Sort skærm efter bios opgardering
Fra : Morten G. Jensen

Dato : 20-11-03 21:31

Hey

Jeg har en ælder pc'er med et K7SEM-L bundkort og en AMD 1700+ CPU som
pludselig kun viste CPU på 1100 MHz
og ind i mellem checksum error under opstart.
Så ville jeg lige prøve at opdater bios og vupti, ingen ting viser sig på
skærmen. Jeg kan høre at den fint booter fra A: men jeg kan ikke for noget
frem på skærmen. Der er heller ingen liv i tastaturet. Cd rommen kan
åbnes...

Er der nogen som har en ide inden jeg kører på losseren med den?

Det skal siges at jeg har haft ALT pillet ud så ledes at den har kørt
udelukket med min. hardware.

Mvh

Morten

Fra : Anders Ugelvig

Dato : 21-11-03 00:55

Hvad med en anden RAM blok???

Har haft lignende problem, skiftede RAM blokken og det kørte igen.

MVH
Anders

---

Fra : lacrimosa

Dato : 21-11-03 01:40

"Morten G. Jensen" <REMOVE_THISbuggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har en ide inden jeg kører på losseren med den?
>
> Det skal siges at jeg har haft ALT pillet ud så ledes at den har kørt

Hejsa

Ellers må du slette den nye bios og gå tilbage til den gamle.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-11-03 10:44

In article <3fbd247c$0$69923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Morten G. Jensen wrote:

> [...]
> åbnes...
>
> Er der nogen som har en ide inden jeg kører på losseren med den?

Proev at cleare din cmos. Evt ud med batteriet.
Dernaest kan det du hoerer paa a-drevet vaeret et forsoeg
paa at noedflashe boardet, saa du kan proeve at
stoppe et ISA gfx kort i, eller lave en dos-boot disk
der booter op og flasher biosen med den gamle biosfil.

Thomas

Fra : Jesper Laursen

Dato : 22-11-03 15:37

"> stoppe et ISA gfx kort i, eller lave en dos-boot disk
> der booter op og flasher biosen med den gamle biosfil.
>
> Thomas

Hvem sulen har ISA gfx kort til at ligge...?? Mener du ikke PCI (men det er
der nok heller ikke mange, der har liggende)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-11-03 22:03

In article <3fbf746c$0$29346$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Jesper Laursen wrote:
> Hvem sulen har ISA gfx kort til at ligge...??

Jeg har (af samme grund)

> Mener du ikke PCI (men det er
> der nok heller ikke mange, der har liggende)

Nej. Rescuecoden har ikek saerlig meget plads, saa der er
ikke plads nok til at starte PCI broen og styre den.
Tilgengaeld kan man altid tilgaa et ISA kort uden saerlig
meget kode. Derfor supporterer rescuebios koden ISA gfx.

Thomas

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 24-11-03 10:54

Hmm der er ingen ISA slot på bundkortet...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-11-03 15:33

In article <3fc1d51f$0$69903$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Morten G. Jensen wrote:

> Hmm der er ingen ISA slot på bundkortet...

Surt. Hvor bor du henad i verden?

Thomas, 2720

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 24-11-03 22:19

Galten ved Århus

MGJ

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-11-03 07:18

In article <3fc275bc$0$69988$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Morten G. Jensen wrote:
> Galten ved Århus

For langt vaek til at jeg kan give det et forsoeg!

Thomas

Fra : Jensen

Dato : 28-11-03 17:28

Takker for alle indlæg, nu er "lortet" smidt på lodseren og AMD'en er
skiftet ud med en P4

Det ved man sgu hva er...

Morten