K : Blypatroner.
Fra : Tikka

Dato : 20-11-03 11:55

Jeg er begyndt at gå på jagt i udlandet.
Og der skal man ikke skyde med Evt. bismuth
da Bly er lovligt der.

Så hvis der skulle ligge nogen inde med
nogle de ikke fik afleveret......

Er jeg den glade køber.

Mvh. Tikka

Fra : Olfot

Dato : 20-11-03 12:05

Køb dem i det land du går på jagt !!

/of

Fra : Henrik Melby

Dato : 20-11-03 17:32

www.vapex.se
De ligger i vellinge ca. 15km fra broen (Malmö), og der er MEGET
sjældent toldere mod Danmark!
De forstår Dansk og er meget behjælpelige med at skaffe det de ikke
har på lager så man undgår at køre forgæves.

Fra : Per

Dato : 20-11-03 17:50

On 20 Nov 2003 08:32:17 -0800, Henrik Melby wrote:

> [...]
> De forstår Dansk og er meget behjælpelige med at skaffe det de ikke
> har på lager så man undgår at køre forgæves.

Har du ikke linket til en AK47 også - nej, jeg synes bare ikke vi skal
opfordre til ulovlig import af bly. Vi ska´ passe på vores ry ska´ vi.

Fra : Mars

Dato : 20-11-03 18:21

HØRT!!!

Hvis man skal til udlandet og jage og man vel og mærket må jage med bly der,
så køb da patronerne der !!

Fra : Henrik Melby

Dato : 21-11-03 21:32

http://www.kalashnikov.guns.ru/wwwboard/board4/messages/1583.html
Her er linket til din AK47!

Hop i hovedet på ham der vil have det ulovlige, og ikke på mig bare
fordi jeg hvor det skaffes!!!

De har sådan nogen fede programmer ude på det vilde net, de kaldes
søgemaskiner, og giver svar på mange spørgsmål, også nogle der er
ulovlige her i landet, tænk over det.

Fra : Per

Dato : 22-11-03 13:55

On 21 Nov 2003 12:32:20 -0800, Henrik Melby wrote:

> [...]
>
> De har sådan nogen fede programmer ude på det vilde net, de kaldes
> søgemaskiner, og giver svar på mange spørgsmål, også nogle der er

Hej
Jeg synes nu jeg prøvede at hode det lidt på det humoristiske, men der er
jo forskellige opfattelser af humor.
Du har ret, internettet giver mange muligheder for at finde noget der er
ulovligt. Det kan jeg sikkert også på det lokale værtshus. Det er så op til
den enkelte hvordan han bruger de muligheder.
Det jeg faldt over var den bemærkning om at tolderne sjældent var der - det
læste jeg som "ta´ du bare bly med hjem, der er ikke nogen der opdager
det".
Det er min tolkning af det du skrev, hvis jeg har misforstået så OK.
Min pointe, at vi skal lade være med at bruge bly i DK, den står jeg ved.
Det er bare vand på jagtmodstandernes mølle.
I øvrigt er jeg enig med Arne Jensen, de patroner vi har i dag virker
ganske udemærket.

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Arne Jensen

Dato : 22-11-03 05:55

On Thu, 20 Nov 2003 17:49:41 +0100, Per <per.dk@mailBox.dk> wrote:

>Har du ikke linket til en AK47 også - nej, jeg synes bare ikke vi skal
>opfordre til ulovlig import af bly. Vi ska´ passe på vores ry ska´ vi.

Og her har vi vel humlen i noget af det danskere er bedst til... At
spare penge hvis det er muligt:)
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg er stødt på sætningen: Nej dengang
vi havde bly var der ikke nær så mange anskydninger bla. bla. bla.
Idag har vi ikke bly (Det er i hvert fald ulovligt) men vi har
bismuth, tungsten og stål!
De duer og harer jeg har skudt med stål har været lige så døde som dem
jeg i sin tid skød med bly, men da jeg sjældnt går på jagt er jeg også
MEGET opmærksom på skudafstande.. Og nej jeg ønsker ikke at lyde/være
hellig, men tror dog en del af problemet ligger her. skudafstande!

Hvorfor bruger folk så ikke bare bismuth eller tungsten... Fordi de er
nogle nærrigrøve er de!

Jeg kender flere eksempler på folk der gerne ofre 20K om året på et
stykke jagt, men syntes at 250 kroner for en kasse patroner er
frygteligt dyrt! Og ja tungsten (de er nu engang dem jeg sværmer til)
er dyre, men på den anden side set, så har det vel været prisen for
GOD riffelammunition i mange år!

Ud over denne smøre kan jeg kun føje mig til koret: Hvis man ønsker at
bruge blyhagl i lande hvor disse er lovlige, så køb og anvend dem der!

Venligst
Arne

Fra : Mars

Dato : 22-11-03 12:27

Jeg tror helt sikkert at skudafstanden er alfa omega, og den er nok blevet
lidt kortere med stål. Men en anden ting som er mindst lige så vigtig, er
prøveskydning af dine patroner !! jeg har haft store problemer med mange
patroner i min bøsse men er fundet frem til en patron der hedder "barrage"
Den fungerer i min bøsse!! Til fugle bruger jeg en 32 G 5 hagl som i min
fuld trangborede bøsse går med 550 m/s og min statistik efter jeg har
skiftet hedder 1,6 patron pr nedlagt stykke vildt ! det er i min verden ok.

Stål kan sagtens slå ihjel, bare man er lidt obs. på afstande og lærer sit
udstyr at kende

Mvh
ms

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-11-03 09:32

Mars wrote:
> Til fugle
> bruger jeg en 32 G 5 hagl som i min fuld trangborede bøsse går med
> 550 m/s

Det lyder godt nok voldsomt med 550m/s. Er det noget du er sikker på? Hvor
kan de patroner i øvrigt købes?

fjern "FJERN" i direkte mail

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Olfot

Dato : 24-11-03 15:23

Kan købes i ALMAS www.almas.dk
/OF

Fra : Mars

Dato : 24-11-03 16:03

Hej

De er målt til 550 m/s i et 81 cm løb med 1/1 - 3/4 boring.

Jeg har købt mine i Almas Ålborg

ms

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-11-03 23:24

Mars wrote:
> Hej
>
> De er målt til 550 m/s i et 81 cm løb med 1/1 - 3/4 boring.
>
> Jeg har købt mine i Almas Ålborg

Dem tror jeg jeg vil prøve. Der skal sgu noget fart på, efter min mening.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : john

Dato : 26-11-03 20:20

De er efterhånden det eneste jeg kan ramme med ,og så er de rigtig gode til
gæs især deres minimagnum i str.1
/jr

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 13:40

Godt gået Arne!
Du har fuldstændig ret i det du skriver!

Mauser98

Fra : Jack Jensen

Dato : 27-12-03 00:02

"Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er begyndt at gå på jagt i udlandet.
> Og der skal man ikke skyde med Evt. bismuth
> da Bly er lovligt der.

Hvis du går på jagt i England kan du ansøge politiet om en tilladelse til at
opbevare f.eks. 400 BLY-patroner.
Og du vil få den.
Alle de andre hellige - ved tilsyneladende ikke hvad de snakker ojm.
Det samme gjaldt Sverige - men nu indfører de andre regler (EU).

- Men bortset fra det - hvis ikke du kan ramme med stål(jern) - så vil jeg
anbefale dig at gå nogle (mange) gange på skydebanen.
Det er det eneste sted du lærer at skyde med jernhagl.

- Men de kommer ALDRIG til at slå ihjel som bly!
(Det er kun hyklere der kan påstå det!!)

Mvh
Jack
Hadsten