Mælkeallergi
Fra : Rikke & Brian

Dato : 21-11-03 10:23

Hejsa

Vi har en søn på 15 måneder, som bliver med at få diverse luftvejs
infektioner. Vi er blevet tilknyttet børne amp. for at få undersøgt om han
har en form for allergi. Men vi er selv gået igang med at undersøge om det
kan være mælkeallergi. Vi holder ham i første omgang fra synlige
mælkeprodukter. Han drikker havremælk uden problemer. Men hvad findes der
ellers af erstatningsprodukter. Jeg tænker på ting som ost, chokolade,
yoghurt osv. og hvor købes det?

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Kisser

Dato : 21-11-03 12:16

Hej

Jeg lider selv af mælkeallergi..
Du siger at han har luftvejsinfektioner?? Normalt er symptomerne på
mælkeallergi (eller lactose intollerence som det hedder) mave problemer
(læs: tynd mave!!) idet man som mælkeallergiker ikke kan nedbryde enzymet
lactose i mælk (i og med at man mangler enzymet til at gøre det med i
kroppen!).
Det er meget simpelt at få ham tjekket for mælkeallergi på ampulatoriet. Det
er en hurtig test hvopr han skal drikke en væske med lactose i, og et par
min senere have taget en blodprøve..

Hvis det viser sig at være mælkeallergi så kan jeg varmt anbefale nogle soya
produkter fra Føtex (mælk med/uden vanilie + en virkelig god cacaomælk!) som
man sagtens kan bruge i både madlavningen/på morgenmadsprodukter osv.
Derudover er der jo kokosmælk? Desuden kan man jo spise mørk chokolade, da
det ofte ikke indeholder mælk. Ost kan faktisk og spises (i begrænsede
mængder. Læs: et par skiver om dagen) da det faktisk ikke indeholder ret
mange lactose bakterier! Yoghurt er desværre lidt sværere at opstøve... det
er ihvertfald ikke lykkedes for mig at finde noget i DK endnu?!

Held og lykke med det

Kirsten

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3fbddc7c$0$27316$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...