MS Windows
briani 27239
Virus opdaget program abort
Fra : fritnat

Dato : 20-11-03 22:28

Jeg er i gang med at forære min gamle PC (Win 98) til mine døtre og
prøver at installere spil.
Jeg får et virus besked når jeg prøver at køre en Magnus & Myggen spil
og PC'en går ned når jeg prøver at installere en anden. Der er helt
sikkert ikke tale om en virus og jeg har uninstalleret Norten antivirus
men det hjalp ikke. Lego spil fungere fint, men de er nu mest glad for
Myggen. Jeg brugt fem timer på at installere et lydkort. Hvis nu jeg
prøver at geninstallere Windows skal jeg til at starte forfra? Hvorfor
kommer der et virus besked? Har I noget idéer?
Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-11-03 01:51

Installer et opdateret antivirus program og lad det fjerne virus'en.

Fra : fritnat

Dato : 23-11-03 10:43

> Installer et opdateret antivirus program og lad det fjerne virus'en.

Som sagt er der ikke tale om en virus! PC'en er ikke forbundet til et
netværk, ikke brugt til internet, der er ikke kommet diskette eller
anden (bortset fra Magnus & Myggen CD'en) i den i over et år og i lang
tid før det var der kun tale om diskette der havde været brugt i andre
PC'er der ikke er blevet inficeret.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-03 17:13

Hvilket program er det så der hævder at der er en Virus?

Fra : fritnat

Dato : 25-11-03 07:48

> Hvilket program er det så der hævder at der er en Virus?

Ja, enten er det Windows 98 eller Magnus & Myggen. Der kommer bare et
lille vindue med beskeden "Virus opdaget program abort" ca. 10 seconder
efter setup programmet starter.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-03 09:26

Ok programmet advarer dig om at det er blevet ændret (betyder normalt
at der er virus) så mit råd fra tidligere gælder.