Adgang nægtet til localstart???
Fra : Anders

Dato : 21-11-03 14:48

Hej!
Jeg har besluttet mig for at lære asp og er gået i gang med
html.dk's tutorial. Jeg har windows xp prof. og har installeret
IIS. Men når jeg så skriver mit computernavn i adresselinjen, der
er "pohpose.", beder den om et brugernavn og adgangskode. Hvad er
det for et brugernavn????? Hvor får man det? De skriver ikke
noget om det i tutorialen....

Hilsen
A. Aalykke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 21-11-03 15:22

"Anders" <pohpose@hotmail.com> wrote

> er "pohpose.", beder den om et brugernavn og adgangskode. Hvad er
> det for et brugernavn????? Hvor får man det? De skriver ikke
> noget om det i tutorialen....

Nu bruger jeg ikke det her "fantomdejlige" xp med alle de
problemer det afstedkommer, men du skal sikkert have
sat anonym adgang op i IIS for dit web. Sikkert samme
sted (properties?) hvor du sætter alle øvrige dele for dit web.

Fra : Dcasso

Dato : 21-11-03 19:32

> [...]
>sat anonym adgang op i IIS for dit web. Sikkert samme
>sted (properties?) hvor du sætter alle øvrige dele for dit web.

Dette er ganske korrekt, havde et satans hyr med at få det til at køre
som jeg ville med nogle låse og andre åbne :) Men du skal ind og højre
klikke på properties, vælge security og sætte anonym adgang til.

Debbus

Fra : Anders Aalykke

Dato : 22-11-03 15:35

Dcasso wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> som jeg ville med nogle låse og andre åbne :) Men du skal ind og højre
> klikke på properties, vælge security og sætte anonym adgang til.

Det har jeg gjort men den beder stadig om en adgangskode....
Jeg har sat kryds i anonym adgang og den skriver:
Brugernavn: IUSR_POHPOSE
Adgangskode: ***********
og så er der sat et kryds i: "Tillad IIS at kontrollere adgangskode"
Men når jeg så skrive "pohpose." i adresselinjen- som er navnet på min
computer - kommer boksen med brugernavn og adgangskode op. Hvad skal jeg
skrive der???? Jeg har prøvet med IUSR_POHPOSE ´men adgangskoden kan man
ikke ændre når der er sat kryds i "Tillad IIS at kontrollere adgangskode"
Den vil stadig ikke godkende det....
Hvad er der galt????