PCI & AGP porte ??
Fra : kenan

Dato : 20-11-03 00:25

Hej
Kan man bruge en AGP grafik kort i en PCI slot ???

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-11-03 00:33

Den Thu, 20 Nov 2003 00:24:45 +0100, "kenan" <ceylan@tdcadsl.dk> skrev:

>Hej
>Kan man bruge en AGP grafik kort i en PCI slot ???

Nej, og det er ikke tilrådeligt at forsøge.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Onkel

Dato : 21-11-03 11:30

Du skal bare trykke hårdt nok...eventuelt overskydende plastic brækkes bare
af :p

Ej, kun for sjov...det kan man ikke :c)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 13:46

In article <bpkpf5$b68$1@sunsite.dk>, onkel@toms_hytte.dk says...
> Ej, kun for sjov...det kan man ikke :c)

Kan man så citere iht. retningslinierne??

http://www.usenet.dk/citatteknik.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 13:48

In article <3fbd4d40$0$69990$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
ceylan@tdcadsl.dk says...
> Kan man bruge en AGP grafik kort i en PCI slot ???

Du kan kun bruge indstikskort i din PC, der passer i de slots der
sidder på bundkortet. Passer kortet ikke i, så kan det ikke bruges.

AGP-kort kan ikke bruges i et PCI-slot og PCI-kort kan ikke bruges i et
AGP-slot.

Fra : Jens Gregersen

Dato : 21-11-03 15:12

> [...]
> sidder på bundkortet. Passer kortet ikke i, så kan det ikke bruges.
>
> AGP-kort kan ikke bruges i et PCI-slot og PCI-kort kan ikke bruges i

Yep, man kan vel sige at det groft sagt er som at hælde diesel på en
benzinbil og vice versa.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Peter Pan

Dato : 21-11-03 17:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan kun bruge indstikskort i din PC, der passer i de slots der
> sidder på bundkortet. Passer kortet ikke i, så kan det ikke bruges.

....hvis det da bare var så simpelt !!! Men dette er jo langt fra rigtigt.

F.eks kan du godt bruge mange Vesa-Localbus kort i alm. ISA slots, hvor VL
delen af connecteren bare hænger i det fri.

Det samme gælder for 64 bits PCI kort i 32 bits PCI sokler. Og 32 bits PCI
kort virker også i 64 bits slots, selvom kun halvdelen af slottet så bliver
brugt.

Det samme gælder for 8 / 16 bits ISA slots, samt 16 / 32 bits MCA slots.

Og jeg kunne sikkert blive ved!

Mvh
Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 18:46

In article <bpldj7$2d22$1@news.cybercity.dk>, .@anders.dk says...
> ...hvis det da bare var så simpelt !!! Men dette er jo langt fra rigtigt.

VLB er den eneste undtagelse.

> Det samme gælder for 64 bits PCI kort i 32 bits PCI sokler. Og 32 bits PCI

64 bit kort virker i 32 bit slots.

> Det samme gælder for 8 / 16 bits ISA slots, samt 16 / 32 bits MCA slots.

Du kan ikke få 16 bit ISA i et 8 bit slot. Mellemrummet mellem de 2
dele er for lille.

Det samme gælder for MCA.

På den anden side, så tvivler jeg på at der er ret mange herinde der
nogensinde støder på særtilfældene.