9 mm hagl / rottebøsse
Fra : SvenP

Dato : 20-11-03 16:38

Jeg var i går ude for at hente en æske patroner til subj., men fik at vide
at de ikke længere bliver solgt, da de ikke findes med stålhagl. Kan det
virkelig være sandt?
Alternativt, fik jeg at vide, at de kan købes i både Tyskland og Sverige.
Men er det muligt at købe, mod forevisning af dansk jagttegn?

Mvh. Sven

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-11-03 18:48

"SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> skrev i en meddelelse
> Alternativt, fik jeg at vide, at de kan købes i både Tyskland og Sverige.
> Men er det muligt at købe, mod forevisning af dansk jagttegn?

Kan sagtens fås i sverige, men de er pisse dyre,
en bekendt gav 285 svenske dollar for 50.
ved ikke om han er blevet snydt, de svenske krudt pushere ved jo nok godt at
de er udgået i dk.
mvh tp

Fra : Arne Jensen

Dato : 22-11-03 06:02

On Thu, 20 Nov 2003 16:38:24 +0100, "SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk>
wrote:

>Jeg var i går ude for at hente en æske patroner til subj., men fik at vide
>at de ikke længere bliver solgt, da de ikke findes med stålhagl. Kan det
>virkelig være sandt?

Her har jeg lige sat og præket om blyhagl, og så kommer du med med
netop det våben hvor der ikke produceres lovlig ammo.
Prøv at kontakte Korsholm i Skjern, ikke at jeg tror de har patroner
til den, men de kan uden tvivl henvise dig til en tysk eller svensk
forretning med en rimelig pris.

>Alternativt, fik jeg at vide, at de kan købes i både Tyskland og Sverige.
>Men er det muligt at købe, mod forevisning af dansk jagttegn?

Jeg mener helt bestemt at DK er det eneste land hvor man har så
tåbelige regler at man ikke laver dispensation for et våben der
udelukkende er beregnet til skadedyrsbekæmpelse.
Hvis jeg husker ret kan ammo købes uden jagttegn overhovedet til netop
denne type våben.

Mvh

Arne