gave til små søskende
Fra : Musen

Dato : 20-11-03 23:02

Hej NG
Vi har jo to drenge på h.h.v. 6 mrd. og 20 mrd.
Den store har fødselsdag juleaften, men alligevel er det ikke det store
problem at finde ønsker til ham; han samler f.eks. på Briotog, Flexitrax og
traktorer....og så er der jo tøj og en helt masse andet...
Problemet er, hvad hulans vi skal ønske til lillebror i julegave?? Vi har jo
en helt masse babylegetøj fra den store, ligeledes har vi masser af tøj, og
udstyr i det hele taget.
Jeg har ønsket ham en bog fra b-a-b-y.dk den er jo helt personlig, og så
ønsker han sig en rutsjebane til haven (den store fik et gyngestativ i
dåbsgave), men er der ellers nogen der har nogle gaveideer til nr. 2??

Venlig hilsen Mia

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-11-03 23:19

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jo
> en helt masse babylegetøj fra den store, ligeledes har vi masser af tøj,

He-he velfærdssamfundets problem
Drengen er formentlig ligeglad, ikke - så problemet ligger hos forældrene,
der "ikke vil gøre forskel" og familien, der synes, at "vi bør jo" - eller
hvad?

Forslag: En hængekøjegynge, massagebolde, en "sanse-pakke" med balloner,
fyrrekogler, små stykker velour-stof, røgelsespinde, massagebolde,
massageolie eller -creme, fodspa (ved godt, det varer en rum tid, inden han
selv kan bruge den), gavekort på babysitting...
- eller den mest geniale, som min vidunderlige datter og svigersøn forærede
nogle venner: en lørdag, hvor huset bliver gjort rent, bleerne vasket, maden
bliver lavet, boller bliver bagt til fryseren, telefonen bliver taget og
babyen passet, mens forældrene nusser hinanden i sofaen
Til slut: Middag i stearinlysenes skær og vidunderlig musik på anlægget - og
hvis idyllen bliver forstyrret, er det IKKE forældrene, der tager sig af det
praktiske

Hilsen Inger

Fra : Musen

Dato : 22-11-03 21:16

> He-he velfærdssamfundets problem

*GG* tjae det kan der da være noget om

> Drengen er formentlig ligeglad, ikke - så problemet ligger hos forældrene,
> der "ikke vil gøre forskel" og familien, der synes, at "vi bør jo" - eller
> hvad?

Lige præcis...

> [...]
og
> hvis idyllen bliver forstyrret, er det IKKE forældrene, der tager sig af

Nååj se det var noget jeg kunne bruge til noget. Tusind tak

Venlig hislen Mia

Fra : Charlotte

Dato : 20-11-03 22:43

On 21/11/03 0:02, in article 3fbd39dd$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Musen" wrote:

Hej Mia.

En børne -,uddannelses- eller boligopsparing.

Økologisk tøj og sengetøj

Legetøj fra www.dengamleskole.dk

- det var lige mine hurtige bud

Glædelig jul til Jer alle

Charlotte

Fra : Kathrine

Dato : 21-11-03 07:53

"Musen" skrev:

> [...]
Vi har jo
> en helt masse babylegetøj fra den store, ligeledes har vi masser af

Fik den store virkelig ALT, hvad i ønskede jer dengang?
Ellers må der da være nogle ting!?
Og ligeledes med tøj, hvorfor skal nr. 2 går i aflagt tøj (selvom det
er fint nok!). Hvorfor ikke ønske sig noget nyt alligevel?
Jeg har altid synes, at det er lidt synd for nr. 2 der altid skal
trækkes med brugt.
--
Kathrine, der venter nr. 2 til marts

Fra : Tine Andersen

Dato : 21-11-03 08:10

"Kathrine" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er fint nok!). Hvorfor ikke ønske sig noget nyt alligevel?
> Jeg har altid synes, at det er lidt synd for nr. 2 der altid skal

De første mange måneder/år er de helt ligeglade. Giv dem en masse tomme
æsker med papir om. Det er alligevel det sjovestes, når man er i
ikea-katalog-alderen.

Tine

Fra : Musen

Dato : 22-11-03 21:15

klip...
> Fik den store virkelig ALT, hvad i ønskede jer dengang?
ja *SS*

> [...]
> er fint nok!). Hvorfor ikke ønske sig noget nyt alligevel?
> Jeg har altid synes, at det er lidt synd for nr. 2 der altid skal

Se sådan har jeg det jo også, men det er folk altså ligeglade med, de synes
ikke det er nær så fedt at købe tøj denne gang som det var sidste gang.
Faktisk er det sådan, at flere i vores familie og vores venner af og til kom
med et sæt tøj da den store var lille, for det var de liiiige faldet over og
kunne ikke stå for...Det er ikke sket en eneste gang denne gang....Ikke at
det er for dårligt, bare lidt pussigt ikk´?

Held og lykke med graviditet/fødsel

Venlig hilsen Mia

Fra : Hans B

Dato : 23-11-03 08:40

> klip...
> ja *SS*

Jamen, selvom man er ½ år og kan arve tøj og låne legetøj er der da ting som
man får brug for og skal være ens egne! Bamser er streng personlige! Snart
(om 2-3-4) måneder kommer der vel også et par tænder- så tandbørste og krus.
Det kan være legetøj indtil det skal bruges. Jeg synes ofte, at selv ½-årige
har meninger om hvad der er fedt! Så hvad med at kigge ind i BR og test hvad
der hitter hos den lille?
Jeg har to veninder på 8 måneder (tvillinger). Hittet p.t. er et målebånd -
det vinder hvergang, selvom der er andet legetøj. Tidligere var det en
grydeske!

Sansepakken er en kanon god idé. Men pas på med balloner til de små - de er
dødsensfarlige!

Verden skal være lille før den kan blive stor. Derfor er det tit de nære
ting der interessere. Der er meget legetøj i plast som er sjovt, men min
erfaring siger at Briotog og lego stadig er det bedste. Da det er dyrt,
kunne det måske være en idé at "samle" allerede nu; så er der lidt at gå
igang med.

Go´fornøjelse

Hans