Debugging i ASP
Fra : Andreas Warberg

Dato : 15-04-01 23:17

Hej gruppe!

Jeg er igang med at bygge mit website op - til det formål bruger jeg en
smule ASP.
Da jeg er nybegynder - og menneske - får jeg en fejlmeddelelse engang
imellem (fejl 500) og må kigge min kode igennem, men det er ikke altid lige
let at finde fejlene.

Er der ikke en måde hvorpå man kan debugge sin ASP kode? Kan man gøre noget
med webserveren, så den skriver hvad der er galt istedet for fejl 500? (Jeg
har min egen webserver, IIS5)

Jeg bruger EditPlus til at redigere min sider - er lige skiftet over fra
Frontpage ;) - Men der er ingen debugging værktøjer her. Har ikke råd til
Visual Interdev.

Alle forslag er velkomne!

På forhånd tak.
Med venlig hilsen, Andreas Warberg
http://warberg.net/

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 16-04-01 10:10

"Andreas Warberg" <biggib@NOcstrikeJUNK.dk> wrote in message
> [...]
noget
> med webserveren, så den skriver hvad der er galt istedet for fejl 500?

Fejlbeskeder har intet at gøre med debugging - det er sandsynligvis et
browseropsætningsspørgsmål, hvis du bruger IE5 eller over. Prøv i din menu
at åbne Tools -> Internet Options -> Advanced (Tab). Under "Browsing" skal
du sørge for at "Show fiendly HTTP error Messages" _ikke_ hakket af.

> Jeg bruger EditPlus til at redigere min sider - er lige skiftet over fra
> Frontpage ;) - Men der er ingen debugging værktøjer her. Har ikke råd til
> Visual Interdev.

InterDev er svjv. det eneste værktøj, der kan debugge ASP-scripts - koden
skal køre på samme maskine for at der kan kobles på processen.

Mvh. Hendrik

Fra : Andreas Warberg

Dato : 16-04-01 13:03

"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> at åbne Tools -> Internet Options -> Advanced (Tab). Under "Browsing" skal
> du sørge for at "Show fiendly HTTP error Messages" _ikke_ hakket af.

Tak det hjalp! :)

Mvh. Andreas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-04-01 07:50

> [...]
> Da jeg er nybegynder - og menneske - får jeg en fejlmeddelelse engang
> imellem (fejl 500) og må kigge min kode igennem, men det er ikke altid

Udover Hendriks forslag, så kan du evt skrive værdien af forsk variabler
direkte ud på din side vha Response.Write

Debuggeren er i VI er usædvanlig ressourcetung, så ikke nok med at man skal
af med en masse knapper til softwaren, så skal hardwaren også opgraderes for
at få det til at køre fornuftigt
Jeg bruger typisk ovennævnte metode i stedet for VI's debugger

mvh/Peter Lykkegaard