Meninger om skindbukser.
Fra : Tikka

Dato : 20-11-03 14:23

Hej Igen

Jeg går og overvejer køb af skindbukser.

Men ved ikke lige......DE ER DYRE.....

Og er sådanne bukser :

Varme ?
Vindtætte ?
Vandtætte ?
Åndbare ?
Stive at gå i ?

Hvad syntes i jægere som bruger dem ??

Mvh. Tikka

Fra : Slorup

Dato : 20-11-03 15:19

Hej Tikka.

Jeg har selv jagtbukser med kraftig skind på hele forstykket og bagdelen.

De kan ikke ødelægges og er meget behagelige. Jeg har haft mine nu i 6 år,
selvom de bliver brugt meget.

Resten af buksen er i molskind, så de er ganske varme.

Selve skind stykket er helt vandtæt. Det slutter med et "løst" stykke der
hænger ud over gummistøvlerne. MEGET praktisk i roe marker osv.

Så alt i alt kan det varmt anbefales herfra.

Det var det fra mig.

Mvh,

Søren

Fra : Olfot

Dato : 20-11-03 17:07

Har et par magen til dog med elgskind for og bag og så noget flisagtigt stof
på resten ... helt perfekte
/of

Fra : Mars

Dato : 20-11-03 16:25

Jeg har et par laksen skind bukser, de er meget behagelige, vandtætte i det
omfang du behandler dem i Holder stort set til alt det skov og krat man som
hundefører mosler igennem, Laksens model er udstyret med et foer du kan
knappe af og vaske, utrolig smidige. Holder kulden OG varmen ude så du kan
sagtens sommer purche i dem.

Jeg syntes de er alle pengene værd.

Mvh

Martin Sørensen

Fra : Jæger

Dato : 22-11-03 23:10

Nu er der meget forskel på hvad du vil bruge dem til . Skal du gå igennem
med hund kan jeg ikke anbefale skindbukser da de suger en del vand til sig
men istedet købe noget i stil med goretex. Hvis du står for, ved jeg ikke
hvordan de er at have på.

Poul

Fra : Mars

Dato : 23-11-03 11:56

Lige nøjagtig når du går igennem med hund er de da Uundværlige. Et par
ganske almindelige goretex bukser bliver da revet i stykker af div. tjørn,
brombærris mm. Jeg har ødelagt et par alm bukser på den konto.
Hvis du behandler dine skindbukser kan de blive stort set ligeså vandtætte
som et par med membran.

ms

Fra : Olfot

Dato : 24-11-03 14:27

Nemmerlig, de skal bare smøres med en gang læderfedt. !
/of

Fra : Jæger

Dato : 26-11-03 07:56

Nu glemte jeg at fortælle at mine goretex bukser har skind på fronten, netop
for ikke at ødelægge dem, men du har ret i at alm bukser med eller uden
goretex ikke kan holde til brombær.

mvh
Poul