Aldi PC igen, igen - Grafikkortet er nok i~
Fra : Sven

Dato : 21-11-03 13:08

Hej Alle
(denne post var i et svar til podsjgh, men flere kunne nok bruge info...)
Jeg har også lige købt ovenstående, men har ikke sat den til endnu -
manglende tid, men også fordi:

Alle (inklusive mig selv) som jeg stod i kø med, var overbevist om at
grafikkortet var Radeon 9800 XT, selv om der stod 9800 XL - nok
fordi man ikke kan finde en reference til 9800XL på ATI's hjemmeside.
Men det er IKKE en trykfejl. Jeg tilbragte en del tid i går med at kigge
på tyske hjemmesider, og selv om mit tyske ikke er det allerbedste så
er fakta følgende:

Medion har fået MSI til at fremstille en special udgave af 9800 PRO,
men den er klokket lavere og befinder sig performancemæssigt imellem
9800 og 9800PRO.
De reviews, jeg har set er dog enige om at det stadig er et godt kort
og en god deal - men et 9800XT er det altså IKKE.

Søg evt på www.golem.de

Just for Info, mvh
Sven Sørensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-11-03 16:26

"Sven" <svenks@*NOSPAM*image.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Men det er IKKE en trykfejl. Jeg tilbragte en del tid i går med at kigge
> på tyske hjemmesider, og selv om mit tyske ikke er det allerbedste så

Jaerh, har du ikke læst grafikkort gruppen eller søgt på kortet med google?
Der vil du kunne støde ind i nogle tyske artikler, der hævder at kortet er
et neddroslet 9800 kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Olesen

Dato : 21-11-03 19:07

"Sven" <svenks@*NOSPAM*image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De reviews, jeg har set er dog enige om at det stadig er et godt kort
> og en god deal - men et 9800XT er det altså IKKE.

Kan vel ikke komme bag på nogen, da
et 9800XT vel ligger på 4-4500 kroner
i løsvægt...

Fra : Simon G.

Dato : 22-11-03 08:29

"Sven" <svenks@*NOSPAM*image.dk> wrote in news:3fbe0029$1$95014
> [...]

> De reviews, jeg har set er dog enige om at det stadig er et godt kort
> og en god deal - men et 9800XT er det altså IKKE.

Jeg koncentrerer mig ikke så meget om hvad kortet er for en type, men mere
hvad kortet kan.

Jeg har lige prøvet mit Call of Duty i en opløsning på 1600x1200 med alle
grafikindstillinger sat til "Extra", 32 bit farver og triliear filtering -
og det kører som en drøm. Ingen hakken eller antydning af hakken på nogen
måde på min nye Aldi-PC.

Den sparker bare ræv - og det er rigeligt til mig.

-SG

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-11-03 15:40

"Simon G." <ssamsonice-FD@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det kører som en drøm. Ingen hakken eller antydning af hakken på nogen

Hvad sidder der i af CPU og RAM?

Fra : Simon G.

Dato : 22-11-03 18:28

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> Hvad sidder der i af CPU og RAM?

Det er en 3.0 GHz Intel Hyperthreading-processor, og der er 512 MB 400 MHz
DDR-ram i.

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-11-03 18:39

> Det er en 3.0 GHz Intel Hyperthreading-processor, og der er 512 MB 400 MHz
> DDR-ram i.

Takker.