Lidt hjælp til noget php (tror jeg da)
Fra : LB

Dato : 20-11-03 20:05

Hejsa.

Jeg ved ikke helt om det er her i php gruppen jeg skal spørge eller i
databasen gruppen. Jeg håber I kan hjælpe.

http://www.eaid.dk/mobil.php - tryk på e-uploader v .2 . kan man uploade
et billede, et java spil og ligende til mobilen. Der kræves ingen login.
Efter man har uploadet det ønskede bliver der genereret et brugernavn og en
kode som man kan bruge til at logge ind med via sin mobil (wap).

Efter 1 time slettes denne konto igen og alt indholdet (det uploaded).

Jeg vil bare vide hvordan man får den til at generere en kode og hvordan den
selv sletter koden igen efter 1 time og det uploaded.

Er det php eller er det i mySQL det sker?

Håber I kan hjælpe mig så vidt som muligt, da jeg gerne vil lave noget
ligende.

På forhånd mange gange tak

Fra : LB

Dato : 20-11-03 21:31

"LB" <ingen@mail.invalid> wrote in message
> Hejsa.

Jeg har selv tænkt lidt over hvordan det kan gøres: Håber stadig I kan
hjælpe mig

Et upload script der laver en mappe, selv generere et navn (bruges som kode)
og det ønskede indhold skal ligge i mappen, der bagefter skriver koden
(navnet på mappen) til brugeren.

På sin mobil via wap (eller anden internet tilgang) går man ind på siden, i
en log in box skriver man koden (navnet på mappen) og man får så adgang til
indholdet.

- Det er ikke særligt sikkert, det kan jeg godt se, da man jo bare skal
skrive koden på mappen. Men man skal jo også vide navnet præcist så lidt
umuligt er det jo. Anyway.

Efter én time skal mappen så slettes. (har ingen anelse her).

Et lille oversigt:

root_
fjka82e_
indhold
u39am3_
indhold
82maxt2_
indhold

Håber I kan se det for jer.

Nogen der vil hjælpe mig lidt?

Synes selv det må være den letteste måde at gøre det på.

Kom med jeres meninger evt hjælp hvis I lyster.

Mvh
LB

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-11-03 13:38

LB wrote:

> [...]
>
> Er det php eller er det i mySQL det sker?
>
> Håber I kan hjælpe mig så vidt som muligt, da jeg gerne vil lave noget

Well...

Koden kan genereres på mange måder? ;) F.eks. en nem metode kunne være
blot tal - så kunne rand() være en mulighed. Eller =>
http://www.phpbuddy.com/article.php?id=25

F.eks. kunne du have en tabel i mysql hedder brugere....
id => int(11) - auto_increment
username => varchar(40)
password => varchar(40) (evt md5() krypteret)
created => datetime()

Desuden en tabel som hed uploads
id => int(11) - auto_increment
uid => int(11) - referer til brugerens id
contenttype => varchar(200) - content type af upload
contentlength => int(5) - ikke nødvendig - men meget god at have
content => blob - Indholdet af brugerens uploads

Så kunne du reelt køre et cron job en gang i timen som sletter alle
brugere + deres indhold - hvis created er ældre end 1 time ;)

See?

mvh
Johan