Problem med søgning i Access-database med ~
Fra : itak

Dato : 20-11-03 15:53

Jeg er helt ny i ASP-verdenen, men jeg har oprettet 3
"dokumenter":

1) test.html
2) test.asp
3) test.mdb

I mit HTML-dok. indlæser jeg et navn, der skal søges efter i
Access-databasen. Det indtastede navn fanger jeg i test.asp, men
det fungerer bare ikke mere. Hvorfor?! -kan nogen hjælpe? (koden
til test.asp):

<head>
<title>ASP-test</title>
</head>

<%

' Henter værdien fra search.htm
strKeyword = Trim(Request.Form("Navn"))

If Len(strKeyword ) = 0 Then
' Hvis der ikke er skrevet i feltet
Response.Clear
Response.Redirect("test.html")
End If

' Opbygger SQL streng
strSQL = "SELECT Navn FROM navne WHERE Navn Like strKeyword"

' ADODB connection objektet

' Sti til database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("test.mdb")

' Åbner databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen
Response.Write "Søgeresultat"
Do While Not rs.EOF
Response.Write rs("Navn")
rs.MoveNext
Loop
Else
' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne
søgning</p>"
End If

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close