Konsol kabel til smart UPS 700
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 20-11-03 19:34

Hej ng.

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde et konsol (seriel)
kabel til en smart UPS 700. Jeg har prøvet med 5 forskellige alm. seriel
kabler, men den vil end ikke tænde når deet sidder i tilsluttet
computeren i den anden ende. Skal der et specielt kabel til, og hvor kan
man evt. se hvilke UPS'e der bruger hvilket kabel.

Jeg ved at den virker, for jeg har selv pillet den ned ved et firma der
skulle have en ny. Der var dog kun USB kabel med til den nye, pog jeg
brugte derfor bare det eksisterende seriel kabel til den nye UPS. Nu kan
jeg bare ikke finde et andet kabel der virker.

Håber i kan hjælpe.

--
/Kasper

Fra : Thomas Schmidt

Dato : 20-11-03 20:52

Hej Kasper,

Såvidt jeg ved bruges kun send + recieve + gnd imellem UPS og PC.

Har du kikket på APC's hjemmeside??? www.apc.com

Hilsen Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 20-11-03 22:40

Den Thu, 20 Nov 2003 19:33:58 +0100 skrev Kasper Nordal Lund:
> [...]
>computeren i den anden ende. Skal der et specielt kabel til, og hvor kan
>man evt. se hvilke UPS'e der bruger hvilket kabel.

Prøv at kigge på APC's hjemmeside, der burde stå noget.

Jeg har selv rodet med det engang, kablerne er forskellige alt efter
hvilken UPS-model det drejer sig om. Nogen af dem er reel kommunikation
imellem UPS og PC, og andre er tæt på bare at være et on/off signal.
Der står et tal på stikket i den ene ende af kablet, der fortæller
hvilken type kabel det er.

Mvh
Kent