MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
USB cardreader på W2K
Fra : BJ Denmark

Dato : 21-11-03 12:24

Ganske vist et problem vedr. en Cardreader, men samme symptomer gør sig
gældende på flere maskiner og med forskellige card-readere - derfør vil
jeg lige høre hér, om andre har haft noget lignende:

En cardreader (med driver-CDrom) installeres på en W2K maskine, men der kan
ikke læses på disken.

SYMPTOM
* Cardreaderen ser drevet i stifinder, men ikke læse kortet i drevet (kortet
kan godt læses af kameraet).
* Hvis drevet markeres i stifinder, går der 4-5 minutter, så fremkommer
meddelelsen: "Indsæt disk i drevet".
* Maskine kan ikke starte med USB cardreader i drevet.
* Forsøges at fjerne inheden via USB-funktionen "Skub ud" meldes: "Enheden
Standardenhed" kan ikke stoppes på nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe
enheden senere".

FORGÆVES LØSNINGSFORSLAG
* Driver opdateret til sidste nye
* Fjernet / installeret igen.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" for nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 21-11-03 17:45

On Fri, 21 Nov 2003 12:23:52 +0100, "BJ Denmark" <news@klog.dk> wrote:

> [...]
>* Forsøges at fjerne inheden via USB-funktionen "Skub ud" meldes: "Enheden
>Standardenhed" kan ikke stoppes på nuværende tidspunkt. Prøv at stoppe

Jeg har en USB-kortlæser af typen SanDisk SDDR-31 (kun til
CompactFlash), og under Win2000 Pro DK opfører den sig nogenlunde
sådan som du beskriver. (Under Win 98 fungerer den problemfrit, så
noget tyder på, at Win2000-driveren ikke er helt på toppen)

Under Win2000 Pro DK får jeg gang i kortlæseren på følgende måde:

Kort indsættes i kortlæseren (ingen reaktion i Stifinder)

Der vælges
Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Administration >
Computeradministration > Lager > Flytbare lagermedier > Fysiske
placeringer > "kortlæser-navn"

Der højreklikkes på Medier og klikkes på Opdater.
Nu vises kortet i højre vindue, og det er derpå tilgængeligt i
Stifinder.

Måske kan du også få liv i din kortlæser på denne måde.
Held og lykke.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen