Nykker ?
Fra : AEK

Dato : 21-11-03 11:23

Man skal åbenbart opleve meget i katteverden...
Oscar & Tøsen har ens skåle til morgenmad. Tilde har altid haft en lille
plasticskål.
Jeg fandt så en tredie, så de alle havde ens skåle.

Med et nægtede Tilde at spise vådkost om morgenen ?!!
Tiden gik, og hun undgik maden. Flere gange strejfede det mig ,om det mon
skyldtes skålen.
MEN NEJ - det kunne bare ikke være derfor.
Jeg skiftede vådkost for hendes skyld - hvad gør man ikke for de kære dyr..
Men intet hjalp.

Hmm, i går aftes stødte jeg på hendes lille slidte plastskål.
Tog den frem, for det kunne jo være....
Til morgen stiller jeg som altid deres skåle frem.
Og sørme ikke, om Tildemusen spiste vådkost - HENDES skål var kommet tilbage
!!! ??

Jeg stod med åben mund og tænkte : det er simpelthen løgn !
Men nej, alt blev spist og skålen slikket grundigt.

Øøøh, hvad foregår der ?
Foder er vel foder, ligegyldigt skålen.
Har I andre oplevet ovenstående eller har jeg en MEGET underlig kat med
nykker ?

God weekend til alle.

Hilsen,
Anya, Oscar , Tøsen & Tilde ( dukken !!!).

Denne mail er checket af NAV2003

Fra : Ragna

Dato : 21-11-03 13:14

Anya skrev:
>Har I andre oplevet ovenstående eller har jeg en MEGET underlig
>kat med nykker ?

Hej Anya!
Jeg har oplevet noget tilsvarende, dengang vi havde vores hankat, Spinni, og
vores hunkat Sussi.
Spinni fik meget tidligt problemer med tendens til blæresten og måtte derfor
ikke få tørfoder, som han ellers elskede højt (det var før vi lærte Hill's
C/D at kende).
Sussi fik lov at få resterne af supermarkeds-tørfoderet serveret i en skål
på badeværelset, når Spinni ikke så det.
Da vi gik over til C/D som standard-foder til dem begge, forlangte Sussi
stadig at få serveret sin særmenu på badeværelset af og til. Det virkede som
om hun stadig mente, at hun fik noget specielt derude, og vanen hang ved
resten af hendes liv, selv da hun blev enekat efter Spinnis død.

Fra : AEK

Dato : 21-11-03 15:13

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om hun stadig mente, at hun fik noget specielt derude, og vanen hang ved
> resten af hendes liv, selv da hun blev enekat efter Spinnis død.

De katte er sq for underholdende til tider
Og Ragna : selvfølgelig skulle Sussi da fortsætte sine dronningemaner - man
er vel ikke af hunkøn for ingenting )

/ Anya.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-11-03 13:50

In article <3fbde792$0$29404$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, AEK
<2468@jubiimail.dk> wrote:

> Jeg fandt så en tredie, så de alle havde ens skåle.
>
> Med et nægtede Tilde at spise vådkost om morgenen ?!!

Det her er måske langt ude, men...
Det faldt mig ind, at netop det, at skålen var magen til de to andres
var problemet? Tilde har måske lært at netop den slags skåle var de to
andres mad??
Du prøvede ikke at give hende en helt tredje slags skål?

Fra : AEK

Dato : 21-11-03 15:11

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Det her er måske langt ude, men...
> Det faldt mig ind, at netop det, at skålen var magen til de to andres
> var problemet? Tilde har måske lært at netop den slags skåle var de to
> andres mad??

Skålene ( hvid keramik ) er tidligere brugt til deres tørfoder.

> Du prøvede ikke at give hende en helt tredje slags skål?

Nej, det har jeg ikke - for jeg havde IKKE regnet med, at det var p.g.a.
skålen.
Alt dette har stået på i 1½ måned, hvor det ikk passede damn at spise.

/ Anya.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 21-11-03 14:35

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> God weekend til alle.
>
> Hilsen,
> Anya, Oscar , Tøsen & Tilde ( dukken !!!).

Hej Anya.

Her hjemme har misserne og hver deres sæt skåle. De er godt nok ens (på nær
farven), men de står i hver sin ende af køkkenet. Kesto tager ikke så
højtideligt, hvilken skål han spiser af, hvorimod Sylvester er fuldt bevidst
om hvilken, der er hans. Hvis hans skål er tom, så vimser han rundt om
benene på mig og råber hjerteskærende, indtil hans skål bliver fyldt op
igen! Og det på trods af, at den anden skål er fuld og indeholder nøjagtig
det samme, som var i hans egen! Men han er nu også et kapitel for sig .

Også god weekend til dig.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : AEK

Dato : 21-11-03 15:18

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det samme, som var i hans egen! Men han er nu også et kapitel for sig .

Alle 3 rødder også hver deres plads i køkkenet, når de spiser.
Det har de helt styr på
Oscar & Tøsen er da bedøvende ligeglade med skålenes farver , materialer og
form - BLOT der er mad i
MEN ikke Tilde - ved jeg nu

> Også god weekend til dig.
Mange tak

/ Anya og de 3 rødder ( som alle snorkbobler ).
http://dk.msnusers.com/4mbktp89e7dochtvnj452tk427/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=1

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-11-03 17:22

> [...]
>
> God weekend til alle.
>
> Hilsen,
> Anya, Oscar , Tøsen & Tilde ( dukken !!!).

*G* Ja sådan er de kære katte... de har mange ideer

Her er det ikke vaner med skåle osv, men da Neo var lille - gav jeg ham
5-6 stk tørfoderdimser på gulvet, når jeg fyldte hans madskål op. (ved
ikk lige hvorfor jeg gjorde det *G*)
Nu i dag over 3 år efter, sidder han troligt og venter på de 5-6 stk
foder serveret for ham og KUN ham - på gulvet *S*

Med venlig hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : CC

Dato : 21-11-03 19:44

Ja, man må sige at katte er nogle specielle individer med hver deres
særheder.

vores burmeserhan forventer, at vi bærer ham hen til madskålen, når de
bliver fodret og det er ligegyldigt om han sidder 2 m eller 2 cm fra
madskålen - han begynder bare ikke at spise, før han har været båret (og det
er bestemt ikke fordi han ikke er sulten). Indimellem kan han sågar finde
på, at gå lidt længere væk, hvis han syntes han sidder for tæt på madskålens
placering. De 3 andre derimod, kaster sig over maden.

Hilsen
Claus

Fra : Allan

Dato : 21-11-03 18:52

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
madskålens
> placering. De 3 andre derimod, kaster sig over maden.

Jeg kan se at jeg er en af de heldige i den der sammenhæng.
Jeg kan nøjes med at kører et par fingre igennem tørfoderret og sige nogle
pæne ting om det.
Efter jeg er blevet vækket kl L*** om morgenen.

Allan

Fra : Ragna

Dato : 21-11-03 20:55

Fufu har selvfølgelig også nykker, men de har nu ikke noget med foderet at
gøre.
Når der rigtig skal kæles - sådan at man smider sig på ryggen for at blive
strøget på mavsen, mens man storspinder og småsavler af bare salighed - så
skal det ikke foregå i stuen sammen med resten af familien.
Nej, så skal der være absolut ro og uforstyrrethed, og derfor skal seancen
foregå enten ovenpå eller i kælderen på en af de gamle sofaer.
Jeg har tit båret en saligt spindende kat ned eller op i stuen og lagt ham
forsigtigt på sofaen i et forsøg på at fortsætte kæleriet, men han springer
omgående fornærmet op og går sin vej, dybt rystet over sin mors mangel på
levemåde.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : AEK

Dato : 23-11-03 01:43

> [...]
madskålens
> placering. De 3 andre derimod, kaster sig over maden.

Det var sq dagens griner ))

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 23-11-03 01:39

"Joan Frederiksen" <emblaenKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu i dag over 3 år efter, sidder han troligt og venter på de 5-6 stk
> foder serveret for ham og KUN ham - på gulvet *S*

Selvfølgelig skal han da have guf for sig selv

Jeg kan så fortælle, at Tilde IGEN i dag har spist morgenmad - jow jow, det
er dag nr. 2.
Naturligvis i den slidte plastskål.....

/ Anya

Fra : Kate

Dato : 21-11-03 21:11

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Har I andre oplevet ovenstående eller har jeg en MEGET underlig
> kat med nykker ?

Ikke lige hvilken skål, men placeringen. Sofie havde i flere år den idé
at hun skulle spise af skålen nærmest køkkendøren. Hvis Johan eller
Oliwer satte sig der og spiste, tja, så skulle Sofie bare ikke ha'
noget at spise, ikke af sin sædanlige mad i hvert tilfælde. Jeg
forsøgte flere gange at henvise hende til den ledige skål, men nej,
smækfornærmet gik damen......rettere, hun skred ud Jeg lærte at
eskortere Oliwer, som var værst, hen til en anden madskål, for han og
Johan havde ikke den slags tilbøjeligheder.

Idag karte alle fire rundt mellem hinanden og skålene og spiser af
hinandens og skubber gerne hinanden væk for at få

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 23-11-03 01:47

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke lige hvilken skål, men placeringen.

Åh åh, den kender jeg alt for godt.
De har alle tre deres pladser i køkkenet, når der serveres mad.
Uha, hvis der laves om på denne orden !!!!
Vild panik og kaos !

/ Anya ( som har sin rytme HVER morgen, og den følger rødderne gerne ).