MS Windows
briani 27239
Kopiering af store filer til et shared dre~
Fra : Jimmy

Dato : 21-11-03 16:01

Hey

Har 2 Win2000 Pro der er sat op i et netværk. Når jeg kopierer filer fra den
ene PC til den anden sker der det at den PC jeg kopierer til (og som jeg
IKKE gør det fra), den låser. Det drejer sig kun om store filer (over 600MB.
Der når den vel 2/5) eller hvis jeg kopierer mange filer (på mig virker det
som om at det er ligemeget om jeg gør det på en gang eller overfører lidt af
gangen). På den PC jeg gør det fra sker der det at den simpelthen bare siger
at Shared ikke længere er tilgængeligt. Det sker samtidigt med at den PC jeg
ikke gør det fra den låser.

Der er ikke andet at gøre end at trykke på den røde knap (Power OFF), og
starte forfra.

Alt andet ser ud til at fungere fint. Der er normalt rigtig hurtig adgang
til shared. Begge maskiner kører med SP4.

Help Please...

--

Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 21-11-03 16:36

Hey

Har dykket lidt længere ned i problemet. Hvis jeg kopierer mange filer på en
gang med underkataloger og det hele, så taler vi om at den stopper det samme
sted hver gang. Efter at den har kopieret ca. 315/331 MB (alt efter om det
er 1000 eller 1024).

Under hele processen har jeg prøvet at køre jobliste på den PC der går ned,
og det ser ikke ud som om at der er nogen som helst udsving i hukkommelse o.
lign. (har endda prøvet at ændre pagefilens maksimale størrelse til 2880,
men det er åbenbart ikke det.).

Da den gør det ret konsekvent kan jeg blive ved med at fremprovokere fejlen.
Hvis man kigger på hvilke programmer der bruger CPU tid idet den gik ned er
der TASKMGR 04%, explorer 01% og resten går til aktiv systemprocess.

Any ideas???

Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 22-11-03 03:05

Ok, efter at have brugt det meste af denne uge på at finde problemet, læst
samtlige sider jeg kunne finde på google og andre newsgroups (næsten,
hehe...), besluttede jeg at spørge her om der var nogen der kendte til dette
problem.

Jeg fortsatte selvfølgelig med at lede efter løsningen på problemet, og
sørme om ikke det hjalp at skifte netkortet ud med et andet. Så nu virker
det igen. Der er mange der har haft dette problem efter hvad jeg kan se på
google, men det er tildyneladende et hardware prob.

Jeg undskylder ulejligheden, men tænkte at jeg lige ville poste det
alligevel, hvis andre skulle have eller få samme problem...

God weekend (det får jeg i hvert fald nu) :)

Jimmy