-11-03 16:08

Hej NG

jeg vil slettet en fil på serveren på denne måde:

Dim fso

filespec = request("fil")

If (fso.FileExists(filespec)) Then

fso.DeleteFile(filespec)

else
Response.Write "ERROR <br>" & filespec

End If

Men den fil som jeg klikker på og som skal slettes bliver ikke slettet.
Jeg bruger "FileExists" for hvis der sker en fejl kommer der ikke en
fejlmeddelelse.

Er de en der har et godt bud på hvorfor den driller

Mvh

Mette

Fra : Lars Linde

Dato : 21-11-03 16:42

> [...]
> ikke en fejlmeddelelse.
>
> Er de en der har et godt bud på hvorfor den driller

Prøv at skrive filespec ud

Noget ala
Hvis filespec er lig med "minfil.xxx", så mangler du jo stien
Filespec skal indeholde hele stien:
c:\temp\minfolder\minfil.xxx

Du kan prøve dig frem med server.mappath for at finde hele stien.

Håber at det hjalp dig videre

Lars Linde

Fra : Mette

Dato : 22-11-03 10:25

Du kan prøve dig frem med server.mappath for at finde hele stien.

har sat denne linje ind

filespec = Server.MapPath(request("fil"))

og det hjalp

mette