Ny i ASP
Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 20-11-03 14:30

Hej
Jeg er meget ny inden for ASP. Det eneste jeg ved om ASP er alt det der står
i HTML.dk's tutorial.
jeg har dog ikke fundet svar på det jeg ville. Jeg prøver at lave en
formular som skal sende formularens data
videre til mig. Er der nogen der kan vise mig nogle sider hvor man gennemgår
sådant noget?

Udkastet af formularen kan ses på www.skanderborg-gym.dk/spas/bid.htm (Jeg
mangler dog selve asp filen
hvilket betyder at selve formularen ikke er funktionel)

mvh
Mads B. Thomsen
---------------------------
Web-master på Skanderborg Gymnasiums uafhængige blad Spaß

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-03 14:41

"Mads B. Thomsen" <madsbt@thomsen.mail.dk> escribió en el mensaje
> [...]
www.skanderborg-gym.dk/spas/bid.htm (Jeg
> mangler dog selve asp filen
> hvilket betyder at selve formularen ikke er funktionel)

Du skal bruge et eller andet komponent til at sende emails med. Ofte
er Jmail installeret til den slags. Du kan læse eksempler om jmail på
http://tech.dimac.net

Når du så har lært hvordan du sender email fra ASP, skal du bare kæde
dine formresultater sammen på en passande måde i en variable og bruge
dette som kroppen på din email.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : pepss

Dato : 20-11-03 14:48

"Mads B. Thomsen" skrev
> Jeg prøver at lave en
> formular som skal sende formularens data
> videre til mig. Er der nogen der kan vise mig nogle sider hvor man
gennemgår
> sådant noget?

det kommer jo helt andpå hvad du vil med de data!
på din "asp" side kan du hente da data med Request.Form som de skriver om på
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp hvis du så vil ha den i en
database skal du bare lave noget alá:

strdatafrainput = Request.Form(navet på inputfeltet)

strSQL = "Insert into datanavn (feltnavn) values(strdatafrainput)"
Conn.Execute(strSQL)

du skal bare lige huske at validere inputet (jeg kan ikke lige huske linket
men prøv at kikke på http://asp-faq.dk/ der står også meget andet godt!)

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer